آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

هجمه تابستانی به‌هاشمی‌ها!



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,هاشمی‌

آرمان امروز‌- «پرونده فرزندان»؛ این پرونده قدیمی است و زمان قرار گرفتن آن بر روی میز هم مشخص است، یعنی هر گاه دلواپسان سوژه‌ای برای هجمه به بزرگان ندارند بدون لحظه‌ای تفکر و اندیشیدن درباره تبعات اقداماتشان نام فرزندان بزرگان را در ذهن مرور می‌کنند تا با هجمه وارد کردن به آنها بتوانند مانع از برنامه ریزی بزرگان برای پیشرفت و آرامش در کشور شوند. از جمله بزرگانی که فرزندانش هر از چندگاهی مورد هجمه دلواپسان قرار می‌گیرند آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی است. بیراه نیست اگر اذعان شود فرزندان‌هاشمی هم دیگر به این هجمه‌ها عادت کردند و اگر مدتی خبری از تحرکات دلواپسان علیه آنها نباشد برایشان عجیب و غریب است! به‌طور کلی مشخص است که منشا ساخت و ترویج این شایعات دروغ، هراس دلواپسان و بزرگان آنهاست. البته در زمان‌های خاص مانند انتخاباتی شدن فضای کشور برگه‌های پرونده هجمه به فرزندان آیت‌ا...‌ هاشمی بیش از همیشه می‌شود. اکنون هم که بحث درباره انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سال ۹۶ آغاز شده است، دلواپسان هراسان از شکاف‌های هر روزه دراردوگاهشان چاره‌ای جز هجمه به محسن، مهدی، یاسر، فاطمه و فائزه‌هاشمی ندارند. البته غافل از آن هستند که با هجمه به این فرزندان، کمک بزرگی به افزایش محبوبیت آنها می‌کنند، چون جامعه طی ۸ سال دولت احمدی‌نژاد بیش از همیشه متوجه شد که دربسیاری موارد پس از هجمه به یکی از فرزندان‌هاشمی قرار است تخلفی از سوی مخالفان آن خانواده انجام شود و آنها باشایعه‌سازی درباره یکی از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌کوشند تا تخلفات خودشان پنهان شود.

طنزی به نام فرار مهدی!
آخرین هجمه دلواپسان انتشار خبر دروغ درباره مهدی‌هاشمی بود. دلواپسان در شبکه‌های مجازی چنین شایعه کردند که «مهدی‌هاشمی که از زندان مرخصی گرفته بود با تیمی مسلح قصد خروج از کشور را داشته که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی این عمل متوقف شده اما حال مهدی‌هاشمی وخیم است و به کما رفته است.» ادعایی پوچ که ظاهرا نویسنده آن پیش از ساخت این شایعه به تماشای کارتون‌های دهه ۶۰ نشسته بود! کذب بودن این شایعه اگر چه از همان نگاه اول بر منصفان محرز بود اما وکیل مهدی‌هاشمی برای جلوگیری از افسردگی حاد دلواپسان اقدام به توضیحی درباره شایعه آنها کرد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی با تکذیب این خبر گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و دروغ محض است. وی افزود: مهدی به تازگی به مرخصی نرفته و من به‌شدت این خبر را تکذیب می‌کنم. یک گمانه دیگر درباره دلیل دلواپسی مخالفان اعتدال برای ساخت این شایعه می‌توان مطرح کرد که همان واهمه آنها از انتخابات‌هایی است که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، یعنی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر. بدون شک انتخابات مجلس به‌ویژه در حوزه تهران شوک بزرگی برای دلواپسان بود، چرا که دلواپسانی کمتر از انگشتان دو دست به پارلمان دهم راه یافتند، اما این که تصور شود با هجمه به‌هاشمی بتوانند درانتخابات اردیبهشت ۹۶ دستاوردی داشته باشند، تصوری باطل است؛ چرا که فریب افکار عمومی در این سال‌ها امری غیرقابل تحقق و شناخت جامعه از طیف‌ها و شخصیت‌ها به مراتب بیش از گذشته شده است.

