آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نامه درخواست رفع حصر به روحانی: 88 تمام شد



خبار,اخبار سیاسی,نامه درخواست رفع حصر به روحانی

اخبار سیاسی - نامه درخواست رفع حصر به روحانی: 88 تمام شد

مجمع مدرسین و محققین حوزه ی علمیه ی قم در نامه ای به دکتر روحانی، رییس جمهور، با یادآوری سخنان وی پیش از پیروزی در انتخابات 24 خرداد 92، درخواست کرد که برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی تلاش کند.

 به گزارش انصاف ، متن نامه ی این گروه مذهبی نزدیک به اصلاح طلبان، بدون تایید یا رد بخشی از آن، در پی می آید:


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی، رییس جمهور محترم دامت توفیقاته


با سلام و احترام و تشکر از حضرت عالی و همکاران محترمتان که با تدبیر امور، امید را در جامعه ایجاد کرده و حرکت حماسی ملت ایران در ۲۲ خرداد ۹۲ را به حادثه ای مبارک و ماندگار تبدیل کرده اید.


آقای رییس جمهور، همان طور که استحضار دارید، اقبال مردم و تمایل دل ها به جناب عالی در انتخابات گذشته، علاوه بر ویژگی های شخصیتی و سوابق ارزنده ی خودتان و حمایت و همراهی چهره های مقبول و مورد اعتماد ملت از شما، مرهون ادبیات، پیام و وعده هایی بود که مطرح کردید. ملت شریف ایران شما را به عنوان کسی که با تکیه به حق و قانون با رفتارهای عنان گسیخته و خود سرانه مقابله می کند و کارها را در مجاری قانونی قرار می دهد، انتخاب کرده اند. اینک شما علاوه بر ریاست قوه مجریه، طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسوول اجرای اصول قانون اساسی هستید و بر همین اساس برای پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سوگند خورده اید.


آقای رییس جمهور، شما در دوران مبارزه با حکومت استبدادی ستم شاهی مبارزه کرده و در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی کوشیده اید، در علم حقوق صاحب نظرید و در حوزه ی علمیه تربیت یافته و دانش آموخته اید. شما به خوبی واقفید که ارزشمندترین و درخشان ترین بخش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصولی است که بیان می کند که پایه های استوار این جمهوری بر حق، عدالت، اصول عالی اسلام و حقوق ملت بنا نهاده شده است؛ ولی سوگمندانه باید گفت این اصول در مقام عمل و اجرا چنان که شایسته ی این نظام است تحقق نیافته است: از جمله اصل سی و دوم که هرگونه بازداشت را با ترتیب قانونی، ابلاغ فوری و کتبی مورد اتهام، تشکیل پرونده و معرفی به دادگاه ظرف ۲۴ ساعت لازم می داند؛ اصل سی و سوم که اقامت اجباری افراد در یک مکان را به جز از طریق قانون ممنوع می شمارد؛ اصل سی و ششم که حکم به مجازات را صرفا از طریق دادگاه و بر طبق قانون می داند؛ اصل سی و هفتم که اعلام می کند اصل بر برائت است و مجرم شناخته شدن افراد متوقف بر حکم دادگاه است؛ و اصل سی و نهم که هتک حرمت و حیثیت متهمان و حتی محکومان قانونی را ممنوع و موجب مجازات می داند.

صرف نظر از تخلفاتی از این اصول که به طور پراکنده در گوشه و کنار اتفاق می افتد، ملت شریف ایران، رای دهندگان به جناب عالی و چشم جهانیان ناظر است که تمامی این اصول آشکارا و علنی در مورد حضرات آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و جمعی دیگر از عزیزان انقلاب و ملت اجرا شود؛ و از شما به عنوان مجری قانون اساسی توقع چاره جویی می رود. هر چند بر اساس اصول مذکور هرگونه حبس، حصر، مجازات و محدودیت موکول به قانون و حکم دادگاه است، گفته می شود حصر این حضرات با نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است؛ با قطع نظر از روایی یا ناروایی چنین اقدامی و علل و انگیزه های آن، امروز از شما که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده دارید امید اقدام داریم.

جناب عالی نیک می دانید که علاوه بر نقض قانون و تضییع حق این عزیزان، مصالح عالی نظام نیز با این حصر و محدودیت نادیده انگاشته می شود. چگونه می توان پذیرفت عناصری خدوم و با سابقه ی درخشان در تاسیس و استمرار این نظام، امروز از حقوق اولیه ی خود محروم باشند؟ ماجراهای تلخ قبل، مقارن و پس از انتخابات سال ۸۸ هرچه بود امروز پایان یافته است و باید از آن گذشت و به آینده اندیشید، یا اگر بازکاوی و تامل در آن لازم است، تمام ماجرا باید واکاوی شود و همه ی اطراف باید مسوولیت های خود را به عهده بگیرند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که در انتخابات سال ۹۲ برحسب وظیفه از حضرت عالی حمایت کرده، خرسند است که انتخاب شما امید و حرکت سازنده را به جامعه بازگردانده است؛ و در این راستا از هیچ تلاشی برای موفقیت شما که موفقیت جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است کوتاهی نمی کند؛ و مانند اقشار گوناگون ملت انتظار دارد ثمر بخشی اقدامات شما در خصوص اجرای قانون اساسی و احقاق حقوق همگان را مشاهده نماید.


اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------