آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

کارها را با کمترین اختلاف با شورای نگهبان پیش برده‌ایم



اخبار,اخبار سیاسی,عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت: به سبب برگزاری جلسات کارشناسی از سوی وزارت کشور با شورای نگهبان توانسته‌ایم موضوعات مورد بحث را به گفت‌وگو بگذاریم و با کمترین اختلاف کارها را پیش ببریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سمینار استاندار سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری 52 مورد از وظایف وزارتخانه‌ها به واحدهای استانی با تصویب هیات دولت، اظهار کرد: قرار بود کارگروهی تشکیل شود و برخی از اختیارات دستگاه‌های اجرایی را به استان‌ها واگذار کند که این کار انجام شد و دولت تصویب کرد که برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی را به استانداری‌ها واگذار کند.

وی گفت: با تشکیل کارگروهی مرکب از نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت کشور و نیز دستگاه‌های اجرایی مربوط به آن، بقیه وظایف دستگاه‌های اجرایی را بررسی کردند و نهایتا این کارگروه به نتیجه رسید که واگذاری اختیارات به استان‌ها انجام شود تا فرایند تصمیم گیری‌ها کوتاه شده و کیفیت آنها بهبود یابد. تا استانها بتوانند بهتر از ظرفیت خود استفاده کنند.

رحمانی فضلی در خصوص جلساتی که وزارت کشور با استانداری‌ها برگزار می‌کند نیز اظهار کرد: این جلسات را به صورت دوره‌ای و مرتب برگزار می‌کنیم و در آنها برخی موضوعاتی که به تقاضای وزرای محترم و دستگاه‌های اجرایی مطرح شود در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

یکی از این موضوعات بحث اشتغال بود که به عنوان مساله مهمی که وزارت کار، صنایع و کشاورزی از ماه‌ها قبل با وزارت کشور درباره آن بحث و گفت و گوهایی داشته‌اند باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه‌ی اشتغال‌های کوچک و زود بازده در استان‌ها برنامه ریزی‌های منسجمی را اجرا کنیم.

وی یکی دیگر از محورهای این جلسات را توجه به وضعیت اجتماعی کشور در استان‌ها دانست و اظهار کرد: در این جلسات می‌کوشیم تا استان‌ها را متوجه وضعیت اجتماعی بخصوص مباحثی که مربوط به بستر انتخابات می شود کنیم و این موضوع از جمله مواردی است که از سوی سایر اعضا نیز در این جلسات بر آن تاکید شد و قرار شد تا در فضایی توام با آرامش و امنیت و رضایتمندی مناسب از طرف مردم، خودمان را برای انتخابات آتی آماده کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ فعلا در مرحله آماده سازی مقدمات دستگاههای مرتبط با انتخابات بخصوص شورای نگهبان هستیم و در این زمینه در مسیر خوبی حرکت می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد و فعلا نیز مرحله جدیدی را در خصوص برگزاری انتخابات و فرایند آن در نظر نداریم.

رحمانی فضلی گفت: به سبب برگزاری جلسات کارشناسی از سوی وزارت کشور با شورای نگهبان توانسته‌ایم موضوعات مورد بحث را به گفت‌وگو بگذاریم و با کمترین اختلاف کارها را پیش ببریم.

وی در خصوص تغییر استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در خصوص استانداری‌ها همواره ارزیابی هایی را انجام می‌دهیم و در این زمینه اگر به این نتیجه برسیم که شخص تازه ای می تواند برای یکی از استان ها مفید باشد او را جایگزین خواهیم کرد و در این باره حتما شرایط استاندار وقت در تصمیم گیری ما موثر خواهد بود.

وی افزود: درباره استاندار کرمانشاه نیز ضمن تقدیر از زحمات ایشان قرار شد آقای رازانی که تجربه استانداری را در کارنامه خود داشته است و برنامه های مشخصی نیز در استان کرمانشاه دارد این تغییر انجام شود و در زمینه این تغییر، هیچ مسأله حاشیه ای وجود نداشته است و قبلا هم گفته بودیم که هر زمانی به نتیجه برسیم که تغییر در استانداری ها و فرمانداری ها به نفع مردم خواهد بود و در برنامه ریزی های دولت هماهنگی های بیشتری را ایجاد خواهد کرد این تغییرات انجام می‌شود.

وی در خصوص برگزاری جلسات وزارت کشور با شورای نگهبان اظهار کرد: شخصا در این جلسات حضور پیدا می کنم و این جلسات با حضور کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار می‌شود و رابط ما با شورای نگهبان نیز آقای حسینعلی امیری است که قبلا عضویت در شورای نگهبان را تجربه کرده اند و به واسطه همین تجربه توانسته ایم از طریق ایشان با کمترین اختلاف نظر مباحث و موضوعات مورد بحث با شورای نگهبان را پیش ببریم.

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------