آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

در پی شهادت تعدادی از مرزبانان: استاندار سیستان و بلوچستان سرکنسول پاکستان در استان را احضار کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,استاندار سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت تعدادی از مرزبانان در منطقه مرزی میرجاوه ،سرکنسول پاکستان در زاهدان را احضار کرد.

به گزارش مهر، علی اوسط هاشمی در این دیدار خطاب به «محمد رفیع» سرکنسول پاکستان اظهار داشت: در طول دوره مدیریتم در این چند سال در استان اولین بار است که سر کنسول کشور پاکستان را احضار کردم زیرا همیشه سعی شده مدارا  شود و با تدبیر تهدیدها را از مرزهای خودمان دور کنیم.

 

وی افزود: برای تولید امنیت در ایران و به ویژه در استان سیستان و بلوچستان خیلی زحمت کشیده شده و خسارت های زیادی پرداخت شده و برای دولت و ملت ایران اسلامی پذیرفتنی نیست که به راحتی بر دستاوردهای حاصل از سرمایه ها و خون شهیدان صیانت از امنیت خدشه وارد شود.

 

وی گفت: شک نداریم که جریان ضد انقلاب پناهگاه امنی در سرزمین شما دارند و به راحتی به سلاح های مخرب و سنگین دسترسی دارند و با استفاده از غفلت دولت و مرزبانان پاکستانی احساسات مردم ما را جریحه دار می کنند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اگر ملاحظات همسایگی نبود، سرکوب اشرار برای نیروهای ایرانی کار دشواری نیست، افزود: انتظار اقدام قاطع و واکنش عملی از سوی دولت پاکستان در  مقابله با گروه های تروریستی داریم که در سرزمین شما اتراق کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: خواستار برخورد با بی تفاوتی مرزبانان پاکستان در قبال این حادثه هستیم چون رفتارهای خسارت زا نمی تواند ضامن منافع ۲ کشور همسایه باشد.

 

وی ادامه داد: مرزبانان ایران با مشخص شدن راه خروج اشرار در همان ساعات نخست حادثه از طرف پاکستانی درخواست سرکوب و یا تشکیل تیمی با مشارکت طرفین می کنند ولی مرزبانان شما تمکین نمی کنند، این عدم تمکین در دستگیری اشرار زمینه ساز ناهنجاری های فردی می شود.

 

وی افزود: ما نمی توانیم به این بیندیشیم که امنیت پاکستان را بطور کامل امنیت خودمان بدانیم و راه را بر هر گونه تحرک احتمالی ببندیم به گونه ای که خیال دولت پاکستان نسبت به مرز ایران راحت باشد.

 

وی گفت: اختلافات شما با کشورهای دیگر بر ما پوشیده نیست، هم شما به ارزش امنیت مرز ایران با کشورتان واقف هستید و هم ما واقفیم ولی صیانت از مرز برای اسباب توسعه باید دو طرفه باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------