آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

بررسی پرونده سعید طوسی در جلسه جامعه روحانیت مبارز



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه اخیر این تشکل سیاسی، گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شد.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت که در جلسه اخیر این تشکل سیاسی، گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شده است.

 

وی همچنین گفت: در جلسه اخیرمان گزارشی از جلسه کمیته سیاسی داده شد که هنوز ابعاد رسانه ای پیدا نکرده است.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش تعداد اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: هنوز در این زمینه افرادی برای افزوده شدن به جامعه روحانیت در نظر گرفته نشده است.

 

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره دعوت جامعه روحانیت از تشکلهای اصولگرا برای رسیدن به ائتلاف،  اظهار کرد: بنا داریم این جلسه را برگزار کنیم اما هنوز زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.

 

مصباحی مقدم با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت گزارشی از وضعیت انتخاب وزرای جدید برای سه وزارت خانه ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش ارائه شد، اظهار کرد: در این جلسه علاوه بر خبرهایی که از پیشرفت‌های عراق در محاصره موصل و در عین حال کارشکنی‌های امریکایی‌ها داده شد، موضوع انتخابات ریاست جمهوری لبنان و حمایت حزب الله از میشل عون مطرح شد و در ادامه آقای سالک نیز گزارشی از وضعیت انتخاب وزرای جدید مطرح کردند.

وی با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی به عنوان عضو جدید جامعه روحانیت مبارز در جلسه اخیر این تشکل سیاسی اظهار کرد: آقای مهدوی کنی به عنوان عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت با رای قاطع اکثریت اعضا به عضویت در آمدند که البته درک بالای سیاسی و موقعیت خوب ایشان در فهم موضوعات سیاسی نیز خاصیتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی، گفت: به پاس اینکه ایشان که شخصیت ممتازی بودند باید از شخصیت و رفتار ایشان تجلیل شود چرا که علاوه بر موقعیت بالای علمی و اخلاقی، یک انقلابی کم نظیر و مجاهد و مبارزی والا مقام بود، پس از پیروزی انقلاب همواره از یاران نزدیک امام و پس از رحلت ایشان نیز از همراهان و یاران همیشگی رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: مرحوم مهدوی کنی شخصیتی معتدل از نظر افکار و اندیشه‌های سیاسی بود به طوری که همه احزاب را دور هم جمع می‌کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دین پرور به عنوان رئیس شاخه منطقه یک تهران در این تشکل سیاسی اظهار کرد: یکی از تصمیمات جلسه اخیر جامعه روحانیت انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دین پرور است که اخیرا به جمع ما اضافه شده‌اند و به عنوان رئیس شاخه جامعه روحانیت در منطقه یک تهران بود که این انتخاب با توجه به محبوبیت ایشان در منطقه انجام شد.

مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به احتمال برگزاری دیدار با مصباح یزدی برای رسیدن به ائتلاف در جریان اصولگرایی اظهار کرد: ‌پیش از این، نقل قول نادرستی از اینجانب انجام شده بود که آن را اصلاح کردم و اکنون نیز می‌گویم در انتخابات آینده ان‌شاءلله از همه ظرفیت‌های اصولگرایی استفاده خواهیم کرد و از تمامی چهره‌ها مشورت خواهیم گرفت و در مورد آیت الله مصباح یزدی نیز هنوز جلسه‌ای برگزار نشده که در عین حال ما خود را مستغنی از مشورت گرفتن از چنین شخصیت‌هایی نمی‌دانیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع جایگزینی سه وزیر در دولت یازدهم اظهار کرد: این موضوع در جامعه روحانیت مورد بحث قرار نگرفته است و البته نظر شخصی من نیز این است که به نظر نمی‌رسید این سه وزارت خانه در شرایطی باشند که لازم باشد در آن‌ها تغییری صورت بگیرد اما در عین حال نظر شخصی من بر این است که اولویت بر تغییر اعضای اقتصادی کابینه است که با توجه به شرایط اقتصادی می‌توان این تغییرات را ایجاد کرد و تصور می‌کنم با توجه به ماه‌های باقی مانده از عمر دولت یازدهم آن تغییرات بخش اقتصادی هم تقویت می‌شود.

مصباحی مقدم در پاسخ به پرسشی در باره چگونگی همکاری جامعه روحانیت با جامعه مدرسین برای انتخابات آتی اظهار کرد: موضوع همکاری با جامعه مدرسین در دستور کار ماست و ما از همکاری با جامعه مدرسین مانند دوره‌های قبلی استقبال می‌کنیم اما هنوز زمانی برای دیدار بین آیت الله موحدی کرمانی وآیت الله محمد یزدی مشخص‌ نشده است و توافق در این زمینه بر عهده این دو بزرگوار است.

