آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

تشریح ساز و کار تهیه لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شورای شهر

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: علاوه بر خود ما آقای الویری نیز در حال حاضر رایزنی و تلاش برای تایید صلاحیت آقای صمدی است.

 ژاله فرامرزیان در گفت‌وگو با  ایلنا؛ با اشاره به لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر در تهران گفت: قرار نیست تغییری در لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر صورت گیرد فقط در صورتی که آقای صمدی از جانب مراجع قانونی تایید شود، کاندیدای لیست خواهد بود و اگر نه نفر بعد از ایشان که آقای الویری است، جایگزین ایشان خواهد شد.

 

او افزود: در این رابطه علاوه بر خود ما آقای الویری نیز در حال حاضر رایزنی و تلاش برای تایید صلاحیت آقای صمدی است.

 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به سازوکار تهیه فهرست نهایی گفت: روز گذشته برای تهیه لیست از ۳۶ نفر از اعضای شورای عالی رای‌گیری شد و اکثریت اعضای حاضر به لیست تهیه شده رای مثبت دادند.

 

فرامرزیان درخصوص جای خالی برخی چهره‌های سرشناس‌تر در لیست اصلاح‌طلبان گفت: برخی از دوستان را مراجع قانونی تایید نکردند عده‌ای از دوستان هم میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را مشروط امضا کرده بودند در حالی که ما متعهد هستیم کسی که داخل لیست اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد تعهدی داشته باشد که به سرنوشت عضو قبلی لیست اصلاح‌طلبان در شورا دچار نشوند.

 

او ادامه داد: برخی از دوستان نیز امتیاز لازم را در جلسه شورای عالی کسب نکردند.

 

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که آیا قبل و بعد از انتشار لیست آقای خاتمی آن را تایید کرده‌اند، گفت: ما قبل از بستن لیست نشستی با آقای خاتمی داشتیم و ایشان طی رهنمودهایی عنوان کردند که مسیر طی شده توسط شورای عالی مناسب است و به توصیه ایشان قرار شد استمزاج نهایی از بین اعضای شورای عالی و کاندیداهای انتخابات انجام شود .

 

او خاطرنشان کرد: در همین راستا روز یکشنبه جلسه‌ای با ۱۵۰ نفر از افرادی که برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان ابراز تمایل کرده بودند داشتیم و در آن جلسه از دوستان خواستیم که پیشنهادهای خود را اعلام کنند اما اغلب این دوستان هیچ گزینه‌ای را اعلام نکردند و صورت‌جلسه‌ای را امضا کردند مبنی بر اینکه هر لیستی که از سوی شورای عالی معرفی شود مورد تبعیت آنان خواهد بود. بنابراین این دوستان صورت‌جلسه و میثاق نامه موجود را امضا کرده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------