آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نزدیک‌ترین تهدید برای ایران گروهک‌های تروریستی و تکفیری است



اخبار,اخبار سیاسی,احمدرضا پوردستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده آمریکا از گروهک‌های تروریستی و تکفیری گفت: نزدیک ترین تهدید برای ما این گروهک‌های تروریستی و تکفیری است.

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در برنامه من طهران شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا تهدید عمده و جدی وجود دارد، گفت: نزدیک ترین تهدیدی که در کنار جمهوری اسلامی ایران است ، گروهک های تروریستی و تکفیری است.

وی افزود: راهبرد آمریکا استفاده از این گروهک‌های تروریستی و تکفیری است، چون آمریکایی ها جنگ سخت را تجربه کرده اند یعنی حضورشان در منطقه پس از حادثه 1991 حضور سختی بود. یعنی بنا بود که به ایران حمله کنند ولی 13 سال 14 سال متوقف شدند و دیدند که نمی توانند موفق بشوند لذا راهبرد خود را عوض کردند چون در جنگ سخت شکست خورده بودند.

پوردستان تأکید کرد: آمریکایی‌ها در جنگ نیمه سخت یعنی جنگ اقتصادی هم شکست خورده اند . آمریکا‌یی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم ها را وضع کردند و پس از روی کارآمدن اوباما که حلقه تحریم ها را تنگ تر کرد و این تحریم ها فلج کننده نام گرفت ، احساس کردند که ما دستان خود را به نشانه تسلیم بالا خواهیم برد ولی ملت ما شکوفا شد و توانست خود را پیدا کند.

پوردستان درادامه گفت: راهبرد امروز آمریکایی ها بهره گیری از گروهک های تروریستی و تکفیری است و از این گروهک ها هم استفاده سخت می کند و هم استفاده نرم یعنی می خواهد که چهره اسلام را تخریب کند . نزدیک ترین تهدید برای ما این گروهک های تروریستی و تکفیری است.

پوردستان تأکید کرد: ولی این به معنای آن نیست که ما تهدیدهای آمریکا را فراموش کرده ایم بلکه ما همیشه مراقب هستیم و تحرکات را رصد می‌کنیم ولی هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی اگر طرف مقابل تهدید کند و تهدیدش را عملی کند ، هم طرف مقابل و هم منافعش را در منطقه و جهان هدف قرار خواهیم داد.

پوردستان درباره تهدیدهای اسرائیل گفت: اسرائیل هم اگر حرکتی بکند، با موشک های دوربُرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان خواهیم داد و شاید زودتر از آن 25 سالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ، موجودیت خارجی اسرائیل ازبین برود و ما علاقمند هستیم که اسرائیل حرکتی بکند تا ما هر چه زودتر فرمایش مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین با تسلیت شهادت زوار ایرانی در عربستان ابراز امیدواری کرد که دیگر چنین رویدادهایی در آینده تکرار نشود.

پوردستان درباره مرحله پس از توافق اتمی و ویژگی تهدیدها و چالش های این دوره گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافق هسته ای حسن نیت خود را نشان داد با توجه به تدبیر فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند این کار انجام شود و هدایت ها و کنترل‌هایی که معظم له داشتند سبب شد توافق امضا شود، اما پس از امضای توافق شاهدیم لحن و ادبیات مسؤولین آمریکایی متاسفانه تغییری پیدا نکرده و در سخنرانی‌ها و تریبون هایشان مرتبا جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کنند.

پوردستان تأکید کرد: به نظر من این مسیرکه آمریکایی‌ها انتخاب کردند مسیر خوبی نیست، و سوء ظن هایی را که ما از سال‌های گذشته به ویژه 1332 نسبت به آمریکایی‌ها داریم بیشتر تشدید می کند.

پوردستان ادامه داد: آنان اگر به دنبال فضای جدیدتری هستند، باید ادبیات و همچنین رفتارشان را عوض کنند، ما شاهدیم پس از توافق مانند گذشته همان حرف‌ها را می‌زنند و این سبب می‌شود ارتباط‌ها نه تنها نزدیک نشود بلکه افتراق بیشتری پیدا کند.

