آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

انتقاد پزشکیان از کمیسیون برجام مجلس



اخبار,اخبار سیاسی,مسعود پزشکیان

آنچه تاکنون از روند اظهارنظرهای برخی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام حاصل شده، انتشار مخالفت‌های آنان با سند توافق است؛ موضوعی که گاه با انتقاد دیگر اعضای کمیسیون هم، همراه بوده، اما این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده و مخالفان توافق که حالا به‌عنوان عضو کمیسیون ویژه به پای ثابت برنامه‌های صداوسیما تبدیل شده‌اند، همچنان از تریبون جدید به نقد برجام مشغولند.

مسعود پزشکیان، یکی از دو نماینده اصلاح‌طلبی که با توافق اصولگرایان در جمع ١۵نفره کمیسیون بررسی برجام حضور دارد، درباره علت تشکیل این کمیسیون و نحوه چینش اعضای آن می‌گوید: «با توجه به نظرات مختلفی که درباره برجام در سطح مجلس وجود داشت، یک‌سری افرادی که مورد توافق جریان‌های مختلف مجلس بوده‌اند تعیین شدند تا در این کمیسیون دورهم بنشینند و نظرشان را به صحن بدهند».

او درباره اینکه چرا این موضوع به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع داده نشد و کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی برجام تشکیل شد هم می‌گوید: «ابتدا گفته می‌شد شاید در کمیسیون امنیت ملی یک نگاه خاص سیاسی غالب باشد و بنا شد که کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شود تا همه ‌تفکرات نظر خود را بگویند.

 

چون واقعیت این است که برخی از این افراد از ابتدا نظرشان معلوم است و اکثرشان دیدگاه عدم پذیرش برجام را دارند. تصور بر این بود که اگر مجموعه دیگری به‌عنوان کمیسیون ویژه تشکیل شود، آن غلبه طیف مخالف از بین می‌رود.

 

بنا بود در این کمیسیون ویژه بقیه هم بیایند و حرف دیگران هم شنیده شود. اما الان نحوه انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه کمیسیون و جمع‌بندی‌هایی که شده نشان می‌دهد که آن نظر مخالف الان در همین کمیسیون ویژه هم غلبه دارد».

پزشکیان درباره ترکیب هیأت‌رئیسه کمیسیون ویژه برجام که در آن زاکانی به‌عنوان رئیس انتخاب شده هم می‌گوید: «در ابتدای کار کمیسیون ویژه، باید به این جمع‌بندی می‌رسیدیم که قرار است اعضای این کمیسیون، برجام را چگونه بررسی کنند و بدون درنظرگرفتن فضاهای سیاسی به‌صورت علمی و کارشناسی نظر دهند.

 

برای مشخص‌شدن این مسئله هم نیاز به یک دستورالعمل بود که هیأت‌رئیسه کمیسیون برای تهیه و اجرای این دستورالعمل انتخاب شدند».

اما توضیحی که این نماینده اصلاح‌طلب مجلس بلافاصله پس از جملات بالا می‌دهد، نشانگر نارضایتی او از عملکرد هیأت‌رئیسه کمیسیون ویژه است: «البته نمی‌دانم می‌توانند چنین دستورالعملی را بیاورند که بدون غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری، برجام را بررسی کنند یا نه! چون ترکیبی که انتخاب شده دارای نگاه سیاسی به برجام هستند!»

اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------