آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دبیر هیأت دولت: محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها توسعه اشتغال است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دبیر هیات دولت

دبیر هیأت دولت با تاکید بر اینکه دولت برای چهار سال آینده کاهش تورم و تولید شغل را در دستور کار دارد، افزود: محور اصلی در همه برنامه‌ریزی‌ها، توسعه اشتغال است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان شمیرانات، با گرامیداشت هفته دولت گفت: این هفته فرصتی است که دستاوردها و اقدامات موثر خود برای خدمت به مردم و کشور را اطلاع‌رسانی کنیم.

 

وی افزود: فرصت خدمت را مردم به دولت می‌دهند. اگر بخواهیم عملکرد دولت را منصفانه ارزیابی کنیم باید ببینیم دولت از چه نقطه‌ای فعالیت خود را آغاز و کشور را به چه نقطه‌ای رسانده است. عملکرد دولت به نظر من درخشان بوده، به شکلی که در دهه‌های آتی، این دوره چهار ساله به عنوان درخشان‌ترین دوره اقتصاد در ایران شناخته خواهد شد.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: البته همچنان با مشکلات بزرگی روبرو هستیم که باید رفع شوند اما وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که از مخاطرات بزرگ و جدی رها شدیم و کشور در شرایط باثبات‌تری قرار گرفته است. امروز دولت تدبیر و امید فاصله‌ها را کم کرده و تلاش کرده در ماه‌های اولیه سال 96، رشد اقتصادی را دو رقمی کند.

 

وی با بیان اینکه درباره بحث رشد اقتصادی مهمترین نکته پایداری اقتصادی است، تصریح کرد: ثبات اقتصادی یکی از اتفافات مهمی است که در دولت رخ داده است. جریان تولید باید گسترش پیدا کند و بخش‌های تولیدی سهم بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشند.

 

دبیر هیأت دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بخش اشتغال را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و افزود: تمرکز بر بحث اشتغال از تاکیدات رهبر انقلاب است و دولت توانست سالی 650 تا 700 هزار شغل ایجاد کند. در ابتدای کار دولت بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند که با رفع برخی مشکلات در طول چهار سال گذشته 24 هزار واحد تولیدی فعال شدند.

 

وی با اشاره به رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی ادامه داد: در زمان شروع کار دولت واردات و صادرات محصولات و مواد غذایی منفی هشت بوده که این آمار به رشد تولیدات به منفی یک رسیده است. دولت برای چهارسال آینده کاهش تورم و تولید شغل را در دستور کار دارد؛ در حقیقت محور اصلی در همه برنامه‌ریزی‌ها توسعه اشتغال است. بی‌تردید هرچه سهم مردم در اقتصاد بیشتر باشد، شرایط اقتصادی کشور بهتر می‌شود.

 

حاجی میرزایی در تشریح تلاش‌های دولت در حوزه سلامت نیز گفت: در این حوزه پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم کاهش یافت و 11 میلیون نفر که اکثر آنها حاشیه‌نشین بودند، بیمه شدند. با تلاش‌های انجام‌شده، اقتصاد کشور در 134 شاخص مقاوم‌تر شد. به عنوان مثال در سال‌های گذشته سهم نفت در تامین درآمدهای کشور کاهش یافت.

 

وی بهره‌مندی دو هزار و 500 روستا از آب آشامیدنی سالم، رشد 83 درصدی تولید خودرو، تقویت بنیه دفاعی کشور و تقویت زیرساخت‌های هسته‌ای کشور را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------