آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

آقای علم‌الهدی! «شهوت‌ران و عیاش» خواندن جوانان آنها را به انقلاب نزدیک می‌کند یا دفع حداکثری است؟



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی, آیت‌الله علم الهدی

بسیاری از آنهایی که در جنگ حضور داشتند و روی مین رفتند کسانی بودند که جوانی خود را در زمان زمان شاه و حکومت پهلوی سپری کردند. ده نمکی در "اخراجی‌های یک " این معنا را به خوبی نشان داد.

عصر ایران؛ "اگر بنا شد جوانانِ این مردم دنبال شهوت‌رانی، عیاشی و گناه رفتند و در مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شدند، این‌ها دیگر روی مین نمی‌روند و آن‌وقت است که دشمن بر ما مسلط می‌شود."

جمله بالا بخشی از خطبه‌های دیروز آیت‌الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد است. سخنانی که لازم است چند نکته را در مورد آن مطرح کنیم.

نگارنده از متولدین دهه 60 است و دفاع مقدس را تنها در روایت‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌ها دیده است اما بر اساس همین شنیده‌ها و دیده‌ها می‌توانم بگویم بسیاری از آنهایی که در جنگ حضور داشتند و روی مین رفتند کسانی بودند که جوانی خود را در زمان زمان شاه و حکومت پهلوی سپری کردند. بسیاری از آنها در جوانی خود حتما سینما رفته بودند در کنسرت شرکت کرده بودند اما دیدیم با انقلاب و امام خمینی همراه شدند و با جذب حداکثری که رهبر فقید انقلاب اسلامی انجام دادند حکومت پهلوی را ساقط و حماسه دفاع مقدس را رقم زدند.

با تمام انتقادهایی که به مسعود ده نمکی و فیلم‌هایش وارد است اما او حداقل در "اخراجی‌های یک " این معنا را به خوبی نشان داد.

حضرت اباعبدالله در روز عاشورا خطاب به لشکر عمر سعد فرمود: "واي بر شما! چه زياني مي‌بريد اگر سخن مرا بشنويد؟! من شما را به راه راست مي‌خوانم. اما شما از همه فرامين من سر باز مي‌زنيد و سخن مرا گوش نمي‌دهيد، چرا كه شكم‌هاي شما از مال حرام پرشده و بر دل‌هاي شما شقاوت نهاده شده است."

می‌بینید امام حسین (ع) به شکم‌هایی اشاره می‌کند که از مال حرام پر شده است و می‌توانند گوش‌ها را در برابر حرف حق کر کنند. حال امروز جامعه را کنسرت تهدید می‌کند یا مال حرام؟

مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود به جذب حداکثری جوانان اشاره می‌کنند. باید از امام جمعه محترم مشهد پرسید آیا خطاب قرار دادن جوانان با القابی مانند "شهوت ران و عیاش" آنها را به انقلاب نزدیک می‌کند؟!

این القاب در حالی به این جوانان داده می‌شود که تنها جرم آنها این است که می خواهند در مشهد کنسرت بروند؛ آن هم کنسرتی که از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی مجوز دارد.

به نظر می رسد این خطبه‎‌ها دفع حداکثری می‌کند و باعث می‌شود جوانان به سمت درهای خروجی کشور و فرهنگ غربی روانه شوند و از انقلاب فاصله بگیرند. به همین راحتی با سخت‌گیری‌های این چنینی باعث می‌شویم جوانان رو به کارهای زیرزمینی بیاورند و دور زدن و رعایت نکردن قانون را یاد بگیرند.

دشمن وقتی می‌تواند بر کشور مسلط باشد که میان جوانان و حاکمان فاصله باشد و متاسفانه برخی سخنرانی‌ها و خطبه‌ها در حال ایجاد این فاصله است. این را به عنوان فردی می‌گویم که هم خود جوان است و هم در میان جوانان حضور دارد. امروز این صحبت‌های صدای جوانان معتقد به مبنای اسلام و انقلاب را هم درآورده است چه برسد به دیگران.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------