آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

سامانه اس 300 در هر جائی براساس نیاز استقرار می‌یابد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,احمد وحیدی

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که «ممکن است سامانه اس 300 در هر جائی براساس نیاز استقرار یابد» گفت: اس 300 و مجموعه سامانه‌های پدافند هوایی در یک معماری دفاع هوایی طراحی شده تا همه هوای کشور را پوشش دهد.

سردار سرتیپ احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ادعاهای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر استقرار سامانه اس 300 در اطراف تهران گفت: نظام پدافند هوایی یک نظام لایه‌ای است و بحث دفاع منطقه‌ای نیست در واقع استقرار آن در قالب یک شبکه مطرح است و بحثی کاملا فنی است.

وی ادامه داد: بر این اساس طبیعتا برخی نقاط که دارای اهمیت بیشتری است به آن توجه بیشتری می‌شود، پس استقرار این سامانه در نقطه‌ای خاص خیلی موضوعیت ندارد و بحث اصلی کار نیست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی در پاسخ به این پرسش که آیا شما استقرار اس 300 را در اطراف تهران تایید می‌کنید؟ گفت: اصولا بحث اطراف تهران و غیر تهران نیست بحث دفاع از مرزهای هوایی کشور است و فقط شامل اس 300 نمی‌شود.

وی افزود: اس 300 و مجموعه سامانه‌های پدافند هوایی ما در یک معماری دفاع هوایی طراحی می‌شود که همه هوای کشور از مرزها تا عمق را شامل می‌شود از این رو ممکن است اس 300 در هر جائی که نیاز باشد، استقرار یابد چون برد زیادی دارد و لازم نیست لزوماً در نقطه‌ای خاص مستقر باشد می‌تواند بنا بر طراحی، هر جائی در آن شبکه طراحی شود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------