آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رییس جمهور چه برنامه هایی را لغو کرد تا زودتر به تهران بازگردد؟



اخبار,اخبار سیاسی,دکتر حسن روحانی

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری 6 برنامه مهم خود را در نیویورک لغو کرد تا زودتر به تهران بیاید و در مراسم انتقال پیکر حاجیان جان باخته ایرانی شرکت کند.

 رییس جمهوری برای بازگشت سریع تر به ایران دیدار با رییس جمهوری ونزوئلا، نخست وزیر تونس، نخست وزیر عراق و نشست با نخبگان سیاست خارجی را لغو کرده است.


ملاقات با نخست وزیر انگلیس و کنفرانس مطبوعاتی از دیگر برنامه هایی است که رییس جمهوری لغو کرده است.


قرار بود روحانی عصر سه شنبه نیویورک را ترک کند که به این ترتیب یک روز زودتر به ایران باز خواهد گشت.


روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضعیت حجاج جانباخته و مصدوم کشورمان در این حادثه بود و مرتب در تماس با معاون اول خود و نیز مسوولان ذیربط، گزارش عملکرد دستگاه های مرتبط را پیگیری کرد.


رییس جمهوری همچنین در بدو ورود به نیویورک به وزرای امور خارجه، ارشاد، راه و شهر سازی، کشور، بهداشت و بویژه سازمان حج دستور داد تا با تشکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هر چه سریعتر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب دیدگان حادثه اقدام کنند.


براساس آمارهای رسمی تاکنون 169 نفر در فاجعه منا کشته و 46 نفر مجروح شدند و 298 نفر همچنان مفقود هستند و مجروحان نیز در بیمارستانهای ایرانی و سعودی شهر مکه تحت درمان قرار دارند.


فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.


در این حادثه در مجموع بیش از دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تایید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.
امسال 64 هزار زائر ایرانی حج راهی عربستان شدند.

اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------