آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

میرزایی: نگاه مجلس به کابینه معرفی شده خوب و مثبت است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جلال میرزایی

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رویکرد کلی کابینه اصلاح طلبانه و خوب است گفت:‌ دیدگاه نمایندگان نیز مثبت است و پاکدستی و دوری از مسائل حاشیه‌ای برای نمایندگان در اولویت قرار دارد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترکیب کابینه معرفی شده به مجلس گفت:‌ رویکرد کلی کابینه به نظر می‌رسد که رویکرد اصلاح‌طلبانه باشد و با توجه به نگرشی که شخص رئیس‌جمهور دارد وزرای خود را به مجلس معرفی کرده است.

 

وی افزود:‌کلیت کابینه خوب بوده و نگاه نمایندگان مثبت است و البته در ارتباط با برخی وزراء‌ یک سری ملاحظات و مباحثاتی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد ارزیابی زودهنگامی است.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد و اولویت بیشتر نمایندگان تعامل دولت برای حل مشکلات کشور است، گفت:‌باتوجه به این نوع نگاه فکر می‌کنم رویکرد نمایندگان به وزرای پیشنهادی مثبت است. مگر اینکه یک فردی پیش از این در مسئولیتی که داشته اقدامات نادرستی را انجام داده باشد.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: بحث پاکدستی و مبارزه با فساد برای نمایندگان از اولویت برخوردار است و دوری از مسائل فرعی و عدم پرداختن به حاشیه ها هم مورد توجه قرار دارد.

 

میرزایی ادامه داد: در واقع داشتن برنامه قوی از سوی وزرای پیشنهادی که جهت گیری آن در جهت تحول و رسیدن به مسیر مطلوب و با توجه به اسناد بالادستی باشد بسیار حائز اهمیت است، اما اگر فردی برنامه محافظه کارانه داشته باشد قطعا نمی‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

 

وی با بیان اینکه ما در مسائل مهمی مانند آب، انرژی، محصولات کشاورزی، اشتغال و بیکاری با چالش مواجه هستیم گفت:‌ در این شرایط نیاز داریم افرادی انتخاب شوند که پاکدست بوده و مشکلات حاشیه‌ای نداشته باشد. ضمن اینکه برنامه قوی داشته باشد تا بتوانند سروسامانی به وضع موجود دهند.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وضعیت ما از نظر درآمد سرانه دلچسب نیست، گفت: باوجود امکانات خوبی که در کشور وجود دارد نیاز داریم مدیران تمام وقت خود را صرف حل مسائل کرده و درگیر مسائل باند بازی نباشند.

 

وی همچنین بیان کرد:‌ نسبت به معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس خوشبین هستم که اکثریت مجلس نیز نگاه مثبت داشته و امیدواریم در بررسی رای اعتماد جلسات خوب و کارشناسانه باشد.

 

میرزایی در پایان اظهار کرد: از آقای رئیس‌جمهور هم تشکر می‌کنم که در فرصت مناسب کابینه خود را به مجلس معرفی کرد و امیدوارم فردا نیز وزیر  علوم به مجلس معرفی شود. بنده به عنوان کسی که در ستاد رئیس‌جمهور بودم معتقدم معرفی شخصی مانند شریعتمداری در وزارت صنعت قابل تقدیر است و از تجربه و توانمندی خوبی برخوردار است. البته توقع می رود رئیس‌جمهور در جایگاه هایی که هنوز فردی را انتخاب نکرده از افراد توانمند استفاده کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------