آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

سیروس ناصری در تلویزیون: صداوسیما با پول مردم علیه آنان عمل می کند



اخبار,اخبار سیاسی,سیروس ناصری

اسم برنامه «ثریا» را بگذارید مریخ و سنگلاخ / تاخیر کمیسیون برجام در مورد توافق تاکنون 3 میلیارد دلار به ایران ضربه زده.

طبق توافق برجام روابط تجاری و اقتصادی با ایران به صورت عادی در خواهد آمد و اگر آنها نیز تخلف کنند ما در روابطمان با آژانس و دیگر طرف ها تجدید نظر خواهیم کرد .

سخنگوی تیم هسته ای دولت اصلاحات گفت: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا دیگر از گرگ به میش تبدیل شده است .


سیروس ناصری در برنامه ثریا شبکه یک سیما که با حضور بیژن پیروز رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران برگزار شد افزود : دندانهای این گرگ در این سالها کشیده و امریکا به میش تبدیل و اکنون در باتلاق یمن ، سوریه ، عراق، لبنان و مناطق دیگر گرفتار شده است.

وی گفت: آمریکا اسمش استکبار اما عقلش کوتاه است بنابراین نباید اینقدر بزرگش کنید.

ناصری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: طبق توافق برجام روابط تجاری و اقتصادی با ایران به صورت عادی در خواهد آمد و اگر آنها نیز تخلف کنند ما در روابطمان با آژانس و دیگر طرف ها تجدید نظر خواهیم کرد .

وی افزود : آمانو در طول سالهای گذشته به ابزاری برای جنگ آمریکا علیه ایران تبدیل شده بود و از آنجا که در آن دوره شهید نیز داده بودیم انتظار این بود که در روابط با آژانس تجدید نظر می کردیم .

سخنگوی تیم هسته ای دولت اصلاحات گفت: اکنون قدرت ایران و مقاومت مردم بیشتر شده چرا که ملت ایران سالهای زیادی با وجود اینکه برخی اقدامات باعث هزینه های زیادی برای کشور شد مقاومت کردند و شانه خالی نکردند .

ناصری افزود: بالاخره طرف های مقابل واقعی و غیر واقعی از برنامه هسته ایران می ترسند و می دانند اگر کاری بر خلاف برجام کنند ما تجدید نظر می کنیم و به عقب برمی گردیم و شرایط مبهم خواهد شد و آنان نیز به علت ترسشان علاقه ای به وجود شرایط ابهام ندارند .

مذاکره کننده سابق هسته ای همچنین از برنامه های صداوسیما در مورد توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت: باید اسم برنامه ی ثریا را بگذارید مریخ و سنگلاخ، کار شما سیاه نمایی و امیدزدایی است.

ناصری افزود: صداوسیما با پول مردم برخلاف مردم عمل می کند.

وی ضمن انتقاد از تعلل های مجلس در تصویب برجام گفت: کمیسیون برجام تاخیری که ایجاد کرده تا این لحظه 3 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشته و به ایران ضربه زده است، با این رقم می توانستیم و آبادان را آباد کنیم.

در ادامه رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران در سخنانی گفت : آنچه که از رسانه ها مشهود است این است که دشمنی آمریکا در زمان برجام کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده است .
بیژن پیروز تصریح کرد : اگر آنان قبلاً ماهی یکبار تهدید نظامی می کردند اکنون به هفته ای یکبار رسیده است .

وی ادامه داد : ما و دیگران از متن مذاکرات به طور دقیق خبر نداریم و محتوای آن در دوره فعلی و قبلی محرمانه مانده است اما امروز قدرت ما بیشتر شده است و شاید بتوان گفت می توانستیم به امتیازات بیشتری دست پیدا کنیم هر چند شاید درون مذاکرات درباره بسیاری موارد بحث شده باشد .

وی افزود : سخن اینجاست که چرا حقوق هسته ای ما باید کمتر از پاکستان و هند باشد ما درباره داوری برجام مشکلاتی داریم چرا که در نهایت موضوع به شورای امنیت ارجاع می شود که در آنجا وضع معلوم است .

رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد : پرسش اینجاست که اگر چند ماه از زمان برجام سپری شود و ما به تعهداتمان عمل کنیم اما آنان عمل نکنند رفتار چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

وی افزود :تهدیدها علیه ما همچنان ادامه دارد بنابراین برای زندگی در شرایط صلح باید همیشه آماده جنگ باشیم .

اخبار سیاسی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------