آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی:پیروزی‌های اخیر نویدبخش ریشه‌کن شدن تروریسم و توسعه منطقه است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

رییس جمهور پیوستگی اعیاد بزرگ فطر، قربان و غدیر خم را در تکوین هدایت انسان‌ها مورد تأکید قرار داد و گفت: فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در حجه الوداع و واقعه غدیر یک نقطه عطف مهم تاریخی، مقوّم وحدت دنیای اسلام و موجب افتخار مذهب تشیع است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: همه مسلمانان بر عظمت شخصیت امیرالمؤمنین(ع) و جایگاه ویژه آن حضرت نزد پیامبر اسلام(ص) اتفاق نظر دارند و عید بزرگ غدیر باید زمینه پیروی از آموزه‌های نبوی و علوی باشد.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت علیه تروریسم در موصل، حلب، تلعفر، دیرالزور و عرسال اشاره و تأکید کرد: امیدواریم پیروزی‌های اخیر، از جمله در سوریه، عراق و لبنان، نویدبخش ریشه‌کن شدن تروریسم و توسعه و همکاری در منطقه باشد.

 

رییس جمهور حضور پرشور مردم در انتخابات، رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی و حمایت رهبر معظم انقلاب را پشتوانه بزرگ دولت دوازدهم خواند و اظهار امیدواری کرد با همدلی و همکاری سایر قوا و نهادها، بویژه در مسؤولیت خطیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گام‌های ارزنده‌تری برداشته شود.

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به حادثه تلخ و تأسف‌انگیز برای تعدادی از دانش‌آموزان استان هرمزگان، تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده و دعا برای شفای مصدومان، گفت: علاوه بر تصمیمات کوتاه مدتی که در دولت اتخاذ شده، دستور داده شد تا طرح بلند مدتی برای اصلاح آیین‌نامه‌ها در ابعاد مختلف تهیه شود تا اینگونه حوادث به صفر و یا حداقل ممکن کاهش یابد.

 

روحانی ضمن تبریک به اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از زحمات و خدمات اعضای سابق این شورا تشکر کرد.

 

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موادی از سند جامع مراودات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم، آموزش، پژوهش و فناوری که کلیات آن پیش از این به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

 

بر این اساس مقرر شد با توجه به توانمندی‌های گوناگون جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف علمی و ظرفیت‌های قابل رقابتی آن در صحنه جهانی،‌ این مسیر سازماندهی شده و آرایش مناسبی پیدا کند.

 

همچنین اهداف اصلی سند جامع مراودات بین‌المللی ایران در عرصه علم، آموزش، پژوهش و فناوری در 4 محور استفاده بهینه از علوم و فناوری‌های جهانی در راستای رفع نیازهای کشور، استقرار نظام علمی کاملاً‌ نظم‌یافته و ایمن در کشور، ارتقاء جایگاه زبان فارسی در عرصه‌های بین‌المللی در سطحی که بتواند به عنوان زبان رایج علمی قابل قبول باشد و تعاملات برجسته و سازمان‌یافته‌تر با مجامع علمی جهانی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی، انسانی و دینی، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

 

همچنین راهبردهای اصلی این سند نیز در راستای تحقق دیپلماسی علمی، دستیابی به دانش طراحی و تولید در تعامل با مراکز علمی و دانشمندان جهان، صیانت از توانمندی‌های کشور و دستیابی محققان کشورمان به دانش‌های روز دنیا نیز در این جلسه به تصویب رسید.

 

ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که براساس آن مرجع و مسئول اصلی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی حسب مورد در زمینه‌های غیرپزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در زمینه‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

 

همچنین در این جلسه اساسنامه بنیاد ایرانشناسی که با توجه به تأکیدات شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بازنگری قرار گرفته و در تراز جدیدی ارایه شده نیز به تصویب این شورا رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------