پوردستان اظهار داشت: در صحنه میدانی نیز مانند سابق شاهد شیطنت های آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه در سوریه و عراق هستیم.

پوردستان در پاسخ به سؤالی درباره چالش حضور داعش در مرزهای غربی، گفت: سال گذشته عناصر داعش در مدت زمان کوتاهی از استان الانبار خود را به استان دیالی رساندند؛ یعنی نزدیک نفت شهر، سومار و قصر شیرین ... آنان سعدیه و جلولاء (در استان دیالی) را تصرف کردند و قدم بعدی آنان خانقین و 12 کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: در همین راستا نیروی زمینی بسیار سریع وارد شد و نیروهای پوشش در مرزها را تقویت کرد. ما در آن زمان اعلام کردیم که یک خط قرمز 40 کیلومتری آن سوی مرزها کشیدیم و اگر نیرویی بخواهد از آن عبور کند با تهدیدات و ضربه قاطع ما روبرو خواهد شد.

پوردستان خاطرنشان کرد: این قدرت نمایی که نیروی زمینی از خود نشان داد، سبب شد که داعش نتواند از سعدیه حرکتی به جلو داشته باشد، ضمن اینکه این حرکت همزمان شد با بسیج در داخل ملت عراق توسط علمای اهل سنت و همچنین شیعه داده شد، و مردم وارد شدند، داعشی ها عقب رانده شدند.

پوردستان ادامه داد: این زمان سپری شد، اما هنوز ما رد پای داعش را در استان دیالی می دانیم و می بینیم، هنوز عناصری هوادار داعش هستند و از داعش حقوق می گیرند، ماه گذشته شاهد بودیم ارتش عراق با کمک حشد الشعبی و اکراد عملیاتی را آغاز کردند و ضربه قاطع و سنگینی را به وابستگان داعش در استان دیالی وارد کردند، اما هنوز با توجه به اشراف اطلاعاتی که داریم آنان را دنبال می‌کنیم و به صورت متفرق در استان دیالی حضور دارند؛ ضمن آنکه بخش هایی از داعش نیز در افغانستان و شمال آن شناسایی کردیم.

پوردستان خاطرنشان کرد: ما از طریق عناصر اطلاعاتی و از طریق سیستم ها و تجهیزات اطلاعاتی اشراف اطلاعاتی کامل داریم، به همین دلیل هر موقع داعش بخواهد از مرز 40 کیلومتری عبور کند قطعا پاسخ کوبنده را به آنان خواهیم داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اتحاد، انسجام و همدلی خاصی برخوردارند، خاطر نشان کرد: امروز، مانند سال های دفاع مقدس، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، در کنار یکدیگر انجام وظیفه می کنند و خونشان با یکدیگر ممزوج است.

وی دربارۀ علتِ اصلی وحدت رویۀ همه نیروهای مسلح در ایران نیز تصریح کرد: رهبریِ واحدِ نیروهای مسلح در ایران، سبب وحدت رویه در میان آن ها شده است. یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران که سبب این همه خیرات و برکات شده است؛ رهبری هوشمند، خردمند و دشمن شناس است که در مقاطع بسیار حساس، ترفندی های دشمن را برای مردم رو می کند و مردم را متناسب با تهدیدهای دشمن، آرایش می دهد و سامان دهی و تجهیز می کند.

پوردستان افزود: بحمد الله، این وحدت و انسجام و رهبری هوشمند و ملت ولایمتدار سبب شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران از استحکام بسیار خوبی برخوردار باشد و در جایگاهی قرار بگیرد که اگر ملت های مسلمان به کمکی نیاز داشته باشند و درخواستی بکنند؛ جمهوری اسلامی بتواند به آنان کمک و امدادرسانی کند.