تحریف اظهارات فائزه
البته هجمه تنها به سمت مهدی نبود؛ چرا که پیش از آن هم فائزه‌هاشمی را سوژه‌ای برای تضعیف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون کردند. در روزهای اول شهریورماه بود که فائزه‌هاشمی در کنگره حزب اراده ملت به سخنرانی پرداخت، اما چند رسانه دلواپس تیتر «برخی اصلاح‌طلبان خائن هستند» را برای سخنان او به کار بردند که با واکنش دختر آیت‌ا...‌هاشمی مواجه شد. فائزه‌هاشمی باانتقاد از مشی برخی رسانه‌های دلواپس اظهار داشت: «متاسفانه بعد از انتخابات شاهد بودیم که برخی از وزرای دولت که آنها نیز به نوعی با رای اصلاح‌طلبان بر مسند کار نشستند، در انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم برای آقای لاریجانی کار کردند که در این زمینه برخی از اصلاح‌طلبان نیز با آنها همراه شدند و در نهایت امروز شاهدیم که اصلاح‌طلبان علاوه بر این که هیات رئیسه مجلس را از دست دادند نتوانستند فراکسیون منسجمی در مجلس ایجاد کنند. با توجه به این که این مردم بودند که به اصلاح‌طلبان رای دادند و برخی از آنها (اصلاح‌طلبان) در مرحله بعدی پایبند نبودند، من در جلسه عنوان کردم که با توجه به پیش‌ رو بودن انتخابات ریاست جمهوری از تجارب گذشته درس بگیریم و مانع از تکرار آن شویم.»

تفرقه با نشستن محسن برکرسی جهانگیری
البته پسر بزرگ آیت‌ا...‌هاشمی هم از این هجمه‌های دلواپسان در امان نبود. او که کم حرف و به دور از هیاهوهای سیاسی است، سعی دارد در فضایی سرشار از آرامش و به دور از دلواپسان به برنامه‌ای که در نظر دارد عمل کند. بنابراین تنها شایعه‌ای که درباره او در ماه جاری منتشر شد، نشستنش بر کرسی اسحاق جهانگیری بود و هدف از انتشار این شایعه هم دروهله نخست ایجاد تفرقه میان اعضای کارگزاران و در مرحله بعد، هجمه به معاون اول رئیس‌جمهور بود که البته برنامه‌ریزان این هجمه بسیار ناشی بودند و در زمان کوتاهی، کذب بودن ادعای آنان به اثبات رسید، چون دبیر کل حزب کارگزاران اخبار مربوط به استعفای اسحاق جهانگیری از این حزب را تکذیب کرد. کرباسچی اظهار کرد: از زمانی که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شدند ترجیح دادند با توجه به مسئولیت و موقعیت خود در دولت لباس حزبی پر رنگی نپوشند. شورای مرکزی کارگزاران نیز که ریاست افتخاری را به آقای جهانگیری داده بود اکنون با ایشان توافق کرده که این مسئولیت تشریفاتی را نداشته باشند و آقای محسن‌هاشمی آن را اداره می‌کنند.

یاسر و فاطمه، کمی دور از هجمه
فاطمه‌هاشمی هم اگر چه به نظر می‌رسد آرام ترین فرزند آیت‌ا...‌هاشمی باشد اما اینگونه نیست و رفتار دختر ارشد این خانواده به نحوی است که بهانه کمتری به دست دلواپسان می‌دهد. درنهایت یاسرهاشمی است که شایعات حول او آن چنان قوی نیست؛ چرا که به تبعیت از خواهر بزرگ‌تر و محسن از اموراتی که بهانه به دست دلواپسان برای تخریب پدر می‌دهد، خودداری می‌کند. یاسر‌هاشمی سال گذشته دلیل کمرنگ بودن حضور خود در عرصه سیاسی را اینگونه بیان کرده بود: «دلیلی ندارد که همه اعضای یک خانواده در سیاست باشند؛ با این حال من هم بیکار نیستم و فعالیت‌هایی در این زمینه دارم. ملاقات‌های سیاسی خودم را دارم و اینگونه نیست که در موضوعات سیاسی اجتماعی صفر مطلق و بی‌تفاوت باشم. با این وجود تمایلی به رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خودم ندارم.» آیت‌ا...هاشمی در زیر بار شایعات و هجمه‌های سنگین لبخند می‌زند تا اخم به چهره مردم کشور نیاید و جامعه هم مدت‌هاست که با شنیدن شایعات درباره فرزندان آیت‌ا...‌هاشمی در وهله نخست انگشت نشانه را به سمت شایعه‌سازان می‌گیرند و خواستار سندو مدرک برای اثبات ادعاهایشان می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------