آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رییس جمهور :رای شما کشور را از توقف و تردید به در آورد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد که در انتخابات روز گذشته مردم به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه خبر پخش شد، گفت: سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنادار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت 96 گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشتند.

 

وی ادامه داد: بیش از 41 میلیون رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد. شما دیروز به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتید و زمانه را به جلو بردید.

 

روحانی خاطرنشان کرد: مشارکت تاریخی شما پای صندوق رای فارغ از اینکه در این رقابتی‌ترین انتخابات تاریخ ایران به چه کسی رای دادید شگفتی‌ساز شد و اعتماد دوباره شما به اینجانب سبب شد تا بار سنگینی را بر دوش خویش احساس کنم.

 

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: من امیدوارم وکیل شایسته‌ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم. شما با این رای نشان دادید که ملتی یکپارچه هستید که با وجود قطب‌بندی‌های سیاسی هیچ‌کس نمی‌تواند شما را به ورطه نزاع‌های بیهوده طبقاتی، قومیتی، فرقه‌ای، قبیله‌ای، شهری یا روستایی بکشاند. رای منسجم شما در همه مناطق کشور نشان داد که یک ملت هستید، یک دولت دارید و یک رئیس‌جمهور می‌خواهید که رئیس‌جمهور و صدالبته خادم همه مردم باشد.

 

وی افزود: درودم بر همه جوانان، دختران، پسران و مردان و زنان، شهری و روستایی، فارس، ترک، لر، بلوچ، کرد و عرب، ترکمن، گیلک، مازنی و سیستانی، در سرزمین پرستاره ایران.

 

روحانی همچنین تصریح کرد: درود بر معلمان غیرتمند که بر تندباد سیاه تهمت خروشیدند. درود بر دانشجویان، هنرمندان، اصحاب رسانه، ورزشکاران، کارآفرینان، کشاورزان، صنعتگران، کارگران و کارمندانی که با ایجاد موج خروشان بی‌نظیر به استقبال دولت دوازدهم شتافتند. سلام و درودم بر رهبری فرهیخته انقلاب اسلامی که حکیمانه و مشوقانه امواج پرتلاطم انتخابات را آنچنان به ساحل آرامش هدایت کردند که شور و هیجان رقابت‌های انتخاباتی در نهایت به صندوق عزت، استقلال و اقتدار ملت هدایت شد.

 

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه گفت: ملت بزرگ ایران پیروز اصلی این انتخابات شما ملت بزرگ هستید. پیروز انتخابات جمهوریت و اسلامیت است. پیروز انتخابات آزادی و استقلال است. پیروز انتخابات حاکمیت ملی است، این پیروزی، پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود. این پیروزی، پیروزی وحدت و انسجام ملی بر انشقاق و چنددستگی بود.

 

وی تاکید کرد: سپاس این فرزند کوچک ملت و این فرزند حوزه و دانشگاه ارزانی مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، اساتید، فرهنگیان، هنرمندان، حقوقدانان، ورزشکاران و همه اقشار ملت.

 

روحانی خاطرنشان کرد: جا دارد یاد کنم از مرد اعتدال و سازندگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که واقعاً جای ایشان در این صبح پیروزی خالی است. همچنین از برادر گرامی‌ام سیدمحمد خاتمی، از خاندان امام راحل و یادگارش سیدحسن خمینی، از علی‌اکبر ناطق نوری، از برادرم اسحاق جهانگیری و همه خاندان عزیز شهدا به ویژه شهید مطهری و شهید بهشتی و از همه فعالان سیاسی، همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه ریاست محترم مجلس، همه احزاب و ستادها و به ویژه فعالان فضای مجازی که توانستند این امواج خروشان پرمعنا را به اعماق جامعه بگسترانند و عظمت حضور را بیافرینند.

 

وی همچنین بیان کرد: من با کمال خضوع دست همه کسانی را که با رای مثبت خویش به این خادم کوچک خود اجازه ادامه ماموریت دادند، می‌بوسم و از خداوند بزرگ می‌خواهم که به این کمترین، شایستگی آن را عطا کند که با خدمات صادقانه خود، اعتماد و حمایت آنها که حتی به من رای ندادند را کسب کنم و بتوانم پاسدار حقوق، عزت و سربلندی همه آحاد ملت ایران باشم.

