آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

ادامه جدال میان صالحی و زاکانی بر سر دعا برای برهم خوردن مذاکرات!



اخبار,اخبار سیاسی,زاکانی

چندی پیش زاکانی، نماینده مردم تهران در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه در مرکز فناوری پژوهشگاه شاخص پژوه به ارائه سخنانی پیرامون مذاکرات هسته ای پرداخت و سخنانی را به آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته ای منتسب کرد.

چندی پیش زاکانی، نماینده مردم تهران در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه در مرکز فناوری پژوهشگاه شاخص پژوه به ارائه سخنانی پیرامون مذاکرات هسته ای پرداخت و سخنانی را به آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته ای منتسب کرد.

به گزارش«تابناک»، آقای زاکانی در بخشی از سخنان خود مدعی می شود، آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید که این توافق به هم بخورد.این سخنان در حالی از سوی زاکانی ایراد می شد که صالحی بارها خلاف این موارد را در جلسات عمومی ارائه کرده بود.

سخنان زاکانی با موجی از واکنش های مختلف روبرو شد تا اینکه کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به این ادعا در بیانیه ای اعلام کرد که می خواهم به آن نماینده محترم که از او در یکی از خبرگزاری ها نقل شده است که 'آقای صالحی در مجلس به ما گفتند بروید دعا کنید توافق به هم بخورد، چون واقعاً خطرناک است' سوال کنم چرا به نجواهایی که معلوم نیست منشاء آن چیست گوش فرا دادید اما صدای رسا و قاطع ایشان در جلسه علنی مجلس مقابل نمایندگان ملت را که با صراحت و قاطعیت هر چه تمام تر اعلام کرد: 'بنده این جا آمده ام که شهادت بدهم مسوولیت شرعی، وجدانی، عرفی و عقلانی آن چه را که در بعد فنی به دست آورده ایم، می پذیریم' را نشنیدید؟

اما این پایان ماجرا نبود؛ چرا که این خبر همچنان دست به دست در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری باز نشر می شد و در آخر صالحی را مجبور به واکنش کرد. آقای صالحی ضمن انتقاد از اظهارات علیرضا زاکانی و انتساب نقل‌قولی به وی گفت: زاکانی باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری سخن بگوید.

 

من در مجلس یا صحن علنی صحبت کرده‌ام و به جز این مکان‌ها در جای دیگری اظهارنظری نکرده‌ام و نمی دانم که وی به چه استنادی این حرف‌ها را زده است و برایم خیلی سنگین بود.

 

زاکانی باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری سخن بگوید. من توفیق آشنایی نزدیک با وی را نداشته‌ام که صحبت‌های دوستانه و درگوشی داشته باشم؛ شاید من چیزی در خواب گفته‌ام.

در واقع صالحی ضمن تکذیب این خبر آن را چیزی در حد خواب های آشفته تعبیر می کند. زاکانی نیز در واکنش به این تکذیبیه اقدام به تکذیب می کند و در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها اعلام می کند که «آقای صالحی در سخنرانی خود نگفتند که دعا کنید تا توافق حاصل نشود بلکه در یک جلسه‌ای که تعدادی از نمایندگان از جمله بنده در آن حاضر بودیم این موضوع را مطرح کردند.

 

آقای صالحی در آن جلسه به ما گفتند که بروید دعا کنید تا آمریکایی‌ها مسیر مذاکرات را به هم بزنند برای اینکه از نظر ایشان چهارچوب توافق از خطوط قرمز عبور کرده بود. من با برخی دوستان نماینده هم که در آن جلسه حضور داشتند صحبت کردم که آنها هم از عبور آقای صالحی از بیانات خود اظهار تعجب می‌کردند.»

حال که آقای صالحی پاسخ آقای زاکانی را ارائه کرده است، نگاهی به پاسخ های دو طرف نشان می دهد که اقای زاکانی در پاسخ دوباره ای که به تکذیبیه اقای صالحی می دهد قدری در جمله اولی که به آقای صالحی منتسب کرده بود تغییر ایجاد کرده است.

زاکانی در در مرکز فناوری پژوهشگاه شاخص پژوه می گوید:« آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید که این توافق به هم بخورد»، حال اینکه زاکانی در جوابیه به تکذیب صالحی می گوید:« صالحی در آن جلسه به ما گفتند که بروید دعا کنید تا آمریکایی‌ها مسیر مذاکرات را به هم بزنند برای اینکه از نظر ایشان چهارچوب توافق از خطوط قرمز عبور کرده بود».

بنابراین زاکانی در اظهارات جدیدی که به آقای صالحی منتسب می کند، می گوید آقای صالحی گفت بروید دعا کنید که امریکایی ها توافق را برهم بزنند. در واقع زاکانی در اظهار نظر جدید مقدمه دیگری اضافه می کند که آقای صالحی خواستار دعا برای برهم خوردن مذاکرات از سوی آمریکایی ها بوده است.

در همین زمینه تابناک در مطلب چند روز گذشته با مقایسه سخنان اخیر آقای زاکانی و سخنان قبلی آقای صالحی این سؤال را مطرح کرد که بالاخره در یک موضوع واحد یعنی میل به توافق یا دعا برای شکست توافق از سوی آقای صالحی، کدام یک به واقعیت نزدیک تر است و در خواست کرد که اقای صالحی پاسخ به این صحبت ها را بیان کند.

حال که آقای صالحی پاسخ را بیان کرده است و دوباره زاکانی به سخنان آقای صالحی واکنش داده است، باید منتظر بود و دید که آیا اظهار نظر جدید زاکانی نیز با واکنش دوباره آقای صالحی و یا سازمان انرژی اتمی روبرو خواهد شد یا خیر؟

اخبار سیاسی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------