آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

رضایت اصلاح‌طلبان از کابینه برآورده نشده/مطالبه زنان ابقای مولاوردی است/موافقت 157نماینده با وزیر زن



   اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمدرضا تابش

نایب‌رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه خبر قطعی از ترکیب کابینه ندارم گفت: اگر شنیده‌ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم درست باشد، خیلی رضایت اصلاح‌طلبان برآورده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا ؛ محمدرضا تابش با بیان اینکه از کابینه دولت دوازدهم در حد همین شنیده‌ها که شما می‌دانید خبر دارم اظهار کرد: کابینه باید تجلی قول‌ها و وعده‌های شعارهای رییس‌جمهور باشد. ان شاءالله ترکیب کابینه به گونه‌ای باشد که هم انسان‌های پاکدست و کارآمد در آن حضور داشته و هم کابینه تبلور 24 میلیون رای مردم به رییس جمهور باشد.

 

مطالبه امروز زنان ماندن مولاوردی در معاونت است

 

همچنین ایلنا نوشت:

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: رای ۵۱ درصدی جامعه زنان مقابل رای ۴۹ درصدی مردان به رییس‌جمهور نشان داد زنان امروز دنبال تغییر هستند و می‌خواهند فرصت‌ها و منابع کمیابی که در اختیار مردان قرار دارد، در اختیار آن‌ها نیز قرار بگیرد.

 

پروانه سلحشوری در نشست واکاوی ضرروت حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم در کتابخانه ملی، گفت: براساس سخنان آقای روحانی حضور زنان در عرصه‌های مدیریت در دوران دولت یازدهم ۲۶۸ درصد رشد داشته اما این میزان رشد و حضور، زنان را راضی نمی‌کند چراکه در حال حاضر زنان در سطوح بالای اجتماعی و آموزشی قرار داشته و مطالبه محور هستند.

 

رییس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: درست است در کابینه معاونت رییس‌جمهور بالا‌تر از وزیر قرار دارد اما روحانی برای پست معاونت نیاز به رای مجلس ندارد اما آنچه برای ما در فراکسیون زنان اهمیت دارد این است که مجلس باید خود را ثابت کند تا چه حد زنان را همراهی خواهد کرد و این مطالبه را در روزی مطرح کردیم که خود رییس‌جمهور از تبعیض‌ها بر علیه زنان شکایت داشته و به ما وعده دادند فرصت‌های برابری برای زنان قائل خواهد شد.

 

او با تاکید بر اینکه ما دیگر حتی فرصت برابر هم نمی‌خواهیم، گفت: سطح مطالبه به‌حدی پایین آمده که ما فرصت برابر نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم مولاوردی سرجایش بماند و این مطالبه امروز تمامی زنان است.

 

او ادامه داد: ما نیز معتقد به بحث شایستگی هستیم. به‌شخصه به‌شدت به شایسته‌سالاری اعتقاد دارم. هر چند تبعیض مثبت برای کشورهای در حال توسعه را تا حدودی ضروری نمی‌دانم اما با این وجود معتقدیم زنان ما این شایستگی و توانایی را دارند که در قدرت حضور داشته باشند ولی از آنجایی که قدرت در دست افراد خاصی است حداقل مطالبه ما فرصت دادن به زنان است.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس در چهارشنبه آخر هفته که معمولا نماینده شهرستان‌ها در شهرهای خود حضور پیدا می‌کنند از ۱۷۶ نماینده حاضر ۱۵۷ نماینده امضا کردند که با حضور وزیر زن در کابینه موافق هستند. یعنی ما توانستیم توافق مردان را در مجلس بگیریم. با این حال‌‌ همان روز چهره‌های شاخصی از نمایندگان اعلام کردند که ما در صورتی امضا می‌کنیم که واژه اصلح آورده شود با این حال ما جواب دادیم برای مرد بودن وزیر چنین شرطی را مطرح می‌کنید که برای زنان شرط و شروط می‌گذارید؟

 

سلحشوری با طرح این پرسش که جامعه چقدر از وزیران مرد رضایت دارد، تصریح کرد: از آنجایی که جامعه از عملکرد برخی وزرای مرد به شدت ناراضی هستند اما راضی نیستیم جای آن‌ها را به یک زن بدهیم اما تا نوبت به زنان می‌شود می‌گویند باید مراحل را بگذرانند، پس این همه مردان که چهل سال است پس از انقلاب در حال تجربه‌اندوزی هستند چرا اجازه نمی‌دهند زنان هم در این آزمون و خطا، خطا کنند؟

 

او ابراز تاسف کرد که منظور از فرصت برابر ، دادن پنجاه درصد وزارتخانه ها به زنان نیست. چون به مرگ گرفته اند و به تب راضی شده ایم. از یک سو نگران باقی ماندن خانم مولاوردی هستیم و از سویی انتظار داریم که وزارت به زنان سپرده شود زیرا در دولت قبل و دولت های قبل وزرای مردی بودند که خوب عمل نکردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------