آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اعمال فشار بر کشورهای در حال توسعه نقض آشکار حقوق بین‌الملل است



اخبار,اخبار سیاسی,حسین دهقانی

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان درباره مسایل سیاست‌های اقتصاد کلان Macroeconomic Policy Questions سخنرانی کرد.

دهقانی در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اعمال تحریم‌های یک جانبه اقتصادی به عنوان ابزار اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر کشورهای در حال توسعه، نقض آشکار حقوق بین الملل و اهداف مصرح منشور ملل متحد است. بویژه آنکه چنین اقداماتی ناقض حق کشورها در دستیابی به صلح و توسعه و امنیت بوده و اصول همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورها را نقض می کند.

دهقانی افزود: چنین اقداماتی تهدیدی دائمی نسبت به ثبات کشورها بوده، ضمن آنکه حق دستیابی مردم به آزادی تجارت و مقررات نظام تجاری چند جانبه را نیز خدشه دار می‌سازد.

وی با ابراز نگرانی از توسل به اقدامات زورمدارانه یکجانبه فزاینده بویژه تحریم اقتصادی و مالی و توجیه ناپذیر بودن سو استفاده از ابزارها و اقدامات اقتصادی برای اعمال فشار بر دیگر کشورها، اظهار کرد: تحریم های اقتصادی یک‌جانبه به دلیل تبعات منفی عمده بر مردم عادی کشورها بطور گسترده‌ای سئوال برانگیز است.

سفیر کشورمان با اشاره به واقعیت‌های دوره کنونی نظام اقتصادی بین المللی و ضرورت مشارکت بیشتر کشورهای در حال توسعه در ساز و کارهای اقتصادی و مالی بین المللی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک کشور در حال الحاق به سازمان جهانی تجارت، اهمیت نظام تجاری چندجانبه را مورد توجه قرار داده و معتقد است که الحاق به سازمان جهانی تجارت می تواند در خدمت توسعه باشد.

 

در همین چارچوب، الحاق به این سازمان باید بر مبنای قواعد مشخص و تعریف شده بوده و از کشورهای در حال الحاق نباید تعهداتی فراتر از سطح توسعه آنها مطالبه شود و این نکته نیز حائز اهمیت اساسی است که روند الحاق باید بدون مانع سیاسی انجام و تسریع شود.

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------