فرماندۀ نیروی زمینیِ ارتش دربارۀ راهبردِ رونمایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی اظهار داشت: دستاوردهایی که توسط نیروهای مسلح رونمایی می شود و به یگان ها تحویل داده می شود، متناسب با تهدیدات است.

 

مقام معظم رهبری راهبردی را به ما امر فرموده اند، مبنی بر این که "به جنگ هایی که در اطرافتان اتفاق می افتد، به دیدۀ یک رزمایش بنگرید و از آن بهره بگیرید.

 

" جنگ اول و دوم خلیج فارس، جنگ افغانستان و حضور گروه های تروریستی طالبان، القاعده، داعش و النصره همه تجربه هایی بودند که ما با تحلیلِ فضای آن ها، ظرفیت دفاعی متناسب را در خودمان ایجاد کنیم.

ما هم به لحاظ نرم افزاری کار کردیم و آیین نامه هایی مناسب در این مجال تدوین کردیم و هم به لحاظ سخت افزاری، تجهیزاتی را آماده کردیم و بخشی از آن را هم در حضور شما (رسانه ها) به یگان تحویل داده شد.

 

به عنوان مثال، توپخانه هایی که ما امروز آماده کردیم، متناسب با این فضا در نظر گرفته شده اند و تحرک یگان را بالا می برند؛ برخی دیگر از سلاح ها، کمپوزیتی و یک بار مصرف هستند، شماری دیگر سلاح های تک تیرانداز هستند و همچنین موشک های ضد زره همه برای بالا بردن آمادگی جهت جنگ با گروه های تروریستی و تکفیری و نیابتی در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: این ظرفیت، بحمد الله هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزات فنی در کشور هم وجود داشته و هم ارتقا یافته و فاصلۀ ایده تا محصول، بسیار کوتاه شده است.

پوردستان در پاسخ به این که با برچیدن شدنِ تحریم ها بعد از توافق، آیا ایران برای وارد کردن سلاح از کشورهای دوست نظیر روسیه، برنامه ای دارد؛ گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای توان دفاعی خود، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند. یعنی ما برای این که ظرفیت و توان دفاعی خود را بالا ببریم، از هر امکانی که در دنیا وجود داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

وی در عین حال افزود: البته این ارتقای توان دفاعی برای تهاجم نیست، زیرا دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است. ما اصلا قصد تعدی و تجاوز به کشورهای دیگر را نداریم و اگر خودمان را آماده می کنیم، فقط به منظور حفظ آمادگی برای بازدارندگی است تا کشورهای دیگر طع نکنند که به خاک کشور ما حمله کنند. تجاوز به خاک عراق و سوریه به خاطر ضعفی صورت می گیرد که این کشورها در نیروهای مسلح خود دارند.

پوردستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، جز سلاح های هسته ای و شیمیایی که به تدبیر مقام معظم رهبری در راهبرد دفاعی ایران جایی ندارد، از هر سلاح دیگر برای بالابردن آمادگی دفاعی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توافق هسته ای ارتباط خاصی با حرکت های آموزشی و نظامی ما ندارد و ما رزمایشی را در شرق کشور برگزار خواهیم کرد و رزمایش های تخصصی را نیز از جمله رزمایش مهندسی و جنگ الکترونیک پیش بینی کرده ایم و تلاش می کنیم که براساس دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران قابلیت های خود را بالا ببریم ما همیشه تلاش می کنیم که سلاح هایمان همیشه روغنکاری شده و آماده باشد و مهمات مان دم دست باشد تا خیال خام تعدی و تجاوز را از غیر بگیریم .

پوردستان در پاسخ به سؤالی درباره بحران و نا امنی درکشورهای همسایه گفت: تهدید داعش مانند یک توفان است که ناگهان می آید و منطقه رابه هم می زند ولی عمرش کوتاه است و همیشه نمی تواند باقی بماند و فتنه هم همینگونه است، و پس از غبار آلود کردن محیط می رود.

