آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

در جلسه امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات چه گذشت؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جلسه امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و جلسه عمومی شورای نگهبان موارد بررسی شده در این دو جلسه را تشریح کرد.

 عباسعلی کدخدایی در گفت وگو با ایسنا درباره جلسه امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات توضیح داد: جلسه خوبی بود، ابتدا جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات را داشتیم که معاونت اجرایی انتخابات گزارشی از تخلفاتی که به ستادهای انتخاباتی نامزدها منتسب است و توضیحاتی درباره روند نظارت بر انتخابات ارائه کرد.

 

وی دراین باره افزود:طبق روال معمول قرار شد پیگیری های قضایی و انتظامی این تخلفات انجام گیرد، مورد خاصی نبود و موارد عادی بود. همچنین آقایان اعضا به مطالب و سوالاتی که از سوی هیات های استانی مطرح شده بود  پاسخ دادند که این جلسه با حضور آقای محسنی اژه ای برگزار شد.

 

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز تخلفی به شورای نگهبان گزارش شده که بتواند بر روند انتخابات تاثیر بگذارد و شورای نگهبان را ملزم کند که به منظور برخورد با آن اقدامات لازم را انجام دهد؟گفت:خیر، چنین موردی نبوده، تخلفات عادی بوده که به دادگستری و وزارت کشور اعلام شده است.

 

کدخدایی همچنین درباره جلسه عمومی امروز شورای نگهبان تصریح کرد:جلسه بعدی هم جلسه عمومی شورای نگهبان بود، که چند مصوبه را برای بررسی در دستور جلسه داشتیم.

وی درمورد نتایج بررسی این چند مصوبه توسط اعضای شورای نگهبان تشریح کرد:

 

 

_(طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران) که چند ایراد داشت.

 

- (لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور)، عدم مغایرت آن با قانون اساسی و شرع مقدس اعلام شد.

 

 

_ (لایحه معاهده معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره) که یک ایراد شرعی داشت.

 

 

_(طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور) که عدم مغایرت آن با قانون اساسی و شرع مقدس اعلام شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------