آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

لاریجانی : نباید كارها را نصفه و نیمه رها كرد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی, لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه كاره در كشور گفت: نباید كارها را نصفه و نیمه رها كرد و یك شهر آباد به خصوص تهران افق های بلند نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در همایش شورایاران و مدیران محلات تهران كه عصر روز دوشنبه برگزار شد، با بیان اینكه باید سختی ها را تحمل كرد تا بنیان های مردمی در كشور شكل طبیعی پیدا كند، اظهار داشت: این كار مقداری سخت است ولی باید حوصله داشت و من با این اصل كه باید تا جایی كه ممكن است كارها را باید به مردم سپرد موافقم.


رئیس قوه مقننه با اشاره به اینكه یكی از اشكالاتی كه پس از انقلاب گریبان كشور را گرفت، در ساماندهی امور دیوانی بود، تصریح كرد: متاسفانه در اوایل انقلاب همه كارها در دست دولت بود كه به یكی از این موارد می توان در حوزه صنعت اشاره كرد كه دولت تمامی كارهای اجرایی را در صنایع به دست گرفت اما آرام آرام این بلوغ فكری حادث شد و بسیاری از كارها یا در حال واگذاری است و یا واگذار شده است.


لاریجانی گفت: فلسفه اجرای اصل 44 قانون اساسی این است كه امور را باید به مردم واگذار كنیم و ما نیز به این موضوع قائل هستیم.


وی با بیان اینكه اگر خردمندی در كارها باشد بهبود زندگی مردم در اولویت قرار دارد، گفت: گاهی برخی فكر می كنند عبوس و تلخ بودن چیز خوبی است و نباید مردم تفریح و شادی داشته باشند اما باید برای مردم عیش حلال و اسباب تفریح ایجاد كنیم.


رییس مجلس با اشاره به اهتمام شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص تفریح مردم در سال های اخیر تصریح كرد: زمینه هایی برای تفریح مردم ایجاد شده، اما درست است كه كم است ولی نشان می دهد كه این موضوع درك شده است.


لاریجانی با اشاره به اینكه اگر به ساز و كارهای رفتار خود نگاه كنیم می بینیم كه در این زمینه لنگی (ایراد) داریم، ادامه داد: یكی از مهمترین مشكلات كشور بیكاری است و باید واقع بین باشیم و وقتی یك كشور می تواند سرافراز باشد كه بتوانیم برای مردم خود یك زندگی قابل پیش بینی ایجاد كنیم.


رئیس مجلس با اشاره به اینكه در سال های اخیر غیر از تحریم ها متاسفانه ساز و كارهای غلطی در كشور وجود داشت كه در زندگی مردم تاثیر گذار بود گفت: اگر مشورت صورت نگیرد جامعه رشد نمی كند و افرادی دستور می دهند و بقیه نیز اجرا می كنند كه این یكی از مشكلات جوامع كمونیسم بود.


رئیس قوه مقننه با بیان اینكه باید كمك كرد تا ساز و كار شورایاری ها از پشتوانه قانونی برخوردار شود، گفت: در آینده باید ساز و كار تحركات شورایاری ها را قانونی كنیم و از طرفی نیز باید ساختار شوراها در كشور از یك عقبه پایدار برخوردار شود و اگر اینگونه نشود شوراها دچار مشكل و لغزش می شوند.


لاریجانی ادامه داد: درست است كه لایحه برنامه ششم توسعه در این مجلس در حال بررسی است كه شاید در انتهای این مجلس و به احتمال زیاد در ابتدای مجلس بعد بررسی شود، اما رئیس شوراها می تواند در این زمینه نظرات خود را ارائه دهد و ما نیز توجه و كمك می كنیم.


وی با اشاره به اینكه شوراها و شهرداری ها در امور شهری مسوولیت دارند گفت: البته تمام مسوولیت با آنها نیست بلكه وزارتخانه ها از جمله وزارت فرهنگ و سازمان تبلیغات اسلامی نیز وظایف مهم دارند.


رییس مجلس گفت: من فكر می كنم كه باید یكبار دیگر درباره این موضوع فكر كرد و آن را سامان داد و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را مطرح كرد كه چه مدلی از مدیریت شهر می تواند در دست وزارتخانه ها، شهرداری و یا شوراها باشد تا این موضوع در كشورمان سامان یابد.


لاریجانی تصریح كرد: اگر بناست كه دولت را چابك كنیم باید بسیاری از مسوولیت ها را به مردم واگذار كنیم.

**اگر برای تحمل 9تربیت شویم فكرمان آبدیده می شود
وی با بیان اینكه باید با مردم مدارا كرد و با اخلاق خوب با مردم رفتار كرد اظهار داشت: باید آرای مختلف را تحمل كنیم. اگر ما برای تحمل مخالف تربیت شویم آن زمان فكرمان آبدیده می شود و حتی در شورا یارای ها نباید آرای مختلف به نزاع تبدیل شود و باید با مردم با مدارا رفتار كرد.


نماینده مردم قم در مجلس گفت: نمی توان با رفتار سخت، شهر را سامان داد و اگر با مردم همدل بودیم آن زمان می توانیم شهرها را آباد كنیم. توسعه و آبادانی كشور در این است كه رفتارمان با مردم یكرنگ باشد و با مدارا رفتار كنیم.


وی تمام مدیران و شورایاران را به داشتن همت بلند توصیه كرد و گفت: یك شهر آباد به خصوص تهران افق های بلند لازم دارد و نباید كارها را نصفه و نیمه رها كرد كه با این كار مردم را دلزده می كنیم.


رئیس مجلس با اشاره به اینكه بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه كاره در كشور وجود دارد گفت: عقل می گوید این پروژه ها به سامان نمی رسد و وقتی كلنگ زده می شود و به سامان نمی رسد پس درست نیست كه آن را اجرایی كنیم.


وی ادامه داد: متاسفانه در سیستم اداری ما باب شده نوكی به كار می زنند تا پولی بگذارند و خرد خرد كار تمام شود كه این درست نیست زیرا ممكن است هزینه ها افزایش یافته و یا پروژه ها زمانی كه افتتاح می شوند فرسوده باشند.


وی ابراز امیدواری كرد كه در شكل دادن شورایاری ها بتوان قانونمند عمل كرد و گفت: امیدوارم شكل دادن شورایاری ها قانونمند شود تا دارای پشتوانه مالی شده و نمونه ای برای اجرا در دیگر شهرها باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------