آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

محمدعلی نجفی: برخی تازه فهمیده‌اند که خواسته مردم، مجلسی همسو با دولت است؛ نه مخالف دولت



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,نجفی

مشاور رئیس جمهور گفت: برخی گویا تازه فهمیده‌اند که خواسته مردم، مجلسی همسو با دولت است؛ نه مخالف دولت.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه 7 اردیبهشت در همایش فرهنگیان فارس که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، با اشاره به مشکلات فراوان و انتظارات به‌حق فرهنگیان، از اهمیت جایگاه نهاد آموزش و پرورش و همچنین نتیجه انتخابات دهم اردیبهشت ‌ماه 95 در سیاست‌های دراز مدت کشور سخن گفت.

وی با بیان اینکه باید با کمک مجلس دهم راه ‌حلی درست برای این مشکلات اندیشید، بر خواسته دولت تدبیر و امید مبنی بر تحقق وعده‌های خود و رفع مشکلات فرهنگیان تاکید کرد و مجموعه مشکلات ساختاری و تحمیلی ناشی از بی‌تدبیری مدیران گذشته و مسایل بین‌المللی را سدی در برابر این خواسته‌ها عنوان کرد و افزود: همه خواسته‌های فرهنگیان مشکلات معیشتی نیست و خواسته آنها رفع مشکلات آموزشی فرزندان مردم نیز هست.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس نهم بیشترین کارشکنی را علیه دولت داشت، به تغییر ترکیب مجلس نهم و روی کار آمدن مجلسی آگاه‌تر، مفیدتر و متخصص‌تر اشاره و خاطر نشان کرد: برخی کاندیداهای مجلس که در مجلس نهم بیشترین کارشکنی‌ها را علیه دولت داشته‌اند، امروز به دروغ خود را حامی دولت معرفی می‌کنند.

سرپرست سابق وزرات علوم استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم و رای منفی مجلس نهم به 5 کاندیدای رییس‌جمهوری برای این وزارتخانه را یک نمونه از مصداق‌هایی خواند که این مجلس بر سر دولت منتخب مردم آورده است و در تاکید گفته خود اظهار کرد: آقایان فکر نمی‌کردند که مردم این کارشکنی‌ها را از یاد نخواهند برد.

به اعتقاد نجفی، مردم آنجایی که باید حرف خود را بزنند، مثل هفتم اسفند؛ این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

آقایان نمی‌دانستند وقتی مجلس را محلی برای "مرگ بر این و آن" گفتن تبدیل کنند، باعث بی‌اعتمادی مردم به خود خواهند شد.

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در ادامه به طرح سنجش سرمایه شغلی کشور در سال 93 اشاره کرد، که بر مبنای آن بیشترین اعتماد مردم ایران به معلمان و کمترین میزان اعتماد نیز به نمایندگان مجلس بوده است.

نجفی همچنین با اشاره به معضل زجرآور و رنج‌آور بیکاری، تعداد بیکاران کشور را دو میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد که در سال جاری با افزوده شدن 850 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی قطعا افزایش خواهد یافت.

به باور وی، بیکاری از نظر "سیاسی، اجتماعی و امنیتی یک تهدید برای کشور است" و برای رفع این معضل باید "رشد اقتصادی 8 درصد باشد" و دست‌کم 800 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالیانه در کشور انجام گیرد.

هزینه 18 میلیاردی برای جابه‌جایی پول در زمان تحریم

نجفی با طرح این پرسش که چرا آنهایی که معتقد بودند تحریم نعمت است، امروز پاسخ بیکاران کشور را نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: هزینه‌های دور زدن تحریم بسیار بیش از پدید آمدن بابک‌ زنجانی‌ها بوده است.

وی یکی از این هزینه‌ها را هزینه‌های اضافی برای جابه‌جایی پول عنوان کرد و به نقل از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا از هزینه 10 تا 28 درصدی جابه‌جایی پول در زمان تحریم سخن گفت و افزود: اگر کل مبادلات خارجی ما در سال‌های تحریم 120 میلیارد دلار بوده، دست‌کم سالی 18 میلیارد دلار صرف هزینه جابه‌جایی پول می‌شده است.

وی با اشاره به مخالفان خارجی برجام (اسراییل، عربستان، ایپک و جمهوری‌خواهان امریکا)، مخالفان داخلی برجام را هم‌موضع شرورترین گروه‌های عالم بشریت خواند و افزود: این افراد یا بسیار کج‌فهم هستند، یا منافع ملی برای‌شان کمترین اهمیتی ندارد؛ یا خائن‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------