وی با اشاره به استعفای وزر آموزش و پرورش از سمت خود در روزهای اخیر اظهار کرد: نظر شخصی من در مورد آقای فانی این است که تصور می‌کردیم اجازه داده می‌شود که ایشان به استیضاح مجلس پاسخ گویند و از خودشان دفاع کنند اما ظاهرا استعفای ایشان با موافقت خودشان همراه نبوده و در ‌نهایت و به هر صورت ایشان کنار گذاشته شده‌اند، اما باید گفت که به نظر نمی‌رسید درآموزش و پرورش این تغییر و تحولات نیاز باشد.

مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارائه گزارشی از پرونده سعید طوسی در جلسه اخیر جامعه روحانیت اظهار کرد: در مورد سعید طوسی فقط گزارش را شنیدیم و با توجه به اینکه اخبار رسمی در این زمینه اعلام نشده است نمی‌خواهیم اظهارنظری کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسشی در مورد پیش بینی‌اش از رای آوری سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم که یکی از همین وزرای پیشنهادی که پیش از این نیز در مجلس نهم درباره ایشان به دلیل مواضع‌اش در فتنه ۸۸ مناقشه‌ای شکل گرفت در این مجلس هم با مشکل جدی روبرو شود و احتمال رای آوری‌اش کاهش یابد.

وی با اشاره به موضوع برجام و تاثیرگذاری آن در روند حل مشکلات کشور اظهار کرد: در مورد برجام نیز در زمان خودش مواضع لازم را گرفته‌ایم و نکته این است که نظام جمهوری اسلامی ایران درباره برجام با قیود و شروطی به نتیجه رسید و ما نیز همان زمان اعلام کردیم که نمی‌توان از برجام انتظار زیادی داشت و همه مشکلات کشور نیز با حل مناقشات هسته‌ای ما برطرف نخواهد شد که البته این نکته برخلاف آن چیزی بود که دولت مردان مطرح می‌کردند و می‌گفتند با انجام مذاکرات هسته‌ای مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اما درباره خدماتی که دولت ارائه می‌کند طبعا نقاط مثبت و قابل توجهی وجود دارد ولی جای انتقادات جدی هم هست که الان زمان آن نیست و ما هیچ‌گاه تاخیر دولت را مشروع و مجاز نمی‌دانیم چرا که همواره دولت‌ها مورد حمایت رهبری بوده‌اند اما انتقاد به جا را مجاز می‌دانیم و دولت مردان نیز باید فضا را برای انجام این انتقادات کارشناسی فراهم کنند.

مصباحی مقدم در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه آیا افزایش اعضای جامعه روحانیت مبارز برای اعتدالی‌تر کردن ترکیب کلی جامعه روحانیت انجام شده یا نه، اظهار کرد: جامعه روحانیت همواره از آغاز یک جریا ن معتدل است و هیچ‌گاه به دنبال افراط و تفریط نرفته است و مرحوم آیت الله مهدوی کنی این اعتدال را به خوبی در دوران دبیر کلی خودشان در جامعه روحانیت نشان دادند که هرگز از خط اعتدال خارج نشدند و ما نیز چنین سابقه‌ای نداشته‌ایم که بخواهیم با افزودن افراد رویکردمان را اعتدالی‌تر کنیم.

وی ادامه داد: افزایش اعضا در جامعه روحانیت به این دلیل انجام شده که تعدادی از اعضای ما به رحمت خدا رفتند و لازم است که جای آن‌ها در جامعه روحانیت پر شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسات جامعه روحانیت به میزبانی خودش دعوتی را مطرح کرده یا نه گفت: ‌ من چنین تعبیری را در مصاحبه‌هایم نداشته‌ام و نه در جلسات ما چنین موضوعی مطرح شده و نه خود من آن را به زبان آورده‌ام بلکه موضوع این است که رسانه‌ای از من سوال کرده بود که آیا آیت الله هاشمی در جلسات شرکت می‌کنند یا نه و من نیز پاسخ دادم که ایشان و سایرین که در جلسات شرکت نمی‌کنند جزو اعضا هستند و هرگاه مایل باشند می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند و طبعا با استقبال نیز روبرو می‌شوند اما درباره اینکه آیت الله هاشمی از ما دعوتی را برای برگزاری جلسه به میزبانی خودشان کرده باشند، کلامی را به زبان نیاورده‌ام.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------