آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مجید انصاری: امام(ره) بر رعایت موازین اخلاقی در زمان برگزاری انتخابات تاکید می‌کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مجید انصاری

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: حضرت امام(ره) در هنگام برگزاری انتخابات همواره بر رعایت اصول و موازین اخلاقی، خوداری از تخریب و قانونمداری تاکید داشت.

 به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری با حضور در  غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران ضمن بازدید از آثار منتشره موسسه در پاسخ به این سوال که یکی از سفارشات امام(ره)  در انتخابات رعایت اصول و موازین اخلاقی بوده؛  نسبت این اندیشه را در فضای کنونی جامعه سیاسی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت:  خوشحالیم که اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) که بنیان آن در سال 1342 بنا نهاده شد و در سال 1357 ببار نشست و بلوغ این اندیشه در قانون اساسی جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرد، باعث حصول  بهترین دستاورد برای انقلاب اسلامی شد و اکنون نهال انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شد.

 

وی افزود:  همانگونه که در سوال شما مطرح شد، حضرت امام (ره) در هنگام برگزاری انتخابات همواره بر رعایت اصول و موازین اخلاقی ،  خوداری از تخریب و قانونمداری تاکید داشت.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تبلیعات انتخاباتی در دوره نهم ریاست جمهوری، از روند عقلایی، اخلاقی و قانونی خود خارج شد و با کمال تاسف پدیده زشتی درمناظرات و تبلیعات انتخاباتی توسط یکی از کاندیداها رقم خورد؛ بگونه‌ای که روند اخلاقی حاکم بر تبلیعات انتخابات در دوره‌های گذشته را زیر پا گذاشت  و در آن دوره  با هجمه‌های دروغین و تهمت نسبت به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فضای تبلیغات را به گناه آغشته کرد که موجب نقض قانون و اخلاق شد.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور  اظهار داشت: بدیهی است که تبلیغات  و رفتارهای انتخاباتی کاندیداها در دوره‌های گذشته باید آسیب‌شناسی شده و از تکرار موارد مغایر با قانون اساسی و موازین اخلاقی در دوره‌های بعد جلوگیری شود. اما چیزی که عجیب به نظر می رسد این است که متاسفانه  دستگاه‌های متولی و نظارتی با این پدیده هنجار شکن برخورد نکرده و این پدیده به یک رویه تبدیل شد که اکنون جای تاسف بسیاری دارد .

 

البته در دوره یازدهم به دلیل شرایطی که پیش آمد فضا کمی بهتر بود، هرچند که رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقطه تاریکی را در تاریخ سیاسی ایران رقم زد؛ ولی از آن دوره، تبلیغات انتخاباتی و موازین اخلاقی که مورد سفارش اکید امام راحل بود، دیگر رعایت نشد.

 

وی افزود: با همین رویه اکنون نیز برخی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود و در مناظرات، به جای این‌که بیایند و به عملکرد و کارنامه خود در 38 سال گذشته بپردازند و از توانایی های خود سخن بگویند،  تهمت‌های نادرست به دولت آقای دکتر روحانی وارد می‌کنند؛ و با وعده‌های غیرقابل تحقق به دنبال خرید رای هستند. این‌که کاندیدایی بیاید و برای کسب رای از پیامبران  اولوا العزم  در تبلیغات انتخاباتی خرج کند، از پدیده‌های جدید محسوب می‌شود.

 

وی معتقد است: در فضای سیاسی امروز جامعه ایران، بر خلاف سفارش اکید حضرت امام(ره) ، اخلاق در میدان سیاست قربانی شده و برخی ها بخاطر جاذبه کرسی ریاست جمهوری، چشم بر اصول اندیشه امام و قانون اساسی و مهمتر این‌که چشم از دستاورد های دولت دکتر روحانی شامل رشد اقتصادی، مبارزه با فساد، موفقیت در به ثمر رساندن برجام و دستاورد های اقتصادی و سیاسی  نیز بسته‌اند؛ و هر کجا که از نقاط قوت  دولت آقای دکتر روحانی بوده در جهت تخریب این دستاوردها گام بر می‌دارند.

 

در حالی که ایشان و تیم  همکارانش بخاطر مردم صبوری کردند و از فرصت خدمت به مردم  در این چهار سال نهایت استفاده را بردند تا در جهت تحقق  و نهادینه کردن آرمان امام که رسیدگی به امور محرومین و رعایت اخلاق در جامعه اسلامی بوده، تلاش کردند.

 

انصاری افزود: از منظر امام و مقام معظم رهبری هیچگاه تهمت و تخریب ابزار مناسبی برای کسب قدرت  نبوده و نیست و امیدوارم در روزهای آینده تبلیغات انتخاباتی، فضای اخلاقی و قانونی بر کشور حاکم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------