آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

از سوی کریمی قدوسی، وعده انتشار فایل صوتی تبدیل به متنی مکتوب شد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی امروز در ادامه تلاش برای اثبات صحت سخنان منتشرکرده درباره اظهارات منتسب به وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور در جایگاه خبرنگاران پارلمانی متن مکتوب پنج صفحه‌ای را توزیع کرد که به ادعای خودش این متن شامل اظهارات ظریف در همان جلسه است.

 به گزارش ایسنا، هفته گذشته کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی متنی را بین خبرنگاران منتشر کرد که به ادعایش این متن حاوی اظهارات ظریف در جلسه  روز یکشنبه ۲۸ آذرماه با این کمیسیون است؛ ادعایی که بلافاصله از سوی وزارت خارجه و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت تکذیب شد و اکثر اعضا این اقدام را بر خلاف منافع و مصالح ملی و جامعه عنوان کردند و تاکید داشتند نباید حرف‌های محرمانه منتشر شود.

 

به دنبال این افتاق روز گذشته کریمی قدوسی خبرنگاران را به محل دفتر کمیسیون امنیت ملی برای انتشار فایل صوتی و اثبات ادعایش برد که با در بسته کمیسیون روبرو شد و تلاش داشت که این کار را مجددا امروز انجام دهد ولی این اقدام میسر نشد و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران و امروز با حضور ۱۱ نماینده دیگر این فایل صوتی استعماع شد.

 

دقایقی پیش کریمی قدوسی در جایگاه خبرنگاران پارلمانی حضور پیدا کرد و متن پنج صفحه‌ای تایپ شده‌ای را با عنوان «اظهارات و توضیحات وزیر محترم امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در مورخه ۲۸ /۹/ ۹۵ در موضوع نقض برجام» پخش کرد؛ متنی که امضای ۱۱خود و  نماینده دیگر در آن وجود دارد با این عنوان که این نمایندگان امروز ساعت ۱۳ فایل صوتی را گوش کرده و با امضای‌شان عنوان کردند که مطالب منتشر شده در این متن با فایل صوتی تطبیق دارد. این نمایندگان شامل حاجی دلیگانی، عباس گودرزی (بروجرد) حسینی کیا ، پورمختار، جاسمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، ابوترابی، فلاحتی، ابطحی، نوروزی و کریمی قدوسی است.

 

البته کریمی قدوسی حاضر به در اختیار قرار دادن متن این اظهارات به خبرنگاران  ایرنا و ایسنا نشد.

 

وی در برابر انتقاداتی که این دو رسانه مطرح می‌کنند مدعی شد که از سوی این رسانه ها به او "فحش" داده شده است؛ این در حالیست که  ایسنا همواره در انتشار اخبار خود اخلاق رسانه‌ای را در اولویت قرار داده است.

 

علاوه بر این متن کریمی قدوسی نامه‌ای به ظریف نوشته و در آن اشاره کرده که در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نداشته ولی بعد از آن در جریان مباحث قرار گرفته است؛ نامه‌ای که ۱۰ بند دارد و در جمع بندی آن کریمی قدوسی از وزیر خارجه خواسته مباحثی که در کمیسیون مطرح کرده را در رسانه ها بیان کند.

 

به گزارش ایسنا، متن نامه کریمی قدوسی نماینده مشهد به شرح زیر است:

 

جناب آقای ظریف 

وزیر محترم امور خارجه 

سلام علیکم

 

بنده در آخرین جلسه کمیسیون امنیت با حضور جنابعالی و معاونین محترم حضور نداشتم ولی روز بعد در جریان مباحثی که جنابعالی در جمع کمیسیون امنیت ملی در موضوع علل نقض برجام که پایه آن را اعتماد به جان کری و عدم اصرار بر گنجاندن عدم تمدید قانون ایسا در متن برجام می‌دانید را شنیدم و بعد به اتفاق همکاران، نوار موجود را استماع نمودیم که تأیید مسائلی بود که همکاران بیان می‌کردند.

 

در این فرصت مطالبی را در این نامه تقدیم می‌دارم.

