آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

امضای مرتضوی پای سند زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی,زنجانی

حسین دهدشتی، نماینده آبادان درباره روابط تجاری و اقتصادی زنجانی و مرتضوی به اسناد مندرج در ویژه‌نامه «خورشید» اشاره دارد؛ همان ویژه‌نامه آبی‌رنگی که اسناد متعددی از دوره مدیریت سعید مرتضوی را در قالب سند در اختیار همگان قرار داد و به گفته برخی نمایندگان، «سوتی بزرگ مرتضوی‌بود».

دهدشتی ویژه‌نامه را ورق زده و به صفحه ١٥٧ آن می‌رسد. بالای صفحه چنین نوشته شده «٢٧ آذر سال ٩١ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و هلدینگ سورینت قشم منعقد شد، براساس آن تعداد زیادی از شرکت‌های خارج از استراتژی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به این هلدینگ سرمایه‌گذاری واگذار و مقرر شد وجه مربوط به این تفاهم‌نامه به حساب ارزی سازمان تأمین اجتماعی نزد بانک مسکن واریز شود».

 

دهدشتی به تصویر قراردادها اشاره دارد؛ سه تصویر از قرارداد میان سعید مرتضوی و بابک زنجانی که نشان از همکاری جدی اقتصادی این دو دارد. دهدشتی سرش را بالا آورده و می‌گوید: «حالا اینکه این دو نفر چطور در تأمین اجتماعی به هم رسیده‌اند هم از آن سؤال‌هایی است که امیدواریم ادامه پیگیری‌ها و رسیدگی به پرونده مرتضوی، گره‌گشای آن شود».

دهدشتی البته استدلال صریح‌تری درباره این همکاری‌ها دارد و می‌گوید: «شبکه رانتی حامی زنجانی و مرتضوی یکی است. سؤال من از مسئولان این است که چه افرادی از این همکاری‌های بین‌نهادی سود برده‌اند، چه افراد و نهادهایی این دو را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند و درواقع سؤال اصلی‌تر آنکه، آنها - نه زنجانی و مرتضوی- بلکه آن «دیگران مخفی» چه کسانی هستند».

ویژه‌نامه «خورشید» ویژه‌نامه گرانی است. با صفحات تمام گلاسه و پرزرق‌وبرق. سراسر پر از مستنداتی که حالا به راحتی می‌توان تک‌تک آنها را به‌عنوان سند به‌کار گرفت. در برخی صفحات نیز تصاویر برخی‌ها و حمایت بی‌دریغ‌شان از مرتضوی به چشم می‌خورد.

نماینده آبادان به صفحه ١٥٧ ویژه‌نامه نگاه می‌کند؛ عینکش را از کیفش درآورده و به تصویر تفاهم‌نامه‌ای اشاره دارد که در قالب دو، سه صفحه روی سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تنظیم شده است. پای قرارداد اسامی متعددی آمده اما اسم ابتدایی و انتهای نامه را می‌خواند «دکتر سعید مرتضوی»، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و رئیس هیأت‌مدیره شستا. امضا با خطوطی ساده و پیش‌پاافتاده پای نام مرتضوی دیده می‌شود. آخرین نامه نیز مربوط می‌شود به «بابک زنجانی»، فرزند مرتضی به شماره ملی... . امضای زنجانی شبیه امضای اغلب پدرهاست، با خطوطی ساده و تکراری. اسامی دیگری نیز پای این صفحه آمده؛ از معاون اقتصادی وقت شستا گرفته تا رئیس هیأت‌مدیره تأمین اجتماعی و رئیس هیأت‌مدیره شرکت سورینت. هم مهر سازمان تأمین اجتماعی در پایین تفاهم‌نامه درج شده و هم «سورینت قشم».

موضوع تفاهم‌نامه میان مرتضوی و زنجانی واگذاری ۱۳۸ شرکت تولیدی و خدماتی تأمین اجتماعی به شرکت سورینت قشم در قبال دریافت ۴۴۲ میلیارد ین، معادل چهار میلیارد یورو است؛ موضوعی که تا همین امروز اماواگرهای مالی فراوانی داشته و هنوز تکلیف برخی چک‌های ردوبدل‌شده مشخص نیست.

اخبار سیاسی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------