آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دستور روحانی به ۲ وزارتخانه برای بازبینی دستورالعمل اردوها



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , جلسه هیات دولت

رییس ­جمهور کشورمان گفت: لازم است دستورالعمل اردوهای دانش ­آموزی، ظرف یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بازبینی جدی شود و به تصویب برسد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در جلسه امروز هیئت دولت، رییس ­جمهور با ابراز تأسف از سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش ­آموزان دختر هرمزگانی، اظهار داشت: خبر ناگوار سانحه رانندگی که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از دختران دانش ­آموز انجامید، همه ملت ایران را اندوهگین کرد.

 

روحانی افزود: این نخستین بار نیست که استعدادهای آینده کشور قربانی حوادث جاده ­ها می­ شوند و نمی ­توان از کنار آن به سادگی گذشت و به ابراز تأسف بسنده کرد. لازم است دستورالعمل اردوهای دانش ­آموزی با عبرت­ آموزی از این حوادث، ظرف یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بازبینی جدی شود و به تصویب برسد و تا آن زمان حرکت شبانه اتوبوس ­های این­ گونه اردوها ممنوع شود.

 

وی ادامه داد: باید مقررات مربوط در مورد ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه و رانندگان برای حمل و نقل دانش­ آموزان به دقت اعمال شود، اینگونه اردوها باید در سطح گسترده­ تر و محلی برنامه ­ریزی شود و از مسافت­ های طولانی اجتناب گردد. همچنین لازم است اطلاعات مربوطه بطور کامل در اختیار اولیاء دانش ­آموزان قرار گیرد و با رضایت و همکاری آنان اجرا شود.

 

در ادامه جلسه، سازمان اداری و استخدامی کشور گزارشی درخصوص «وضعیت راهبردی نظام اداری» به هیئت وزیران ارایه داد.

 

در این گزارش، ضمن مروری بر پیشینه اصلاحات نظام اداری در برنامه­ های توسعه، به تلاش ­ها و اقدامات انجام گرفته در دولت ­های گذشته در این باره اشاره شده است.

 

ارایه نقشه راه و برنامه جامع اصلاح نظام اداری و میزان تحقق اهداف آن، از دیگر موضوعاتی بود که در این گزارش به آن پرداخته شده بود.

 

از جمله اصلاحات پیشنهادی در برنامه ­های راهبردی نظام اداری می ­توان به مهندسی نقش و ساختار دولت اشاره کرد که بر کاستن از تصدی­ ها و مداخلات دولت و تقویت نقش ستادی و اعمال حاکمیت آن، تمرکز زدایی از اداره امور و تقویت نقش و اختیارات مدیریت­ های استانی و منطقه ­ای و نیز کوچک­ سازی و اصلاح ساختارهای سازمانی تأکید دارد.

 

همچنین توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، از دیگر اصلاحات پیشنهادی برنامه راهبردی نظام اداری است.

 

ارایه خدمات عمومی در فضای رقابتی با تأکید بر ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ­های تمام شده خدمات دولتی در مقایسه با بخش خصوصی و نیز مدیریت سرمایه انسانی با تأکید بر بهبود نسبت­ های نیروی انسانی دولت، تربیت مدیران کارآ و توانمند برای آینده و توسعه مشارکت زنان و جوانان در مدیریت و کاهش نیروی انسانی با هدف چابک­ سازی دولت، از دیگر محورهای پیشنهادی اصلاح برنامه راهبردی نظام اداری هستند.

 

همچنین با تصویب هیئت وزیران، وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد و وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری برای عضویت در شورای عالی اداری تعیین شدند.

 

موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان نیز در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد

 

همچنین دولت به بانک مرکزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت نامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری­ های اقتصادی (اکو) در قلمروی جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------