آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

احکام متهمان سفارت عربستان در دادگاه تجدیدنظر تایید شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سفارت عربستان

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از تایید حکم شش ماه حبس موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبرداد.

مصطفی شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری دادگاه تجدیدنظر پرونده تعرض به سفارت عربستان در 21 تیرماه در شعبه 53 دادگاه تجدیدنظر تهران گفت:  10 نفر از متهمان این پرونده به حکم دادگاه بدوی اعتراض کردند که 5 نفر از آنها در دادگاه تجدیدنظر به شش ماه حبس و 5 نفر نیز به سه ماه حبس محکوم شدند.

 

وی با بیان این‌که شش ماه حبس موکلش در  دادگاه تجدیدنظر تایید شد،  افزود: در این پرونده اتهام اخلال در نظم عمومی وجود داشت و ما دلایل کافی را آوردیم زیرا کسانی که با اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه شده بودند فقط نظاره گر  بودند ولی متاسفانه احکام در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

 

وی یاداور شد: حدود 10 روز پیش آخرین دادگاه پرونده متهمان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که - حدود دوسال پیش جرثقیل سقوط کرد و 100 نفر در حیاط مسجدالحرام کشته و 11 ایرانی شهید شدند- در عربستان برگزار شد و با توجه به اینکه محرز شده بود خطای پیمانکار جرثقیل در حادثه دخیل بوده ولی همه متهمان در دادگاه تبریه شدند ولی در ایران همه کسانی که در حادثه سفارت عربستان  بودند حتی روحانیون محکوم شدند ولی عربستان در بحث فرودگاه جده و کشته شدن حجاج در عربستان و حادثه منا احکامی را که باید صادر می کرد، نکرد.

 

به گزارش ایسنا، شعبانی 6 اردیبهشت ماه به ایسنا گفته بود که پرونده مذکور در شعبه 53 دادگاه تجدیدنظر استان تهران مطرح رسیدگی است.

 

این وکیل دادگستری پیش از این به ایسنا گفته بود: از مجموع 20 متهم این پرونده، تعدادی تبرئه و تعدادی هم حبس‌شان تعلیق شد که به حکم اعتراض نکردند، ولی برخی دیگر که به حبس‌های سه و شش ماهه محکوم شده بودند.

 

28 و 29 تیرماه سال 95 دو جلسه دادگاه در خصوص رسیدگی به اتهامات 20 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در شعبه 1060 کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شد که برخی از متهمان تبرئه، برخی دیگر به حبس‌های تعلیقی و برخی نیز به حبس‌های 3 و 6 ماهه محکوم شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------