پوردستان افزود: ما اگر داعش را در مقایسه با گذشته بررسی کنیم ، می فهمیم که این گروه تروریستی در حال تحلیل رفتن است و کشورهایی که این گروه تکفیری را برای نیل به اهداف خود تشکیل دادند ، می بینند که به اهداف خود دست نیافته اند به نحوی که همچون قبل از این گروه تروریستی و تکفیری حمایت و پشتیبانی نمی کنند و ما در آینده شاهد اضمحلال داعش هم در عراق و هم در سوریه خواهیم بود.

وی افزود: من بار دیگر به عربستان توصیه می کنم که از حمله به یمن دست بردارند و خود آل سعود می داند که حمله به یمن یک اشتباه فاحش بود و اشتباه بزرگتر عربستانی ها ورود به یمن بود زیرا نیروهای خود را در برابر گلوله ها و موشک های سربازان یمنی قرار داده اند، سربازانی که بسیار زبده، آماده و جنگ دیده هستند و یقینا عربستان در یمن متحمل تلفات و ضایعات بیشتری خواهد شد و مانند فرد گرفتار در باتلاق است که هر چقدر بیشتر دست و پا بزند، بیشتر در باتلاق فروخواهد رفت و من باز از عربستان می خواهم که بگذارد دیپلمات ها در یمن و سازمان ملل متحد پیشقدم بشوند، و بحران یمن پشت میز مذاکره به جای میدان جنگ و خون و خونریزی حل و فصل شود .

پوردستان درباره ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران به یمنی ها سلاح می دهد گفت: ما هیچگونه کمک تجهیزات و تسلیحاتی به مردم و ارتش یمن نداده ایم، و افردای که این تهمت ها را می زنند ، به خوبی می دانند که ایران چنین کاری را نکرده است.

وی ادامه داد: ما از اینکه ملت مسلمان و آزاد یمن اینگونه مورد تاخت و تاز دیگران قرار گرفته است ، ناراحت هستیم.

 

بمباران های وحشیانه باعث کشته و قربانی شدن مردم عمدتاً زنان و کودکان بی دفاع شده است . ملت ایران از وضعیتی که در یمن ایجاد شده است، ناراحت است و من مطمئن هستم که ملت عربستان نیز از وضعیت یمن ناراحت است.

وی گفت: توصیه من به عربستان این است که هر چه زودتر این غائله را به پایان ببرد و پشت میز مذاکره مشکلاتش با یمن را حل کند، و دست از این خونریزی و نسل کشی در یمن بردارد . ملت مسلمان و آزاد ایران از وضعیت یمن بسیار ناراحت است ولی این به معنای کمک تجهیزاتی و تسلیحاتی به یمنی ها نیست .

پوردستان درباره توانمندی‌های نیروی زمینی در زمینه پهپاد، اظهار داشت: پهپادها دست بلند نیروی زمینی هستند که نیروی زمینی می تواند با بهپادها دور دست ها را رصد کند. این پهپادها هم در حوزه شناسائی و هم در حوزه رزم به کار گرفته می شوند.

 

ما با دوربین های دقیقی که در پهپادها تعبیه کرده ایم و با توجه به بُردهای مناسبی که مدنظر ما است، می توانیم بدون حضور فیزیکی دوردست ها را رصد کنیم و آخرین اخبار و اطلاعات منطقه و نیروها را به دست بیاوریم.

وی افزود: ما از پهپادها به عنوان سلاح نیز استفاده می کنیم چون مجهز به موشک هستند و مهمات نیز حمل می کنند و پهپاد می تواند هدف هوایی را شناسایی کند و به عنوان یک بمب حرکت کننده هدف هوایی را مورد اصابت قرار بدهد یا اینکه یک هدفی را روی زمین شناسایی و به عنوان بمب انتحاری هدف را منهدم کند.

 

تلاش ما این است که بُرد ، دقت دوربین ها و قدرت حمل مهمات پهپهادها را بیشتر کنیم که این کارها با کمک صنعت دفاعی ر حال انجام شدن است و قدم های خوبی در این رابطه برداشته شده است .

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------