آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

علی مطهری: مجلس نهم، ايده آل نبود



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

قبول كردن نظام و پيروي از ولايت فقيه از ويژگي هاي اساسي يك نماينده است تا بتواند در كنار آن ها، دفاع از حقوق ملت را در اولويت خود قرار دهد.

علي مطهري، شامگاه پنجشنبه در جشن ميلاد حضرت علي (ع) در سالن آزادي شهرستان مراغه با بيان جمله اي از شهيد مطهري كه جمهوري، شكل انقلاب اسلامي و اسلامي، محتواي آن را نشان مي دهد، افزود: آنچه كه حافظ اسلامي بودن اين حكومت است، اصل ولايت فقيه و شوراي نگهبان و انتخابات نيز حافظ جمهوريت آن است.

وي اظهار كرد: در جمهوري اسلامي، مردم فقط از راه انتخابات مي توانند تاثير خود را در اين نظام اعمال كرده و از اين جهت مردم بايد از اين فرصت حداكثر استفاده را ببرند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بسياري از تغييرات در مسير انتخابات صورت مي گيرد به طوري كه در سال 92 با مشاركت خوب مردم در انتخابات و آگاهي بخشي هاي انجام شده، مردم انتخاب خوبي كرده و مسير كشور را تغيير دادند.

مطهري، ادامه داد: مردم با اين انتخابات مي توانند بهترين تاثير را در نحوه حكومت ايجاد كنند و در مسير اصلاحات گام بردارند بنابر اين تك تك آرا در اين هدف موثر بوده و شركت تمامي افراد و مشاركت حداكثري موجب تشكيل مجلسي واقعي، موثر و قوي تر مي شود.

وي، با بيان اينكه قانون گذاري و نظارت بر حسن اجراي آن مهمترين وظيفه مجلس شوراي اسلامي است، گفت: يك نماينده خوب بايد در يك يا دو حوزه تخصص داشته و اطلاعات عمومي خوبي هم داشته باشد تا بتواند قانون خوبي را به تصويب برساند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: مشكل اساسي كشور، عمل نكردن صحيح به قوانين بوده كه نظارت بر حسن اجراي قانون توسط يك نماينده اهميت دقت در انتخاب يك نماينده را نشان مي دهد.

مطهري، اضافه كرد: نماينده اي كه مديون عده اي، ثروتمندان و صاحبان قدرت باشد نمي تواند ناظر خوبي بر حسن اجراي قوانين باشد و از آنجايي كه شوراي نگهبان تمامي افراد را بر حسب برخي ويژگي ها تاييد صلاحيت كرده، مردم بايد توجه كنند تا فردي را راهي مجلس كنند كه اصلح تر از بقيه باشد.

وي ياداور شد: قبول كردن نظام و پيروي از ولايت فقيه از ويژگي هاي اساسي يك نماينده است تا بتواند در كنار آن ها، دفاع از حقوق ملت را در اولويت خود قرار دهد.

مطهري، افزود: توجه به فصل سوم قانون اساسي كه در ارتباط با حقوق ملت است، از مهمترين نكات مورد توجه يك نماينده بوده و در كنار آن توجه به مسايل حوزه انتخابيه نيز از ديگر نكات مهم مورد توجه منتخب مردم است.

وي با بيان اينكه مجلس نهم، ايده آل نبود، گفت: انتظار مي رود مردم با انتخاب نمايندگان اصلح، مجلس دهم را به مجلسي ايده آل تبديل كنند.

 

اخبار سیاسی - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------