آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب

شنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، طرح «نور» برای برخورد با کشف حجاب آغاز شد. عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که این طرح در همه…

عبدالرضا داوری: احتمالا برخی حامیان احمدی نژاد در انتخابات شرکت نکنند / تکذیب فعالیت برای شورای شهر



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

بخش مهمی از آنهایی که انگیزه حضورشان از انتخابات رای به احمدی نژاد بود، احتمالا تصمیم به رای ندادن بگیرند که باید یکی از احتمالات را این مساله دانست که با غیبت احمدی نژاد در انتخابات مشارکت را پایین خواهد آورد.

 اینکه محمود احمدی نژاد که به گواه موافق و مخالف، شخصیتی فعال دارد و طبیعتش با حاشیه نشینی سازگار نیست، بعد از منع شدن از کاندیداتوری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری چه نوع فعالیت هایی را برای خود در نظر خواهد گرفت و همچنین اینکه تکلیف سبد رای این چهره چه می شود و رای هایی که قرار بود به نام او به صندوق ها ریخته شود، به سمت کدام کاندیدا یا جریان هدایت خواهد شد، این روزها در فضای سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

عبدالرضا داوری در گفت و گو با تابناک با بیان اینکه " سال 92 احمدی نژاد نمی توانست کاندیدا باشد، اظهار کرد: به همین دلیل آنهایی که هوادار او بودند، هر کدام با شعور سیاسی خود یکی از کاندیداها را شبیه تر به احمدی نژاد دانسته و در انتخابات شرکت کردند، اما در سال های 84 و 88 کسانی به او رای دادند که پیش تر از آن رای آنها، آراء خاکستری محسوب می شد و در انتخابات شرکت نمی کردند."

 

آنچه در ادامه می خوانید پاسخ مشاور رسانه ای احمدی نژاد  است.

 

*اینکه احمدی نژاد بعد از منع شدن از حضور در انتخابات چه خواهد کرد، سئوالی است که در فضای سیاسی به وجود آمده است. 

احمدی نژاد قائدتا با توجه به منع شدنش با شرایط جدیدی روبرو شده است. وقتی آقای احمدی نژاد از کاندیداتوری منع شده اند، معلوم است که از همه کارهای پیش از انتخاباتی هم منع هستند و به همین دلیل باید با وسواس زیادی در ماه های منتهی به انتخابات رفتار کند تا شائبه تخطی به وجود نیاید. بنابراین در مقطع فعلی خودِ آقای احمدی نژاد و نزدیکانش در حوزه سیاست ورود نمی کنند و سیاست در حال حاضر برای او امری منتفی است.

 

خب! شرایط واقعا دگرگون شده و در بین سیاسیون این نگرانی وجود دارد که هر گونه تحرکی از جانب حامیان احمدی نژاد باعث شود تا شائبه تلاش برای دو قطبی کردن جامعه طرح شود. برای احمدی نژاد و احمدی نژادی ها بهترین کار این است که در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند و بداند سیاست فعلا برای احمدی نژاد خط قرمز است.

 

*یعنی امکان هم ندارد، کاندیدای معرفی کند یا به حمایت آشکار از گزینه ای اقدام کند؟

ببینید! آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری فقط پای صندوق حاضر شده و رای خواهد داد. وقتی ایشان از حضور در انتخابات منع شده و گفته شده است که حضورش در صحنه انتخاباتی مصلحت نیست، معنی اش این است که هیچ نوع حضوری نمی تواند داشته باشد. چه کاندیداتوری خودش، چه معرفی کاندیدای خودش و چه حتی حمایت از یکی از کاندیداها، احمدی نژاد از همه این کارها منع شده است و چون نظر مقام معظم رهبری این بود، باید بدون هیچ حرف و حدیثی اطاعت کرد.

 

*سئوال این است که سبد رای احمدی نژاد به سمت کدام کاندیدا یا کدام جریان سیاسی سوق پیدا می کند؟ 

باید به این مساله توجه نشان داد که سبد رای احمدی نژاد، ماهیت سیاسی ندارد و ریشه در خواستگاه های اجتماعی و دغدغه های توده مردم دارد. بنابراین پیش بینی اینکه رای هایی که قرار بود به نام ایشان به صندوق انداخته شود، بستگی به فضاسازی اجتماعی و اینکه کدام یکی از کاندیداها به مطالبات عمومی کشور نزدیکتر باشند، دارد. همچنین بخش مهمی از آنهایی که انگیزه حضورشان از انتخابات رای به احمدی نژاد بود، احتمالا تصمیم به رای ندادن بگیرند که باید یکی از احتمالات را این مساله دانست که با غیبت احمدی نژاد در انتخابات مشارکت را پایین خواهد آورد.

 

*اما در سال 92 مشارکت بالایی شاهد بودیم. 

سال 92 احمدی نژاد نمی توانست باشد و به همین دلیل آنهایی که هوادارش بودند، هر کدام با شعور سیاسی خود یکی از کاندیداها را شبیه تر به احمدی نژاد دانسته و در انتخابات شرکت کردند. اما در سال های 84 و 88 کسانی به او رای دادند که پیش تز از آن رای خاکستری بودند و در انتخابات شرکت نمی کردند.

 

*به طور پراکنده خبرهایی از این مساله شنیده می شود که احمدی نژاد نگاهی جدی به انتخابات شوراها و البته شهرداری دارد. 

این کذب محض است و من واقعا نمی دانم چرا حتی وقتی ایشان به طور رسمی اعلام عدم حضور کرده است، رسانه ها همچنان تحلیل هایی را منتشر می کنند. البته همه می دانند که احمدی نژاد کاریزمای بالایی دارد و به همین دلیل رسانه ها دوست دارند تا از این چهره مطلب بنویسند.. چون می دانند با طرح اسم آقای احمدی نژاد مردم رسانه هایشان بیشتر به چشم می آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------