آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

عارف خبر داد: طرح فراکسیون امید برای جلوگیری از اخلال در مراسم‌ها و سخنرانی‌ها



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در راستای جلوگیری از اخلال در مراسم ها و سخنرانی ها در حال تهیه است که تا فردا - چهارشنبه - نهایی می‌شود.

به گزارش آنا، محمدرضا عارف گفت: ما به جدیت موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را در مجلس پیگیری می کنیم، در این راستا فراکسیون امید مجلس جلسه فوق العاده برگزار کرد و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

 

وی افزود: ما بیانیه ای را در این زمینه تهیه کرده ایم که امضاهای آن در حال جمع آوری است و ان شاءالله فردا در جلسه علنی مجلس قرائت می شود.

 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین بنا شده است که ما سوالاتی را در موضوع لغو سخنرانی ها از سه وزیر اطلاعات، کشور و دادگستری در مجلس داشته باشیم و متناسب با پاسخ هایی که این افراد می دهند تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

عارف با اشاره به این که دو طرح در فراکسیون امید در حال آماده شدن است، گفت: طرح اول در موضوع آقای مطهری است که همکاران در کمیسیون در حال کار کردن در این زمینه هستند. تا فردا این طرح نهایی می شود و به امضا می رسد.

 

وی افزود: بر اساس این طرح ، باید جلوی اخلال در مراسم ها گرفته شود و ابهامی که بعضا وجود دارد به خصوص در مورد وظایف قانونی نهادهایی که باید نظم و مقررات را رعایت کنند، رفع شود.

 

عارف یادآور شد: ان شا الله با تهیه این طرح، از این گونه اقدامات جلوگیری شود زیرا امروز کشور نیاز به آرامش دارد از سویی نماینده حق قانونی اش است که در هر زمینه اظهار نظر کند. آزادی جزو شاه بیت های قانون اساسی ماست .در این راستا از طریق پیگیری، نظارت و اگر نیاز به اصلاح قانون یا قانون جدید باشد اقداماتی را انجام خواهیم داد.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: همچنین طرح دیگری در این فراکسیون در حال آماده شدن است که این طرح در راستای مقابله با رفتار آمریکا است که بر اساس آن برخی از محصولات کشاورزی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وارد می شود، ورودش منع شود.

 

وی ادامه داد: این طرح با محوریت فراکسیون امید مجلس در حال پیگیری است و در راستای مقابله به مثل با رفتارهای آمریکاست.

 

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بنا بود صبح یکشنبه در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس پیرامون تحلیل واقعه کربلا سخنرانی کند که لغو شد.

 

مطهری در آن روز درباره لغو سخنرانی خود در مشهد به رییس جمهوری نامه نوشت.

 

پس از انتشار نامه مطهری بسیاری از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لغو سخنرانی وی واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

رئیس جمهوری نیز عصر دیروز در پاسخ به نامه علی مطهری در خصوص لغو برنامه سخنرانی وی در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس بدنبال اقدامات دادستانی این شهر، دستوراتی را خطاب به وزرای کشور و دادگستری صادر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------