آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

پاسخ آشنا به منتقدان دولت



....

اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,اشنا

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت و گویی درباره تصویب قانون شفافیت اطلاعات توسط دولت یازدهم سخن گفت که به نظر می رسد پاسخی باشد به برخی انتقادات اخیر منتقدان دولت.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره لزوم عدم خلط مبحث بین آزادی و شفافیت اطلاعات با بحث بسیار مهم اسرار تجاری، یادآور شد: گردش آزاد اطلاعات و اسرار سری تجاری دو مقوله جدا از هم است. هیچ کشوری اسرار تجاری خود را روی سایت قرار نمی دهد. میان این دو رابطه دقیقی وجود دارد که به قانونگذار بر می گردد.

به گزارش جماران، حسام الدین آشنا در پاسخ به سوالی در رابطه با جایگاه شفافیت اطلاعات در مبارزه با فساد و برنامه ششم، توسعه اظهار کرد: قانونی در این خصوص داشتیم که فاقد آیین نامه بود و آیین نامه های اجرایی در کمیسیون دولت مانده بود.

وی افزود: در دولت یازدهم آیین نامه های اجرایی مربوط به قانون شفافیت اطلاعات به تصویب رسید. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی مسئولیت اجرای این قانون را بر عهده گرفته است. معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش مدیران عالی وزارتخانه ها و روابط عمومی ها را برای اجرایی سازی این قانون دنبال می کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه کارگاه های متعددی برای خبرنگاران با موضوع شفافیت و دسترسی آزاد اطلاعات برگزار شده است، یادآور شد: در هفته های آینده هم چنین همایش هایی برای خبرنگاران برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف ما توانمند سازی خبرنگاران به عنوان پرسشگر و توانمندسازی دستگاه های دولتی به عنوان پاسخگو است.

آشنا با اشاره به لزوم عدم خلط مبحث بین آزادی  و شفافیت اطلاعات با بحث بسیار مهم اسرار تجاری، یادآور شد: گردش آزاد اطلاعات و اسرار سری تجاری دو مقوله جدا از هم است. هیچ کشوری اسرار تجاری خود را روی سایت قرار نمی دهد. میان این دو رابطه دقیقی وجود دارد که به قانونگذار بر می گردد.

وی با تشریح تفاوت اسرار تجاری کشور و سطوح  پاسخگویی دولت درباره آنها خاطرنشان کرد: در مواردی باید دولت پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشد در مواردی باید پاسخگوی مجلس باشد و در مواردی دیگر باید پاسخگوی عموم مردم باشد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه قانون شفافیت اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات آن بخشی از اطلاعات را آزاد می کند که قابل دسترسی آزاد برای عموم است، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون همان بخشی که می تواند در معرض دید عموم قرار گیرد هم در دسترس آنها قرار نگرفته است.

 

اخبار سیاسی - جماران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------