آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

اسفند 94؛ "نه" به رادیکال‌ها، اردیبهشت 95؛ کسب اکثریت مجلس دهم



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,انتخابات

به دست آوردن اکثریت مجلس دهم یعنی پایان سوال‌ها، استیضاح‌ها و حضور بی مورد و بی فایده وزرا و رئیس جمهور در پارلمان. اکثریت یک مجلس می‌توانند رئیس را مشخص کنند ...

انتخابات اسفند 94 از سوی جریان اعتدال گام دوم نامیده شده بود. گامی که اتفاقا از سوی مردم برداشته شد و بخشی از ایرانی‌ها با حضور گسترده در انتخابات به جریان اعتدال رای دادند و به جریان رادیکال سیاسی "نه" گفتند. این گام دوم اما هنوز به خط پایان نرسیده است و باید در اردیبهشت 95 این گام را تکمیل کنیم.

هنوز تکلیف 64 کرسی مجلس دهم مشخص نشده است. 62 مستقل، 34 اصولگرا و 32 اصلاح طلب و اعتدالگرا( تعداد راه یافتگان به مرحله دوم، دو برابر نمایندگان مورد نیاز است) آماده رقابت در دور دوم انتخابات هستند. دور دوم انتخابات تکلیف اکثریت و اقلیت مجلس آینده را مشخص می‌کند.

در انتخابات اسفند ماه، 78 اصول‌گرا، 83 اصلاح طلب و اعتدالی، 60 نماینده مستقل و 5 نماینده اقلیت‌های مذهبی به مجلس راه پیدا کردند. همانطور که مشادهده می‌کنید هیچ بخشی نتوانسته است اکثریت مجلس را به دست بگیرد و تمام جریان‌های خود را آماده کرده‌اند که با نتایج دور دوم فراکسیون اکثریت در پارلمان دهم تشکیل دهند. این آمار نشان می‌دهد گام دوم هنوز تکمیل نشده است.
اسفند 94؛

دور دوم انتخابات‌ها در ادوار گذشته انتخابات مجلس نشان می‌دهد که مردم استقبال گسترده‌‎ای از انتخابات نمی‌کنند و حتی در برخی شهرها درصد حضور مردم به زیر 50 درصد می‌رسد. در این انتخابات مجلس دهم نیز اگر ما شاهد تکرار این عدم حضور باشیم می‌توانیم به صورت قطعی بگوییم که جریان مخالف اعتدال پیروز دور دوم انتخابات است.

طرفداران امید و اعتدال بدانند که دور دوم انتخابات به انداز دور اول مهم است. نباید به این دلخوش بود که 83 نماینده از جریان اصلاحات و اعتدال به مجلس راه پیدا کرده‌اند و همین افراد می‌توانند اقلیتی قدرتمندی را در دهمین مجلس تشکیل دهند. همه باید بدانیم که اقلیت چه ضعیف و چه قوی، همیشه یک اقلیت است. اقلیت نمی‌تواند زمانی که احتیاج به رای اکثریت است در مجلس معجزه کند و نظر اکثریت را به سمت خود بکشاند. جریان اعتدال می تواند اکثریت مجلس را به خود اختصاص دهند. اگر اکثریت در اختیار اعتدالیون حتی اصول‌گرایان اعتدالی باشد، دولت روحانی می‌تواند امید داشته باشد که با کمک این نمایندگان مسیر رسیدن به برنامه‌های خود را ریل گذاری کند.

به دست آوردن اکثریت مجلس دهم یعنی پایان سوال‌ها، استیضاح‌ها و حضور بی مورد و بی فایده وزرا و رئیس جمهور در پارلمان. اکثریت یک مجلس می‌توانند رئیس را مشخص کنند، برنامه‌های مجلس را مشخص کنند و طرح‌ها، لوایح و قوانین را بر اساس نگاه اکثریت تصویب کنند.می تواند مجلسی در راستای منافع مردم شکل دهد.

در کنار حضور مردم، چهره‌های سیاسی و رهبران جریان اعتدال نیز باید همچون دور اول در این انتخابات هم فعال باشند و کاری کنند که مردم با اعتماد به آنها در دور دوم انتخابات هم شرکت کنند. گام دوم در اسفند 94 با "نه" به جریان افراطی شکل گرفت و این گام باید در اردیبهشت با هدف کسب اکثریت مجلس دهم تکمیل شود.

 

اخبار سیاسی  - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------