آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

افزایش نرخ مالیات مغایر با سیاست‌های دولت است



اخبار,اخبار سیاسی,محمدباقر نوبخت

اگر کاری کنیم غربی‌ها از حضور غربی‌ها بترسند شرایط تحریم را خودمان مهیا کرده‌ایم.»

سخنگوی دولت در پاسخ به اعتراض صنوف مختلف به افزایش مالیات‌ها، نحوه مالیات‌گیری دولت و حاشیه‌هایی که از این راه برای دولت ایجاد می‌شود، گفت: ما حق نداریم در چنین شرایطی نرخ مالیات را افزایش دهیم اما وظیفه داریم پایه مالیاتی را گسترش دهیم، بنابراین اعتبارات مناسب را به سازمان مالیات داده‌ایم تا از تکنولوژی‌های روز استفاده کرده و پایه مالیاتی وسیعی که در کشور وجود دارد و از آن بی‌اطلاع هستیم را شناسایی کنیم پس افزایش نرخ مالیات کاملا با سیاست‌های دولت مغایر است.

محمدباقر نوبخت در ادامه این نشست خبری همچنین در مورد اظهارات اخیر علی‌اکبر ترکان درباره نامه ٤ وزیر به رئیس‌جمهوری یادآور شد: در قانون عدد ١٣ سنت برای خوراک پالایشگاه‌ها قایل شده است و این موضوع اعتراضاتی را از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران در بر داشته است. آنچه در مورد موضوع نرخ خوراک پالایشگاه‌ها مطرح است این است که تعیین نرخ ١٣ سنت سود غیرمتعارفی را برای این صنعت به وجود می‌آورد.


وی همچنین در رابطه با نامه ٤ وزیر به رئیس‌جمهوری تصریح کرد: حضور وزیر دفاع در جمع امضاکنندگان برای شرکت سرمایه‌گذاری الغدیر است که در مورد بازنشستگان این وزارتخانه است.

 

همچنین امضای وزیر صنعت و تعاون نیز به خاطر مسائلی از این جهت بوده است. اما مهندس ترکان جزو کسانی هستند که معتقدند نرخ ١٣ سنتی که مشخص شده است نباید تغییر یابد و سهامداران نیز از این عدد خرسند نیستند.

 

بنابراین مهندس ترکان نظرشان را این‌طور عنوان کردند که اگر این عدد پایین‌تر‌ آید سود بیشتری به این گروه تعلق می‌گیرد و از آن با عنوان رانت یاد کردند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: همه تلاش ٤ وزیر برای پایین آمدن نرخ ١٣ سنت باعث می‌شود که سود بیشتری به این گروه تعلق گیرد و این درخواست آثاری در بازار بورس خواهد داشت که آقای ترکان به آن اشاره داشتند. البته ایشان نظر خودشان را مطرح کردند و نظر رسمی دولت از سوی سخنگوی دولت اعلام می‌شود.

نوبخت در رابطه با درگیری‌های اخیر در دزفول و بهبهان و برنامه‌های دولت برای پیشگیری از این اتفاقات در ایام انتخابات و تجمعات سیاسی نیز گفت: حادثه دزفول جنبه امنیتی داشت که همه عناصر آن دستگیر شدند و با آنها برخورد شد، اما موضوع بهبهان یک اقدام شرارتی بود و نسبت به آن نیز برخوردهای لازم انجام شده است. تأکید دولت برای جلوگیری و پیشگیری از این اتفاقات نه‌تنها در دوران انتخابات، بلکه در تمام زمان‌هاست.

 

چراکه مردم باید از هرگونه ناآرامی که مخل آرامششان می‌شود مصون باشند. سخنگوی دولت در مورد پرداخت تسهیلات برای خودرو نیز خاطرنشان کرد: این تسهیلات نه فقط برای خودرو بلکه برای برخی از اقلام پرمصرف بادوام که مشکل انبار دارند یعنی تولیدشده و به مصرف نرسیده، مطرح است.

