آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

واکنش به ادعای قالیباف و چمران در مورد شکایت نکردن از یاشار سلطانی



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

رحمت اله حافظی با تاکید بر اینکه من خودم را اصولگرا میدانم ولی نه این اصولگرایی که اقایان در شورای شهر تعریف میکنند اظهار داشت: اصولگرایانی که منافع جامعه و مردم را نادیده میگیرند و به دفاع غیر منطقی از رفتار های خلاف قانون شهردای میپردازند از نظر من اصولگرا نیستند.

حافظی عضو اصولگرای شورای شهر تهران در گفت و گو بh انتخاب، نسبت به ابراز بی اطلاعی چمران و قالیباف از شکایت یاشار سلطانی و همچنین اظهارنظر اخیر حکیمی پور  واکنش نشان داد.

 

وی در مورد ابراز بی اطلاعی قالیباف نسبت به شکایت از یاشار سلطانی گفت: این بی اطلاعی سلب مسئولیت نیست. حتی اگر شهردار تفویض اختیار کرده باشد هم شخص شهردار باید در مسایل زیرمجموعه اش پاسخگو باشد.

 

حافظی تاکید کرد: شهردار باید پاسخگو باشد . طبعا این سوال در ذهن متبادر میشود که چه تضميني هست که در سایر حوزه های مدیریت شهری تخلفی صورت نگیرد؟ کسی که از زیرمجموعه اش در تهران بی اطلاع است، چطور انتظار دارد مردم به او اعتماد کنند و مدیریت شهری را به دست او بسپارند؟

 

آقای حکیمی پور مسئولیت اقداماتشان را با شهامت بپذیرند 

حافظی در خصوص اظهارات اخیر حکیمی پور درباره بی اطلاعی اش از انتشار نامه بازرسی که به یاشار سلطانی داده بود گفت: انتظار داریم دوستان مسئولیت اقداماتشان را با شهامت بپذیرند و فکر نمیکنم این موضوع چیزی باشد که تبعاتی در برداشته باشد. 

 

او ادامه داد: با پذیرش مسئولیت قطعا اصحاب رسانه ها هم در آینده راحت تر در انتشار مطالبي که در اختیارشان است عمل میکنند. چه بسا هر کس دیگری یا هر عضوی از سازمان این کار را با نیت خیر و اصلاح میکرد. مسائل اخلاقی باید رعایت میشد و افراد مسئولیت را میپذیرفتند که جامعه خبری هم دل آزرده نشوند.

 

حافظی نسبت به تعامل بهتر با خبرنگاران نیز هشدار داد و گفت: در تعامل با خبرنگاران، دوستان باید ظرافت بیشتری به خرج میدانند. 

 

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با پایان دادن به بازداشت یاشار سلطانی، سیر قانونی این پرونده طی شود و هیات منصفه تصمیم بگیرد، مگر اینکه خبر دیگری به جز این پرونده باشد که انتظار داریم شفاف سازی شود.

 

ادعای چمران و ماجرای درخواست اعضای شورای شهر برای پایان بازداشت سلطانی 

این عضو شورای شهر در خصوص شاکی یاشار سلطانی و ادعای چمران مبنی بر عدم شکایت از سلطانی در یکی از کلاس های درسش نیز گفت: چمران در ابتدا مکاتبه ای با قوه قضائیه داشت. او نامه ای را ضمیمه متنی کرد که 28 نفر از اعضای شورا تنظیم کرده بودند و از قوه خواسته بودند با کسانی که اخبار کذب منتشر کردند ، برخورد شود کرد. اگر این مکاتبه معنای شکایت نداشته، پس درست گفته  شکایت نکرده است. 

 

او در پایان گفت: تعداد قابل توجهی از اعضای شورا متن جدیدی را امضا کردند که در این نامه خواسته اند که موضوع بازداشت یاشار سلطانی بازنگری شود و او را آزاد کنند.

 

قالیباف اصولگرا نیست 

حافظی با تاکید بر اینکه من خودم را اصولگرا میدانم ولی نه این اصولگرایی که اقایان در شورای شهر تعریف میکنند اظهار داشت:  اصولگرایانی که منافع جامعه و مردم را نادیده میگیرند و به دفاع غیر منطقی از رفتار های خلاف قانون شهردای میپردازند از نظر من اصولگرا نیستند.

 

او در ادامه گفت و گو با «انتخاب» در خصوص قالیباف نیز اضافه کرد: من شهردار را هم اصولگرا نمیدانم. اینها از نام اصولگرایی به نفع منافعشان استفاده میکنند. اصولگرای واقعی کسی است که  اگر فردی تخطی ای به منافع مردم بکند، با آن مقابله کنند نه اینکه خود را سپر بلای متخلفین کنند و جانبداری بدون دلیل بکنند.

 

این عضو اصولگرای شورای شهر تهران افزود: اعتقاد من این است که اینهایی که داعیه دار اصولگرایی در بخشی از شورا و شهرداری هستند، اصولگرا نیستند.

 

او با بیان اینکه «تخلف، تخلف است و نماینده اصولگرا و اصلاح طلب نداریم»، گفت: تخلف از هر شخصی و با هر پرچمی پذیرفته نیست . اگر خلاف این هم بود، آقایان اصولگرا املاک غیر قانونی داشتند و اصلاح طلبان فیش حقوقی داشتند هم فرق نمیکرد. برای مردم هر خطا توسط مسئولین در هر جایی که امانت دار مردم هستند قابل قبول نیست . 

 

او تاکید کرد: مردم ما را انتخاب کردند امانت آنها را نگه داری کنیم. اجازه سو استفاده نداریم. هر کسی تخلفی بکند باید توسط دستگاه حقوقی با او برخورد شود تا اعتماد عمومی از بین نرود. اعتماد مردم مفت به دست نیامده که اجازه دهیم عده ای برای منافعشان به آن و به نظام آسیب بزنند. مقام معظم رهبری هم خواهان برخورد با متخلفان بوده اند. متاسفانه این تخلفات صورت گرفته و هواداران و حامیان جناح آنها نیز از آنها حمایت کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------