آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

سازمان کنفرانس اسلامی برای امنیت زائران تدبیری بیندیشد



اخبار,اخبار سیاسی,الهام امین‌زاده

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت عربستان باید مسئولیت حادثه منا را بپذیرد، گفت: امنیت و رفاه زوار باید در عالی‌ترین سطح و به خوبی تامین شود.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در، در واکنش به حادثه خونین مکه و اقدامات دولت برای حفظ جان اتباع ایرانی با بیان اینکه اصل بر این است که همه دولت‌ها از اتباع خود حمایت حقوقی می‌کنند، گفت:  حمایت از حقوق ایرانیان یکی از اولویت‌های دولت است که این امر شامل حقوق ایرانیان در خارج از کشور که به نوعی در حادثه دچار آسیب و از دست دادن جان خود شوند، هم می‌شود که هیأت دولت به منظور پیگری حادثه صورت گرفته در عربستان جلسه‌ فوق العاده‌ای را تشکیل داد است تا این موضوع را بررسی کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت عربستان باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد، خاطرنشان کرد:‌ همانگونه که رهبری فرمودند بر اساس قاعده حق و انصاف، درخواست ما این است که دولت عربستان باید مسئولیت خودش را در این حادثه بپذیرد و در قالب کنفرانس اسلامی این امر پیگیری شود تا چگونه از حقوق زائران در حرمین شریفین دفاع کنیم چراکه اماکن متبرکه باید مکانی امن باشند و با توجه به اینکه میلیون‌ها زائر در این اماکن حضور دارند باید امنیت و رفاه زوار در عالی‌ترین سطح به خوبی تامین شود که در سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی باید تدبیری بیندیشند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان حادثه صورت گرفته را حادثه‌ای غمبار و عزایی بزرگ برای جهان اسلام خواند و خاطرنشان کرد:‌ این امر شروعی است تا 60 کشور اسلامی به دنبال این حادثه‌ درباره امنیت و حسن اداره حرمین تدبیری سنجیده شود.

اخبار سیاسی - فارس

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------