آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

جنگ عراق علیه ایران چگونه آغاز شد؟



اخبار,اخبارسیاسی,جنگ عراق علیه ایران

دولت عراق در 26 شهریور 59 با احضار کاردار ایران و ابلاغ یادداشتی رسمی به طور یکجانبه قرارداد 1975 الجزایر را لغو کرد و سرانجام، در ساعت 14:15 دقیقه دوشنبه 31 شهریور ماه 1359، با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران، حمله همه جانبه‌ای را به ایران اسلامی آغاز کرد.

عراقیها که مین گذاری، عملیات نامنظم و تجاوزهای مرزیشان را خیلی زودتر از آن چه شروع جنگ دانسته می شود، شروع کرده بودند، به تقلید از استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی در حمله برق آسای هوایی به فرودگاه‌ها و هواپیماهای سه کشور عربی، عمل نمود تا همان نتایج را این بار برای خود رقم بزند.

بنابراین، نیروی هوایی رژیم بعث عراق با سه فروند میگ 23، به فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران حمله کرد. همزمان پایگاههای هوایی تبریز، همدان، دزفول، بوشهر، شیراز، اصفهان و فرودگاههای اهواز، کرمانشاه، سنندج و ارومیه، توسط 192 فروند جنگنده عراقی مورد حمله قرار گرفتند.

متعاقب این حمله، نیروی زمینی ارتش بعث عراق با استعداد 48 یگان سازمان دهی شده و با برخورداری از پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5400 دستگاه تانک و نفربر، 400 قبضه توپ ضد هوایی و 400 فروند بالگرد از سه جبهه، یورش زمینی خود را آغاز کرد.

 

آیت‌الله خامنهای(مدظله العالی) به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، در پیام رادیویی اعلام کردند: «دولت دست نشانده و مزدور عراق تجاوز هوایی را به حریم جمهوری اسلامی ایران آغازکرد و به چند پایگاه هوایی حمله نمودهاست.

 

ما تاکنون نخواسته بودیم حمله کنیم اما ارتش جمهوری اسلامی تجاوز این بعثیهای دست نشانده را تحمل نمی کند و درس تلخی به صدام خواهد داد.»


اخبار سیاسی - روزنامه جمهوری اسلامی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------