آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

لاریجانی: وزرای پیشنهادی برنامه‌هایشان را بر اساس اسناد بالادستی توضیح دهند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزرای پیشنهادی باید برنامه‌های خود را مطابق اسناد بالادستی ارائه داده و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا علی لاریحانی در پاسخ به اخطار احمد سالک درباره لزوم ارائه برنامه وزرای پیشنهادی مبتنی بر اسناد بالادستی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) گفت:‌ وزرا باید برنامه‌های آینده خود را به صورت کمی و کیفی و مطابق با اسناد بالادستی ارائه دهند. همچنین لازم است به سوالات نمایندگان نیز پاسخ دهند. باید تلاش شود آن‌ها این دو موضوع را با هم ترکیب کرده و توضیحات کافی را ارائه کنند.

 

وی گفت که مجلس بعد از وارد شدن به بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی طبعا خواستار توضیح درباره چگونگی اجرای اسناد بالادستی همچون برنامه ششم است که لازم است وزرا این موارد را به صورت دقیق تر توضیح دهند.

 

احمد سالک نماینده اصفهان در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ قانون اساسی گفت:‌ وزرای پیشنهادی بعضا به گزارش کاری از گذشته‌شان پرداخته و مطالبی را خارج از چگونگی برنامه‌هایشان مطابق با اسناد بالادستی مطرح می‌کنند؛ حال اینکه با توجه به بحران های مختلف در کشور لازم است مجلس بداند که وزرا می‌خواهند چطور از این بحران‌ها عبور کند. موضوعی که طبیعتا اجرای اسناد بالادستی همچون برنامه ششم در آن نقش دارد.

 

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز با استناد به همین اصل قانون اساسی گفت که لازم است وزرا به صورت واضح و مشخص توضیح دهند که برنامه‌های آینده‌شان چقدر مطابق با برنامه ششم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------