آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

دستگیری ۹۱ حاجی با یک کیلو مواد مخدر/ دستگیر شدگان تا ابد ممنوع الخروج می شوند



 

 

مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار می دهند همه مواد مخدر قابل کشف و ردیابی است و حاجیان نباید با خود این مواد را حمل کنند .

تنها در یک هفته آغازین اعزام حجاج به سرزمین عربستان، ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق شده 91 نفر از این اشخاص را با حدود یک کیلوگرم مواد مخدری که می خواستند با خود ببرند، دستگیر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی یک هفته گذشته حدود 30 هزار نفر به حج تمتع مشرف شده‌اند، گفت: "با سلسله اقداماتی که در رابطه با کنترل مبادی خروجی در ایام حج تمتع امسال انجام شده است، 91 نفر در فرودگاه‌های کشور به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند."

بنا به اعلام محمدمسعود زاهدیان از مجموع دستگیر شدگان در یک هفته نخست حج تمتع امسال، حدود یک کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است. این مقام مسئول توضیح داد 53 نفر از زائران دستگیر شده مرد و 38 نفر آنان زن بوده‌اند.

حاجیان برای ابد ممنوع الخروج می شوند

پیش از این، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بودند انتقال حتی یک گرم مواد مخدر از ایران به عربستان، باعث ممنوع الخروج شدن همیشگی افراد مجرم می شود. مسئولان عربستان نیز اعلام کرده بودند در صورتی که حجاج را با مواد مخدر در این کشور دستگیر کنند، مجازاتهای سنگینی از جمله "گردن زدن" در انتظار آنها خواهد بود.

پلیس مبارزه با مواد مخدر بارها هشدار داده بود نباید حاجیانی که به مواد مخدر مبتلا هستند، به این سفر معنوی بروند. چون علاوه بر دردسرهای قانونی که با کشف مواد مخدر از آنها برایش به وجود می آید، موجب مخدوش شدن چهره بین المللی کشور نیز می شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از اقدام به حمل و نقل مواد مخدر توسط این دسته از حجاج، مجازاتهای سنگینی را پیش بینی کرده است.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد می گوید: "برخورد قاطع و سخت پلیس فرودگاه در مبادی خروجی کشور، نظارت و پیگیری مراجع قضایی و طراحی مقررات و قوانین سخت و لازم‌الاجرا از سوی کشور،‌ موجب شد تا از خروج حجاج حامل مواد مخدر از کشور جلوگیری و آنان برای همیشه از سفر معنوی حج محروم ‌شوند."

به گفته زاهدیان پرونده افراد دستگیر شده برای ابطال گذرنامه به مبادی ذی‌ربط ارسال خواهد شد و آنان برای همیشه ممنوع‌الخروج خواهند شد و نخواهند توانست به کشور خارجی دیگری مسافرت کنند.

این مقام مسوول در ستاد تاکید کرد: "تمامی بارهای زائران توسط دستگاه‌های الکترونیکی، سگ‌های موادیاب، ایکس‌ری و بادی‌اسکنر کنترل می‌شود، بنابراین آنان توجه داشته باشند که هیچ نوع ماده مخدری را چه در بار همراه و چه در بار غیر همراه خود حمل نکنند؛ چرا که از خروج افرادی که به هر نحو حامل این مواد باشند جلوگیری می‌شود."

همه گونه مواد مخدر کشف می شود

مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر به حجاجی که برای مصرف خود، اقدام به بردن مواد مخدر به عربستان می کنند، هشدار داده اند همه نوع مواد مخدر برای پلیس ایران، قابل کشف است.

مدیرکل مقابله با عرضه این ستاد، اعلام کرده: " افرادی که هنوز به یکی از انواع مواد مخدر آلودگی و قصد حمل آن را به عربستان دارند،‌ کاملاً متوجه و آگاه باشند که هر نوع ماده مخدری توسط پلیس کشف می‌شود و در صورت کشف مواد از زائری، هرگز مجوز خروج مجدد برای وی صادر نخواهد شد."

به گفته زاهدیان: "ممنوع‌الخروج همیشگی این زائران از حج، باعث می‌شود که آنان برای همیشه از فضیلت سفر گرانبهای حج بی‌بهره بمانند و نعمتی که خداوند متعال برای آنان نازل کرده بود با ناشکری به خاطر حمل موادمخدر تحت شعاع قرار بگیرد و برای همیشه زایل شود."

متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان پلیس و سایر مقامات دولتی، هنوز برخی از حاجیان در سفر معنوی خود، مواد مخدر به همراه می برند که باعث دستگیری آنها و دردسر برای خانواده هایشان می شود..../خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------