 

۱- تمامی نمایندگان محترم در مجلس نهم موافق مذاکره با حفظ عزت ملت ایران با دستاورد توافقی که آمریکا نتواند آن را نقض کند بودیم ولا غیر.

 

۲-این امر میسر نمی‌شود مگر با رعایت همه خطوط قرمز ولی امر مسلمین.

 

۳-ولی امر مسلمین ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده و تأکید بر حفظ خطوط قرمز در مذاکرات از ملت ایران و آنچه باید این ملت بدانند حمایت فرمودند.

 

۴-ایشان فرمودند: در مذاکره مطلب محرمانه نداریم، باید ملت بدانند که چه می‌گذرد.آقای ظریف در حال حاضر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام توسط طرف غربی در رسانه‌های دنیا پخش می‌شود ولی در روش جنابعالی همان مطالب با بیان محرمانه است و گزینشی به کمیسیون می‌دهید.

 

۵-جنابعالی و آقای روحانی، اصل را بر عدم ارائه اطلاعات به نمایندگان و مردم قرار دادید و می‌گفتید همه چیز محرمانه است.

 

۶-بنده و همکاران محترم در مجلس نهم در کمیسیون امنیت ملی آن زمان که شما برای گزارش شرکت می‌فرمودید بنا را بر این قرار می‌دادید که مسائلی که می‌فرمودید محرمانه است ولی همیشه ما بر اثر مبنای قانونی معتقد بودیم بسیاری از اخبار مذاکره را مردم باید بدانند. (البته نه همه آن را) و شما معتقد بودید که هیچ مطالبی نباید به بیرون رود.

 

۷-اطلاع مردم و مواضع نمایندگان و راهپیمایی ۲۲ بهمن بنا بر نقل خودتان در جلسات مذاکرات تأثیر بسیار مثبتی داشت ولی همیشه مورد انتقاد و حملات وسیع رسانه‌های جریان وابسته به دولت قرار می‌گرفت.

 

۸-امروز هم که برجام به این سرنوشت مبهم و شوم که با نقض عهد جدی و حتمی و قانونی دشمن ما آمریکا مواجه شده است باز هم بر همان سیاست که همه چیز محرمانه است پافشاری می‌کنید.

 

۹-آقای ظریف! از صمیم قلب پذیرش اشتباه در این خطای راهبردی که با تدوین استراتژی مذاکرات منهای کنگره و سنای آمریکا رخ داد را ارج می‌نهم. قطعا پذیرش این اشتباه نه اینکه شما را کوچک نمی‌کند که بر قدر شما می‌افزاید.

 

باید این دولت در این مدت باقیمانده از دوره خدمتش این اشتباه را توسط رئیس تیم مذاکرات تاریخی می‌پذیرفت.

 

۱۰-یک بار دیگر از طرف خود و بسیاری از دلسوزان انقلاب از موضع شجاعانه شما در کمیسیون امنیت که مشروح آن را بنده خود و جمعی دیگر از نمایندگان ملت استماع نمودیم و مکتوب شد را ارج می‌نهم.

 

جان کلام

 

اگر به این تأکید و توجه دادن ولی امر مسلمین که به شما و آقای روحانی می فرمودند که باید توافقی داشته باشید که آمریکا نتواند نقض کند راه آن هم این بود بایستی با هیأت حاکمه آمریکا یعنی دولت ، کنگره ، سنای آمریکا انجام می شد.  همانطور که در ایران با پنج گام، برجام مسیر قانونی خود را طی نمود.

 

۱-دولت

 

۲-شورای علای امنیت ملی

 

۳-مجلس شورای اسلامی

 

۴-جمع بندی و ابلاغ توام با شروط توسط ولی امر مسلمین

 

۵-اعلام آمادگی رئیس‌جمهور ایران برای اجرای برجام و اقدام مقابله مثل در هنگام نقض برجام ، این توافق انجام شد.

 

جناب آقای ظریف ملت از شما انتظار دارد همین مباحثی که در کمیسیون مطرح کردید در رسانه ها بیان بفرمایید زیرا ملت این حق را دارد که بی واسطه این مسائل را که فرمودید ، بشنوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------