رحمانی فضلی: رای گیری در ساعت 24 امشب تمام است/ از مردم درخواست می‌کنیم به شعبه های خلوت تر مراجعه کنند.



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رحمانی فضلی

وزیر کشور با بیان این که رای گیری در ساعت 24 امشب به پایان می رسد، گفت: حداکثر تا ساعت 12 شب می توانیم زمان اخذ رای را تمدید کنیم زیرا بر اساس قانون تنها در روز جمعه باید رای گیری شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی جمعه شب در گفت و گو با شبکه یک سیما اظهار داشت: از مردم درخواست می‌کنیم به شعبه های خلوت تر مراجعه کنند تا با سرعت بیشتر ، مراحل اخذ رای انجام شود و بتوانیم پیش از ساعت 12 شب، رای‌گیری را به پایان ببریم.

 

وی اضافه کرد: اما تا زمانی که مردم در شعبه ها حضور داشته باشند، رای‌گیری انجام می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: مردم حماسه ای دوباره خلق و ثابت کردند پای آرمان ها، ارزش ها و تعیین سرنوشت خود همیشه هستند. تلاش ما از صبح این بوده که امکانات و زمینه ها و تمهیدات را داشته باشیم و مردم عزیز ما بتوانند به راحتی رای دهند اما حضور به قدری زیاد است که در بعضی مواقع شرمنده این همه لطف و محبت و صبر عزیزان شدیم.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: از مردم به خاطر خلق حماسه جدید و حضور پرشورشان تشکر می‌کنم. حضور مردم به قدری زیاد است که در برخی مواقع شرمنده صبر و تحمل آن ها شدیم اما مردم بار دیگر اثبات کردند برای تعیین سرنوشت خود تحمل می‌کنند و ما از این بابت از آنها متشکریم.

 

وی همچنین اظهار داشت: خواهشمان این است که مردم ما را ببخشند و تحمل کنند. تا ساعت 12 شب می توانیم تمدید کنیم عزیزان به گونه ای پای صندوق ها بیایند که راس ساعت 12 ستادها را ببنیدم. 

 

رحمانی فضلی گفت: طبق قانون تا ساعت 12 شب می توانیم آرای مردم را جمع کنیم بنابراین از همه مردم می خواهیم تا این زمان به شعب اخذ رای مراجعه کنند زیرا بعد از 12 شب امکان تمدید وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم به ویژه در شهرهای بزرگ چون تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به شعب خلوتی که توسط مقامات استانی اعلام شده است مراجعه کنند تا خدای نکرده حقی از آنان ضایع نشود. 

 

**شایعات برخی افراد و رسانه ها از آرای صندوق‌هایی که هنوز باز نشده درست نیست 

رحمانی فضلی اظهار کرد: برخی افراد و رسانه‌ها شایعات، گمانه‌زنی‌ها و حتی اطلاعاتی از آرای صندوق‌هایی که هنوز باز نشده است داده‌اند که اعلام می‌شود درست نیست و ستادهای امنیتی ما با متخلفان برخورد و آنان را به دادسرا معرفی می‌کنند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: ‌ستاد امنیت انتخابات مامور شد، این افراد را معرفی کرده و چند ساعت قبل همه را به دادسرا معرفی کردیم تا با همه رسانه های متخلف در این زمینه برخورد جدی شود. 

 

وی افزود:‌ خوشبختانه در زمینه تعرفه‌ها مشکل خاصی وجود نداشته است و به شعبی که اعلام کمبود تعرفه کرده‌اند به موقع تعرفه لازم رسانده شده است.

 

وزیر کشور گفت: آخرین فرصت ما ساعت 24 خواهد بود و بعد از اتمام کار هیات‌های نظارت و اجرایی براساس قانون شمارش آرا را آغاز می‌کنند. بنابراین اعلام عمومی آراء پیش از این و از طرق دیگر غیر قانونی است.

 

رحمانی فضلی گفت: تنها مرجع دریافت ایرادات، اشکالات و تخلفات احتمالی فقط شورای نگهبان است و این که برخی افراد و گروه‌ها اعلام کرده‌اند که موارد احتمالی به آن ها گزارش شود برخلاف قانون است و با آن ها برخورد قانونی می‌شود. 

 

وی افزود: با توجه به این که در برخی شهرها و کلان شهرها با تراکم روبه رو هستیم خواهش من از همه عزیزان این است که برنامه ریزی کنند و در بقیه شعبه ها در شهر توزیع شوند.

 

رحمانی فضلی افزود: در تهران برخی شعبه ها را اعلام کردند که خلوت است. مردم به داخل شعبه هایی که خلوت است بروند و رای گیری کنند در این صورت حتما می توانیم تا آخرین نفر رای بگیریم.

 

وی افزود: از مردم درخواست می‌کنیم به شعبه های خلوت تر مراجعه کنند تا با سرعت بیشتر مراحل اخذ رای انجام شود و بتوانیم پیش از ساعت 12 شب، رای‌گیری را به پایان ببریم. اما تا زمانی که مردم در شعبه ها حضور داشته باشند، رای‌گیری انجام می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------