نوبخت با اشاره به این‌که برجام در کشور فرآیند بی‌بدیلی را طی کرد، گفت: مذاکرات مفصلی که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است با شش کشور خارجی انجام شد و به تفاهماتی برای همکاری دست یافتیم و در ادامه مجلس و شورایعالی امنیت ملی بررسی‌های لازم را انجام دادند و نظرات خود را اعلام کردند. همچنین مقام معظم رهبری نظرات راهگشای خود را در مورد اجرای برجام اعلام کردند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری با صراحت تذکرات و نظرات خود را در مورد برجام اعلام کردند تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نیز در نامه تشکرآمیزی به رهبری اعلام کردند با حسن‌نیت به تمامی موارد موردنظر مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی خواهیم پرداخت و در تأمین منافع ملی دقت لازم را همراه با حسن‌نیت خواهیم داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که اگر برای طرف مقابل ما در مذاکرات راهی برای برگشت وجود داشته باشد برای ما نیز وجود دارد، یادآور شد: امروز دیگر جهان می‌داند که ایران همه راه‌های مسالمت‌آمیز را برای مذاکره با مخالفان انجام داده است و نه‌تنها هیچ زیانی نخواهیم کرد، بلکه دستاوردهایمان بیشتر خواهد بود.

وی با تأکید براین که ما از تذکرات مقام معظم رهبری بسیار استقبال می‌کنیم و ایشان با آینده‌نگری که دارند همه موارد را به ما یادآور شدند، تصریح کرد: ‌قرار است مناسبات گسترده‌تری با جهان داشته باشیم و ماه آینده مقامات فنلاند به ایران می‌آیند.

 

در ماه‌های گذشته نیز هیات‌های مختلفی به ایران آمدند. بنابراین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این ارتباط برای مراقبت از نفوذها و حفظ ارزش‌ها و نصایح ایشان در این زمینه برای ما بسیار راهگشاست.

 

اما غیرمسئولانه است که هرکسی به این بهانه با ورود هر تیم اقتصادی به کشور، به خیابان بیایند و آن را نفوذ بدانند و هر گونه مداخله‌ در این رابطه غیرمسئولانه خواهد بود و باید اجازه دهند کارها به صورت قانونی پیش رود.


وی تأکید کرد: پذیرش برجام با این اصل و فرض است که تحریم‌ها برداشته شود اما باید از مزایای پساتحریم استفاده کنیم پس اگر عده‌ای قرار باشد به خیابان بیایند و شرایطی ایجاد کنند که غربی‌ها از حضور در ایران و سرمایه‌گذاری بترسند شرایط تحریم را از طرف خود ما در کشور ایجاد کرده‌ایم که کاری منطقی نیست.

نوبخت درباره شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری تصریح کرد: این شکایت با قرار رفع پیگرد
 مختومه شد.


وی همچنین در موردسفررئیس‌جمهوری به ایتالیا و فرانسه گفت: مقدمات آن فراهم شده است و پس از نهایی شدن اطلاعات آن ارایه می‌شود. همچنین رئیس‌جمهوری سفر به استان سمنان را نیز در برنامه خود دارد.


سخنگوی دولت در رابطه با تاکیدات رهبری درمورد حساسیت واردات گفت: مطابق قانون تنها رژیم صهیونیستی است که نمی‌توانیم از آن واردات داشته باشیم و در مورد کالاهای آمریکایی ممنوعیت وجود ندارد اما با توجه به تذکر رهبری تأکید ما این است که کالاهای مصرفی از آمریکا وارد نکنیم و اگر تکنولوژی مدنظر باشد نیز در چارچوب قانون اقدامات لازم انجام شود.


نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد طرح شایعه تک‌خوانی در سمفونی عاشورا گفت: ‌چیزی را خلاف فرهنگ اسلامی انجام نخواهیم داد و همچنین با آزادی‌های مشروع مردم مخالفت نخواهیم کرد.


وی در مورد اتهامات اخیر عربستان به ایران مبنی بر اشغالگری در سوریه گفت: ایران در سطح مستشاری به دولت برخاسته از رأی مردم کمک می‌کند و موضع جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت و دولت سوریه به صورت مستشاری و غیرسیاسی است.

اخبار سیاسی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------