آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

عضو بنیاد باران: ندا انشعاب در اصلاحات نیست



اخبار,اخبار سیاسی,حسن رسولی

اخبار سیاسی -  عضو بنیاد باران: ندا انشعاب در اصلاحات نیست

‌یک عضو بنیاد باران تصریح کرد: تاسیس حزب ندای ایرانیان را انشعاب در جریان اصلاحات نمی‌دانم.

حسن رسولی با اشاره به حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان گفت: تشکیل چنین حزبی ناشی از تصمیم جمعی و سازمان‌یافته از سوی جریان اصلاح‌طلب نبوده است، بخشی از جوانان اصلاح‌طلب به دنبال این بودند تا با حفظ منشور و خط‌مشی اصلاح‌طلبی و با هدف اثرگذاری بیشتر و فراهم کردن بستر وسیع‌تری برای سیاست‌ورزی نسبت به تشکیل این حزب اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید انگیزه و هدف این دوستان را به رسمیت بشناسیم، ادامه داد: اما تصمیم به تشکیل چنین حزبی همانند سایر اهداف اصلاح‌طلبی برخواسته از یک برنامه سازمان‌یافته اصلاح طلبان نبوده است، باید بدانیم جدای از تشکیل این حزب که رسمیت هم یافته است به همین اندازه ظرفیت جدیدی به اوضاع حزبی اصلاح‌طلبان اضافه خواهد شد.

رسولی با اشاره به این‌که تاسیس حزب ندای ایرانیان را انشعاب در جریان اصلاحات نمی‌دانم، اضافه کرد: بیش از 30 حزب در اردوگاه اصلاح‌طلبی فعال هستند که در قالب دو مجموعه به نام شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب و جبهه اصلاحات هم راستا می‌شود.

استاندار خراسان در دولت اصلاحات ادامه داد: آقای خرازی و سایر دوستان موسس این حزب به صراحت بارها اعلام کرده‌اند که به اصول اصلاحات پایبند هستند و در حوزه عملی هم رهبری خاتمی را به رسمیت می‌شناسند و هماهنگ با ایشان حرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که تاسیس این حزب به معنای فاصله گرفتن از نسل قبلی اصلاحات نیست، خاطر نشان کرد: عملکرد و کارکرد این مجموعه به دلیل متکثر بودن احزاب اصلاح‌طلب در جامعه است، نه به معنی انشعاب و افتراق.

رسولی با اشاره به برخی فعالیت‌ها و جنب و جوش‌ها دو جناح ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس دهم به طور طبیعی هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید فرصت باقی مانده را مغتنم شمرده تا فعالیت‌های مقدماتی خود را برای انتخابات سال 94 انجام دهند، به نظرم این اتفاق، اتفاقی میمون و مبارک است، چه برای اصولگرایان و چه برای جریان اصلاحات که خاتمی را به عنوان رهبر خود می‌شناسند تا همانند انتخابات سال 92 هدایت این جریان را به گونه‌ای بر عهده داشته باشد که با تکیه بر اجماع حداکثری داخلی و تعامل حداکثری به پیروزی برسند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جبهه اصولگرا نیز باید فضای مناسب را برای وحدت خویش مهیا کند تا با همه توانمندی‌های احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا، ‌اعتدال‌گرا و تحول‌خواه برای اثرگذاری در انتخابات، مجلس آینده به بیشترین سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی تجهیز شود.

وی با بیان این‌که فعالیت سیاسی در کشور ما به دلیل نوپا بودن و فراگیر نبودن نظام حزبی، انتخابات محور است، تصریح کرد: به همین دلیل در آستانه انتخابات بر حجم فعالیت‌های سیاستمداران کشور افزوده می‌شود و از این طریق مقدمات تب و تاب انتخاباتی و بسترسازی برای اثرگذاری در این انتخابات در هر دو جبهه ایجاد می‌شود.

 

اخبار سیاسی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------