آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

با تجهیزات نظامی خریداری شده تهران از مسکو بیش تر آشنا شوید + تصویر



اخبار سیاسی,خبر های سیاسی,تجهیزات نظامی

مزمان با سفر وزیر دفاع ایران به روسیه به منظور مذاکره با مقام های آن کشور پیش بینی می شود که حجم مبادلات تجاری و نظامی میان تهران – مسکو افزایش چشمگیری یابد. خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه اخیرا اعلام کرده بود که ایران قصد خرید تانک های تی -90 روسی را از آن کشور دارد. هم چنین گزارش هایی نیز منتشر شده اند مبنی بر اینکه ایران و روسیه بر سر خرید و فروش جنگنده های سوخو -30 روسی به توافق رسیده اند.

همزمان با سفر وزیر دفاع ایران به روسیه به منظور مذاکره با مقام های آن کشور پیش بینی می شود که حجم مبادلات تجاری و نظامی میان تهران – مسکو افزایش چشمگیری یابد. خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه اخیرا اعلام کرده بود که ایران قصد خرید تانک های تی -90 روسی را از آن کشور دارد. هم چنین گزارش هایی نیز منتشر شده اند مبنی بر اینکه ایران و روسیه بر سر خرید و فروش جنگنده های سوحو -30 روسی به توافق رسیده اند.


به گزارش خرداد، اما این تجهیزات نظامی روسیه دارای چه ویژگی ها و قابلیت هایی هستند؟

سوخو – 30

 

اخبار سیاسی,خبر های سیاسی,تجهیزات نظامی


این جنگنده مدرن و چابک است و توسط شرکت هوانوردی سوخو در روسیه ساخته شده است. این جنگنده چند منظوره برای تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده است و بسیار مناسب ماموریت های هوا به هوا و هوا به سطح است . این هواپیما ویژگی توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز دارد . برد عملیاتی این جنگنده ۱۵۰۰ کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت ۳۰۰۰ کیلومتر که با استفاده از سیستم سوخت گیری هوایی می‌توان آن را تا ۵۲۰۰ کیلومتر (۳۲۰۰ مایل) افزایش داد.

این هواپیما در حقیقت نمونه ارتقا یافته جنگنده سوخو-۲۷ که مدل‌های مختلفی دارد, مدل های Su-30MK و Su-30K به رکورد فروش خوبی دست یافته‌اند.

 

اخبار سیاسی,خبر های سیاسی,تجهیزات نظامی


به طور سنتی این نوع جنگنده در خدمت نیروی هوایی شوروی بوده است. هم چنین چندین مدل از سوخو -30 برای انجام عملیات نظامی روسیه در سوریه علیه داعش و سایر گروه های تروریستی اخیرا اعزام شدند. طبق گزارش های متشر شده درماه سپتامبر سال 2015 میلادی دولت اسد چندین فروند سوخو را در فرودگاه لاذفیه تحویل گرفته بود.

 

هم چنین در سال 2015 میلادی وزارت دفاع بنگلادش نیز اعلام کرد که قصد خرید چندین فروند سوخو -30 را پس از تحویل 15 فروند یاکوولف – یاک 130 داشته است. در فوریه سال 2016 میلادی نیز طبق توافقی میان روسیه و بلاروس آن شکرو تعداد نامشخصی سوخو را به بلاروس تحویل داد.

تانک تی -90

 

اخبار سیاسی,خبر های سیاسی,تجهیزات نظامی


تی-۹۰ جدیدترین تانک ارتش روسیه است که تولید آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. این تانک با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت.

 

اخبار سیاسی,خبر های سیاسی,تجهیزات نظامی


طراحی این تانک زمانی آغاز شد که ارتش روسیه در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد سیاست تولید همزمان دو یا چند تانک را کنار خواهد گذاشت و در نتیجه تولید فقط یکی از تانک‌های تی-۷۲بی یا تی-۸۰یو ادامه خواهد یافت. اما به جهت اینکه کارخانه‌های اصلی تولید این دو تانک متفاوت بوده و هر کدام نقش مهمی در اقتصاد شهر خود داشتند سفارش کوچکی از هر دو نوع تانک را به این دو کارخانه داده شد. اورال‌واگن‌زواد کارخانه تولید تی-۷۲ به امید انتخاب این تانک از سوی ارتش روسیه نسبت به تانک پیشرفته‌تر و تواناتر تی-۸۰ تصمیم گرفت سیستم کنترل آتش تی-۸۰ و زره واکنشی انفجاری کنتاکت-۵ تی-۸۰ را به روی تی-۷۲ نصب کرده و اصلاحات دیگری را به منظور افزایش قابلیت‌های رزمی آن انجام دهد. ارتش روسیه این مدل بهینه‌شده تی-۷۲ را که نام آن هم به تی-۹۰ تغییر پیدا کرده بود در سال ۱۹۹۶ به عنوان تانک جدید خود انتخاب کرد.

ارتش روسیه هم‌اکنون در حال طراحی تانک جدیدی معروف به پلتفورم تی-۹۹ یا آرماتا است و به همین جهت میزان تولید تی-۹۰ به شدت کاهش یافته است.


از جمله کشورهای سفارش دهنده برای خرید این نوع از تانک ها می توان به الجزایر اشاره کرد که تحویل 185 فروند از این نوع تانک را از سال 2005 میلادی آغاز کرد. هم چنین کشور قبرس در سال 2009 میلادی تصمیم به خرید تانک تی -90 روسی گرفت.

 

منابع ناشناس گفته بودند که "چاوز" رییس جمهوری پیشین ونزوئلا نیز قصد جایگزینی تی -90 به چجای مدل منسوخ شده ای ام ایکس 30 را در ارتش نزوئلا داشته است. هم چنین در فوریه سال 2010 میلاید برخی منابع گفته بودند که دولت لیبی نیز در تفاهم با روسیه خواستار خرید تانک های تی -90 شده بود.

اخبار سیاسی - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------