آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

موافقت مجلس با کلیات لایحه پروتکل حفاظت از دریای خزر



اخبار,اخبار سیاسی,مجلس

کلیات لایحه پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست را با 137 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به مجلس شورای اسلامی این لایحه به شماره چاپ 911 که به این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع گردیده بود در جلسه مورخ 22/2/1393 با حضور نمایندگان دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با الحاق یک تبصره به ماده واحده به تصویب رسید.

در ادامه رأی گیری، ماده واحده کلیات لایحه پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر با 147 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر تصویب شد.

براساس این ماده واحده پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر مورخ 22/9/1391 هجری شمسی (برابر با 12/12/2012 میلادی) مشتمل بر 29 ماده و 5 پیوست به شرح ضمیمه تصویب می شود.

در تبصره آن تاکید شده است که رعایت اصل 139 قانون اساسی در اجرای ماده 21 و اصل 77 قانون اساسی در اجرای ماده 23 پروتکل الزامی است.

اخبار سیاسی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------