آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

دولت قبل به تشديدآلودگي هواي تهران دامن زد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,دكتر غلامرضا انصاري

يك عضو کمیسیون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه پايتخت از آلودگي هاي محيطی متنوعي رنج مي برد كه مهم ترين آنها آلودگي هواست، گفت: يكي از دلايل اصلي تشديد آلودگي هواي تهران و ديگر کلان شهرها، اقدامات دولت قبل از جمله ورود بنزين هاي غير استاندارد توليدي به چرخه مصرف سوخت بود.

به گزارش تابناک، دكتر غلامرضا انصاري افزود: دليل بعدي، لطمه اي بود كه با توليد خودروهاي غير استاندارد و ورود قطعات بي كيفيت به كشور زده شد و به تشديد‌ آلودگي هواي تهران دامن زد.

وي از آلودگي هوا به عنوان مسأله اي پيچيده نام برد كه با مديريت هيأتی دولت گذشته پيچيده تر شد و تأكيد كرد: مرمت ويرانه اي كه تحويل دولت تدبير و اميد شد، سال ها زمان مي برد و براي حل مسائل و مشكلات باقی مانده از آن زمان، نياز به اتفاقات جدید و تغييرات جدي داريم.

دكتر انصاري با اشاره به لزوم تأمين درآمد شهر از محل درآمدهاي پايدار مانند عوارض، اظهار كرد: ارتقاء و بهبود وضعيت ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله توسعه حداكثري مترو، گسترش خدمات رساني بي آر تي، نوسازي ناوگان اتوبوسراني، جايگزيني ميني بوس هاي فرسوده و كيفي سازي ناوگان تاكسيراني كه در قالب يك پكيج تدوین شده، بايد هر چه زودتر محقق شود.

وي با بيان اين كه با تحقق اين موارد، اميد مي رود از آلودگي هوا به ميزان قابل توجهي كاسته شود، تصريح كرد: البته با استاندارد شدن بنزين در دو سال گذشته،‌ اميد در اين زمينه بيشتر شده و با دنبال كردن اين برنامه ها مي توان قدم هاي مثبتي در راستاي كاستن از آلودگي هوا برداشت.

دكتر انصاري با اعلام اين كه بر اساس يك تجربه جهاني، در بسياري از شهرهاي پيشرفته دنيا، به همان ميزان که زندگي در سطح زمين در جريان است، در زير زمين نيز جريان دارد و بسياري از خدمات شهري كه بر روي زمين ارائه مي شود، در زير سطح نيز عرضه مي شود، اضافه کرد: متأسفانه در كشور ما در اين زمينه هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پایان با تأكيد بر اين كه يكي از پيآمدهاي ناخوشآيند بي توجهي به فضاي زير زميني، تبديل يك سوم خيابان هاي پايتخت به پاركينگ است، خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هاي جدي شورای شهر، ايجاد پاركينگ هاي   زير سطحي در مكان هاي پر تراكم است كه ضمن كاستن از ترافيك، مي تواند معضل آلودگي هوا را نيز كاهش دهد.

 

اخبار سیاسی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------