آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ناصری: اصلاح طلبان براساس خرد جمعی برای حضور در انتخابات تصمیم خواهند گرفت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عبدالله ناصری

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در حال حاضر برای چگونگی نحوه حضور در انتخابات آتی زود است که تصمیم بگیریم اما همواره اصلاح طلبان براساس عقلانیت و خرد جمعی در انتخابات‌ها حضور پیدا می کنند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مبنی بر حضور انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات‌های آتی بدون ائتلاف اظهار کرد: به نظر من در حال حاضر سخن گفتن در مورد چگونگی حضور در انتخابات‌های سال‌های آتی زود است و باید در مورد این موضوع به صورت جمعی و با در نظر گرفتن مصالح تصمیم گیری شود.

 

وی ادامه داد: اصلاح طلبان و جریان هوادار دولت به رقم برآورده نشدن برخی توقعاتشان به تجربه هشت ساله دولت احمدی نژاد به واقعیتهایی رسیدم و آن این است که مدار توسعه و پیشرفت کشور به هیچ وجه پیش نمی رود مگر آنکه عقلانیتی بر پایه خرد جمعی که منشا آن خرد به رسمیت شناختن جریانات سیاسی کشور باشد، وجود داشته باشد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در سال 92 برای آنکه جلوی تکرار گذشته را بگیرند، کاندیدایی را با قبول گذشته خودش و با در نظر گرفتن گفتمان اصلاح طلبی انتخاب کردند و باعث شد تا یک پیروزی غیرمنتظره شکل بگیرد.

 

وی سپس گفت: بعد از پیروزی سال 92 تمام جریانات سیاسی و حزبی دوم خرداد و شخصیت‌های ملی، محلی و منطقه‌ای اصلاح طلب از رهبری جریان اصلاحات خواستند که شیرینی پیروزی با ادامه سیاستی که انتخاب کردند مستمر باشد. لذا همان زمان تقاضای شریک داشتند؛ همین سیاست را هم در انتخابات مجلس 94 اجرا کردند که باعث پیروزی شد.

 

ناصری تصریح کرد: در آن زمان بود که شورای مشورتی توسعه پیدا کرد و از دل این شورا، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درآمد. طی این مدت شورای مشورتی نقطه مرکزی جریان اصلاحات و شورای عالی سیاستگذاری تنظیم کننده چارچوب‌ها و قوانین بوده است.

 

وی با اشاره به پیروزی به دست ‌آمده توسط جریان اصلاحات در انتخابات مجلس گذشته و ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاهای اخیر خاطر نشان کرد که مردم به این رویکرد توجه کرده و ائتلاف و توافقی که صورت گرفته نتیجه بخش بوده است.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آن ائتلاف و توافق و براساس منافع ملی حرکت کردن خیلی به نفع مردم بوده است. درست است که بسیاری از مطالبات هنوز برآورده نشده است اما مصلحت عمومی اقتضا می کند که روند برای نجات کشور روند پاسخگو و مناسبی باشد. من بعید می دانم که اصلاح طلبان روش دیگری را جز این روش چهار ساله گذشته اتخاذ کنند.

 

وی بیان اینکه پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات آینده در گرو عملکرد نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستاها است، گفت: بدون تعارف باید گفت عقبه  مدنی و پیروزی رئیس‌جمهور پس از حمایت جریانات اصلاحات از وی صورت گرفته است؛ چراکه روحانی نامزد اصلی جریان اصلاح طلب معرفی شد. این  موضوع مسئله ای بود که خود آقای روحانی هم به آن اذعان داشته است.

 

ناصری سپس ادامه داد: روحانی پیش از انتخابات گفته بود به عقبه ای وابسته نیستم و از لحاظ تشکیلاتی اصلاح طلبان باید به من کمک کنند. این تقاضای ایشان قبل از انتخابات بود و اصلاح طلبان هم با تمام قوا وارد صحنه شدند.

 

وی در پایان گفت: بدون شک عملکرد این سه نهاد مذکور در انتخابات سال 98 و 1400 تاثیر خواهد گذاشت. از مجلس و شوراهای شهر و روستا مهمتر، عملکرد ریاست جمهوری و دولت مهم است. چراکه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از دو انتخابات دیگر مهمتر بوده است و روحانی وامدار 24 میلیون رای‌ای است که به او اعتماد کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------