آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

سبحانی‌نیا: غربی‌ها به نقش ایران در حل بحران سوریه اذعان دارند



اخبار,اخبار سیاسی,حسین سبحانی‌نیا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار ایران در حل بحران سوریه، گفت که پیشنهادات ایران برای حل بحران سوریه عملی‌تر و دلسوزانه‌تر از کشورهای دیگر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا اظهار کرد: در اینکه ایران نقش مهم و تاثیرگذاری در سوریه دارد تردیدی نیست و به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای غربی تلاش داشته و دارند که در نشست‌ها درباره سوریه تاییدیه‌ای از جمهوری اسلامی در مورد تغییر حکومت در سوریه بگیرند.

وی افزود: در اجلاس اخیر وین نیز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه برای حضور اسد در قدرت محدوده زمانی تعریف شده در حالیکه جمهوری اسلامی چنین چیزی را قبول نکرده و این امر را تکذیب کرد، اما همین کار نشان می دهد که غربی ها به نقش و تاثیر جمهوری اسلامی اهتمام زیادی دارند و به همین خاطر سعی می کنند چنین تأییدیه‌ای را از ایران بگیرند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه موضع ایران در قبال سوریه و بخصوص بشار اسد تغییری نکرده است، ادامه داد: این برای اولین بار نیست که غربی‌ها تلاش می کنند اسد را از صحنه سیاست در سوریه حذف کنند، همان طور که کشورهای منطقه مثل عربستان هم چنین اهتمامی دارند اما جمهوری اسلامی در مقابل این سیاست ایستاده و معتقد است باید از طریق مذاکره و گفت‌وگو، چالش را به پایان رساند، دست تروریست ها از صحنه منطقه کوتاه کرد و به آتش بس دست یافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نشست درباره سوریه بدون حضور ایران بی حاصل است، گفت: حضور جمهوری اسلامی و نظرات و پیشنهادات عملی آن کمک می‌کند راه حلی به دست بیاید که هم به نتیجه برسد و هم کمکی در راه حل بحران باشد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با ارتباطی که با دولت سوریه دارد می‌تواند پیشنهادات عملی‌تر و دلسوزانه‌تری بدور از حب و بغض داشته باشد، ضمن اینکه دولت سوریه به حسن نیت ایران اعتقاد دارد و لذا نظرات ایران می‌تواند به حل چالش در منطقه کمک کند.

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------