اصولگرايان عليه نشريه اصولگرا



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید


آرمان امروز- ظاهرا ميزان تحلفات اصولگرايان به حدي رسيده كه ناچار به انتقاد از خود هستند و به اين درك رسيده‌اند كه اگر روندهاي غيراخلاقي به وسيله هم طيفان خودشان در جامعه رواج پيدا كند در نهايت دامنگير خودشان خواهد شد. از همين رو ديروز جمعي از فعالان رسانه‌اي و فرهنگي جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي، با انتشار بيانيه‌اي ضمن انتقاد از عملكرد نشريه يالثارات، خواستار برخورد قضائي با آن شدند.

 

در اين بيانيه آمده است:«متاسفانه اخيرا در يكي از مطبوعات كشور كه مع‌الاسف نام مبارك سيدالشهدا عليه السلام را نيز يدك مي‌كشد و شوربختانه منتسب به جبهه انقلاب نيز هست، شاهد اوج‌گيري ادبيات سخيف، غيرديني، توهين‌آميز و غيرشرعي هستيم كه هيچ نشاني از رعايت اخلاق و ادب و شرع در آن نيست... بر همين اساس، بسياري از اهالي رسانه‌اي جبهه فرهنگي انقلاب از همان ابتدا به فيلم «فروشنده» نيز انتقاداتي جدي داشته‌اند و به دلايلي كاملا متني و در داخل اثر، آن را فيلمي مضر و ضدفرهنگي دانسته‌اند، اما براي انتقادات خود دليل و برهان مشخص نيز ارائه‌كرده‌اند و حاضرند در هر تريبوني با مخالفان به بحث بنشينند و خود را به قضاوت عموم مردم قرار دهند.

 

مساله اساسي اما اين است كه ما با آثار سر و كار داريم، نه آدم‌ها و افعال و رفتار خصوصي‌شان. بنابراين بر اين نظريم كه مطلب اخير نشريه يالثارات درباره سه تن از عوامل سينماي ايران - با حفظ انتقادات اصولي ما به هر سه تن - خلاف شرع و ادب، تهمت و قذف و داراي حد شرعي و اشاعه فحشا و كبيره است كه متاسفانه نه‌تنها باعث حل شدن مشكلات فرهنگي نخواهد شد، بلكه اتفاقا باب نقد سالم و فني را نيز خواهد بست و بحث‌هاي اساسي را نيز به حاشيه خواهند راند. بارها به اين موضوع اشاره كرده‌ايم و باز بايد بر آن تاكيد كنيم كه الگوي ما، در نقد فرهنگي و ورود مصلحانه و متفكرانه به عرصه فرهنگ، سيد شهيدان اهل قلم؛ شهيد بزرگوار سيد مرتضي آويني است كه هيچگاه در مطالب و آثارش ورود اينچنيني را نديديم و حتي اگر حرفي مخالف اكثر بدنه سينما وجود داشت، با منطق و دليل آن را بيان مي‌نمود و با حفظ صراحت بيان هيچ‌گاه چارچوب‌هاي اخلاقي و شرعي را زيرپا نگذاشت و نقد فرهنگ و هنر را به حريم خصوصي افراد تعميم نداد. با اين‌همه اينك سوال اصلي و درخواست مجدانه اين است كه چرا اجازه سوءاستفاده از عنوان مذهبي اين نشريه را به عده‌اي بي‌ادب داده اند تا ضمن تداوم انتشار و توهين‌هاي خود، به چهره جريان اصيل مذهبي و انقلابي كشور خدشه‌اي جبران‌ناپذير وارد كند در حالي كه اساسا اين اقدامات نه‌تنها مورد تاييد جبهه فرهنگي انقلاب نيست، بلكه صددرصدمخالف شئون و شرع و قانون نيز هست. در پايان تاكيد مي‌كنيم، ضمن حفظ اختلافات و انتقادات جدي به جريان روشنفكري و نفوذ در فرهنگ كشور، اقداماتي از قبيل نشريه مذكور را خطا و ناصواب و مستحق برخورد قضائي مي‌دانيم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------