آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

رییس جمهور‎:‎ از معیشت معلمان نباید نردبان رای ‏ساخت/شعار دادن آسان است؛ تامین منابع طرحها مهم است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه شنبه در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان، با تاکید بر اینکه شکاف بین ملت محل نفوذ دشمن است و همه باید از ایرانی بودن احساس غرور کنیم، گفت: پرچم اسلام و ایران باید پرچم آرامش برای همه اقوام و مذاهب باشد و ما از ابتدا دولت صد در صدی بوده و خواهیم بود.

 به گزارش  ایران  آنلاین ؛رییس جمهوری گفت: بسیار تاثر انگیز است که عده‌ای می‌خواهند از وضعیت معلمان، جامعه را سیاه نشان بدهند.

 

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش روز معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با یاد کردن از شهیدان مطهری،  رجایی، باهنر، بهشتی و باهنر و شهدای آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تردیدی نیست در این که اگر پیشرفتی در کشور هست و تولیدی وجود دارد و افتخاراتی نصیب ملت شده، در سایه زحمات معلمان شریف ماست. همه ما یکی از دورا‌ن‌های بیادمانی‌مان دوران مدرسه است.

 

رییس‌جمهور به نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم از دستاوردهای علمی برپا شده اشاره کرد و گفت: نمایشگاه امروز نشان می‌دهد که افرادی روی پا خود ایستادند و ما را در علم و دانش در مسیر رشد و تعالی قرار داده‌اند. وقتی از آنها می پرسیدم محصول‌تان کجا مصرف می‌شود می‌گفتند محصولمان صادر می شود و در داخل نیز استفاده می‌شود. این موضوع برای من خوشحال کننده بود. وقتی از اشتغال افراد دیگر سخن می‌گفتند برای من خوشحال کننده تر بود. وقتی از درآمد گفتم برخی ابراز رضایت کردند و برخی از آب باریکه نام بردند. مهم است که از شغل و کارمان با افتخار سخن بگوییم.

 

او ادامه داد: معلمان شما را آموزش دادند و تریبت کردند و مسیر پیشرفت را به شما نشان دادند و در مراحل مختلف به افتخارات علمی دست یافتند. راه تعالی ما این است که بازار منطقه و بازار دنیا را تصاحب کنیم. شعارها ما را به جایی نمی‌رساند. سال‌های قبل خیلی شعار شنیدیم آنچه مهم است این است که در مقام عمل قدم‌های مهمی را برداریم. برای خودم بسیار تاثر انگیز است که عده‌ای می‌خواهند از وضعیت معلمان، جامعه را سیاه نشان بدهند.

 

روحانی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم به بخشی سر بزنید که آن بخش‌ها بی مشکل باشند، اظهار کرد: این مختص به ایران نیست. حتما معلمان ما نیز مشکلات شخصی دارند. اگر من دنبال رای هستم چرا از زندگی معلمان دنبال نردبانی برای کسب رای است. نمی‌شود گفت چرا حقوق معلم کم است ولی هزینه جاری بالاست. هزینه جاری چیست؟ برخی فکر می کنند هزینه جاری یعنی رزق و برق ادارات. شما می‌دانید هزینه اداری هزینه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و کمک گیرندگان بهزیستی و کمیته امداد است. هزینه دوم بزرگ ما هزینه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است.

 

او ادامه داد: اگر ما می‌گوییم هزینه کم شود یعنی حقوق معلمان، بودجه آموزش و پرورش و بهداشت کم شود. می‌گویند برای بخش دفاع هزینه افزایش یابد و برای ملعمان حقوقشان بشتر شود. این تناقضات برای ما عجیب است. باید درآمد کشور افزایش یابد.

 

رییس جمهور علت افزایش تورم را استقراض از بانک مرکزی مطرح کرد و گفت: در این دولت از هیچ بانکی استقراض نکردیم و بر انضباط مالی تاکید کردیم. می‌توانستیم استقراض کنیم و حقوق‌ها را افزایش دهیم ولی این موجب افزایش تورم می‌شد. راه چیست؟ شعار دادن خیلی ساده و آسان است اما برنامه دقیق دادن و درآمدها را مشخص کردن و اینکه هزینه ها از کدام راه تامین می‌شود سخت است.

 

او با بیان اینکه می‌گویند وضع مردم بدتر شده است، افزود: من از شما می‌پرسم ما گندم را از کشاورز می‌خریدیم. هفتصد تومان ولی امسال گندم را تقریبا دو برابر می‌خریم. اگر بخواهیم گندم را از خارج وارد کنیم برای ما ۷۵۰ تومان تمام می‌شود ولی ۱۳۰۰ می خریم تا کشور به خودکفایی برسد و وضعیت کشاورز ما بهتر شود. کشاورز ما در سال ۹۲ چقدر پول گندم گرفته و امسال چقدر پول گندم دریافت کرده است؟ حدود ۱۷ برابر نسبت به سال ۹۲ بیشتر پول داده‌ایم

 

محورهای اظهارات ییس جمهوری در همایش معلم،تولید و اقتصاد دانش بنیان به شرح زیر است:

 

تاثر انگیز است عده ای به آموزش و پرورش و معلمان نگاه ابزاری داشته باشند/از سختی معیشت معلمان نباید نردبان رای ساخت

تولیدمحصولات کشاورزی از 97 به 118 میلیون تن رسیده است

از واردات 6 میلیون تنی گندم به قدرت صادرات 3 میلیون تنی رسیدیم

3 هزار شرکت دانش بنیان و فناوری اطلاعات حمایت شدند و صدهزار شغل ایجادشد

25 میلیارد کمک به شرکتهای دانش بنیان به 3 هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم رسید

قدم به قدم بازارهای دنیا را باید تصرف کنیم

وقتی می گویند هزینه دولت کم شود یعنی حقوق معلمان باید کاهش یابد

تورم 45 درصدی نتیجه استقراض از بانک مرکزی بود

از روز اول دولت روی انضباط مالی ایستادگی کردیم و از بانک مرکزی استقراض نکردیم

شعار دادن آسان است؛ تامین منابع طرحها مهم است

به کشاورز گندم کار خودمان نزدیک دو برابر قیمت گندم خارجی، پرداخت می کنیم

15 هزار میلیارد تومان و 17برابر سال 92 به گندم کاران پرداخت کردیم

نیروهای مقتدر مسلح و امنیتی داریم و با نگاه یکسان دولت به همه ایرانیان کشورمان امن تر از گذشته است

از ابتدا دولت صددرصدی بوده و خواهیم بود

پرچم اسلام و ایران باید پرچم آرامش برای همه اقوام و مذاهب باشد

شکاف بین ملت محل نفوذ دشمن است؛همه باید از ایرانی بودن احساس غرور کنیم

حقوق شهروندی همه ایرانیان یکسان است

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------