 

روحانی تصریح کرد: مردم عزیز ایران، انتخابات صحنه تصمیم‌گیری و روشی مردم‌سالارانه برای حل مسالمت‌آمیز  اختلاف‌نظرهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر پایه رای مردم است، نه آغازی برای توسعه و تداوم و عمیق‌تر کردن آنها.

 

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه اظهار کرد: مردم ما در این انتخابات با درک نظرهای گوناگون راه آینده خود را انتخاب کردند و همه باید به خواست و تصمیم مردم احترام بگذارند. امروز انتخابات پایان یافته و من رئیس‌جمهور همه ملت ایران هستم و نیازمند کمک تک تک مردم ایران، حتی کسانی هستم که مخالف من و سیاست‌های من بودند.

 

وی تاکید کرد: من دست یاری و دوستی خود را صمیمانه به سوی همه مردم ایران، همه جناح‌ها، همه احزاب و اقشار مختلف مردم دراز می‌کنم. من طبق قاعده مردم‌سالاری و حکم قانون به مخالفان خود هم احترام می‌گذارم و حق آنها را برای انتقاد از دولت پاس می‌دارم. مردم‌سالاری دینی یعنی همین، اسلام رحمانی یعنی همین.

 

روحانی ادامه داد: امروز ایران سربلندتر از هر زمان دیگر آماده گسترش روابط خود با جهان بر پایه احترام متقابل و منافع ملی خود است. پیام ملت ما به روشنی و وضوح در این انتخابات به جهانیان اعلام شد. امروز دنیا به خوبی می‌داند که ملت ایران مسیر زندگی در تعامل با جهان به دور از خشونت و افراطی‌گری را برگزیده و ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی با جهان زندگی کند اما در عین حال حاضر نیست تحقیر یا تهدیدی را بپذیرد. این مهمترین پیامی است که ملت ما انتظار دارد توسط همه دولت‌ها، همسایگان ما و به ویژه قدرت‌های بزرگ جهانی به درستی شنیده شود.

 

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: انتخابات ما به همسایگان و منطقه اعلام کرد که راه تامین امنیت در این منطقه، تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری و احترام به آرای مردم است و نه تکیه بر قدرت‌های خارجی.

 

وی خطاب به ملت ایران گفت: ما به نیروهای مسلح قهرمانانمان در ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی افتخار می‌کنیم و تداوم اقتدار آنها را ضامن صلح و ثبات در منطقه و امنیت و آسایش مردم خود می‌دانیم.

 

روحانی خاطرنشان کرد: اینک که رئیس‌جمهور برگزیده شما با کوله‌باری از تجربه دولت یازدهم و با چشم‌اندازی روشن و امیدبخش و با روحیه‌ای تازه و شاداب و لبریز از عشق و محبت به تمامی ایرانیان از شما ماموریت یافته تا با درس‌آموزی از تجربه گذشته و با شتابی افسون‌تر و یارانی پرتلاش‌تر کار خود را آغاز کند بیش از گذشته دست نیاز به سوی شما دراز می‌کند در این راه پرمشقت اما پرافتخار از خداوند می‌خواهم تا یک دل و یکپارچه و با عزمی راسخ و استوار دست به دست هم داده و برای ساختن ایران عزیز با اراده مستحکم و امیدی پرنشاط به پیش برویم.

 

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین گفت: خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح کردم می‌دانم و با عزمی راسخ و با اطمینان به حمایت مستمر شما مردم عزیز در این مسیر گام برخواهم داشت و بر خود لازم می‌دانم از همه دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات شکوهمند به ویژه شورای نگهبان، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه نیروهای اجرایی و نظارتی، نیروهای نظامی و امنیتی، رسانه‌های جمعی تشکر ویژه نمایم و همت و مجاهدت آنها را در محافظت از آرای مردم به بزرگی و سپاس یاد کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------