آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

روزنامه جمهوریت: زنجانی با همکاری ضراب 8.5میلیارد دلار به به وزرای ترکیه رشوه داده است + تکذیب وکیل زنجانی



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,ضراب

وکیل مدافع زنجانی با تکذیب خبر اعتراف موکلش به دادن رشوه ۸/۵ میلیارد دلاری به چند وزیر و سه بانک ترکیه‌ای گفت: زنجانی بعد از صدور حکم اعدام هیچ صحبتی که دارای بار حقوقی اعتراف باشد، انجام نداده است.

به گزارش  آنا، روزنامه جمهوریت، یکی از روزنامه‌های پرتیراژ ترکیه، چاپ استانبول، در شماره چهارشنبه گذشته خود مدعی شد که بابک زنجانی، متهم نفتی با همکاری رضا ضراب، تاجر ایرانی الاصل با پرداخت رشوه ۸/۵ میلیارد دلاری به چند وزیر و سه بانک ترکیه نسبت به دور زدن تحریم‌ها اقدام کرده است.

در خبر منتشر شده در این روزنامه آمده است:

از این میزان رشوه یادشده، زنجانی ۱۳۷ میلیون لیر را به عنوان رشوه به چند وزیر کابینه اردوغان و احمد داوود اغلو داده است و رضا ضراب در این میان به عنوان واسطه زنجانی با وزرا عمل کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه ضراب که دو هفته پیش در سفر به میامی توسط پلیس فدرال دستگیر شد، در اظهارات خود مدعی شد که زنجانی در اعترافات خود رشوه به وزرا و سه بانک ترکیه را تایید کرده است.

به گفته روزنامه جمهوریت، این اعترافات از سوی زنجانی بعد از صدور حکم اعدام او بوده است در حالی که روزنامه‌های ترکیه مدت‌ها پیش این افشاگری را انجام داده بودند و امروز این ادعا اثبات شده و در آخر نویسنده با طرح سوالی پرسیده است اگر این اعترافات صحت داشته باشد باید دید این چند وزیر رشوه‌گیر چه کسانی هستند.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع زنجانی در واکنش به انتشار این خبر از سوی این روزنامه ترکیه‌ای اظهار کرد: انتشار این خبر در روزنامه جمهوریت که از جمله نشریات مخالف سیاست‌های دولت حاکم در ترکیه است در راستای رقابت‌های سیاسی و منازعات قدرت قابل تحلیل و بررسی است.

وی با بیان اینکه امروز در بازی‌های سیاسی نه تنها در داخل کشور بلکه در کشورهای خارجی از جمله ترکیه از پرونده زنجانی و بازداشت او به عنوان یک کارت مناسب استفاده می‌شود، اضافه کرد: در این خبر ادعا شده که اعترافات زنجانی مبنی بر رشوه ۸/۵ میلیاردی به وزارا و بانک‌های ترکیه‌ای بعد از صدور حکم اعدام وی بوده که کاملا خلاف واقع و کذب محض است زیرا موکلم بعد از صدور حکم هیچ صحبتی که دارای بار حقوقی اعتراف باشد،انجام نداده است و این صحبت من را تمام مراجع قضایی و ذیصلاح در ایران تایید می‌کنند.

وکیل مدافع زنجانی با بیان اینکه نویسنده این خبر ممکن است اصلا زنجانی را نشناسد و به تبع مشکلی هم با او ندارد، تصریح کرد: تنها فصل مشترک ادعای نویسنده این خبر با واقعیت تلاش زنجانی برای دور زدن تحریم‌ها بوده زیرا وی از ارتباطات بین المللی که با بانک‌ها و شرکت‌های خارجی داشته برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده است.

کوهپایه‌زاده در خصوص همکاری رضا ضراب با زنجانی در دور زدن تحریم‌ها توضیح داد: این موضوع قابل انکار نیست و در دادگاه نیز مطرح شده است.ضراب در انجام برخی از عملیات‌های صرافی به زنجانی کمک کرده و امروز او نیز به همین دلایل در آمریکا بازداشت شده است.

وی ادامه داد: اما پارادوکس بزرگ این ماجرا این است که موکلم به دلیل اقدامات انجام داده در دور زدن تحریم‌ها از سوی دشمنان نظام تحریم و تهدید شده و در واقع امروز او به دلیل انجام همین اقدامات مورد اتهام در داخل کشور قرار گرفته است.

 

اخبار سیاسی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------