آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

ضراب به آمریکا رفت تا به دست ایران نیفتد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,ضراب

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی با اشاره به بازداشت رضا ضراب به ترکیه گفت: ضراب با این هدف به آمریکا سفر کرده که بازداشت شود تا از استرداد خود به ایران جلوگیری کند.

به گزارش تسنیم به نقل از المانیتور، بابک زنجانی و رضا ضراب، میلیاردرهای ایرانی هر دو در شرایطی بحرانی به سر می برند. زنجانی، یکی از شناخته شده ترین ثروتمندان ایرانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به اعدام محکوم شده و ضراب نیز در آمریکا به اتهام پولشویی و جرائم دیگر در بازداشت به سر می برد. ضراب روز 19 مارس در فلوریدا و به دستور دادگاه فدرالی در منهتن بازداشت شد.

امیر عباس سلطانی، نماینده مجلس و عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی  می گوید ضراب با این هدف به آمریکا سفر کرده که بازداشت شود. سلطانی به المانیتور می گوید: «تفاوتی بین ضراب و زنجانی نیست. ضمن اینکه ضراب یک فرد مهم است و یکی از مهره های کلیدی پرونده فساد (زنجانی) محسوب می شود.»

سلطانی افزود: «ضراب عمدا به آمریکا رفته و بر اساس یک طرح از پیش طراحی شده خود را تسلیم کرده است. بعد از طرح پرونده زنجانی در ایران، وی احساس کرد که سرنوشتی مشابه نیز در انتظار وی است. وی فکر می کرد که اگر در ترکیه بماند توسط مقامات ایرانی بازداشت خواهد شد.»

سلطانی در ادامه گفت: «ضراب قصد داشت با سفر به آمریکا به یک بهشت امن برود. مقامات قضایی ما در حال پیگیری پرونده بودند. وضعیت در ترکیه برای او مناسب نبود، زیرا روابط تهران و آنکارا بهبود یافته است. اگر وی توسط قوه قضائیه ایران گناهکار تشخیص داده می شد، بر اساس توافقات ما با ترکیه، وی به تهران مسترد می شد.»

به گفته سلطانی «ضراب می دانست که هیچ موافقتنامه استردادی بین ایران و آمریکا وجود ندارد. به همین دلیل او تصمیم گرفت به آمریکا سفر کند. وی منتظر است تا ببیند که چه اتفاقی برای زنجانی خواهد افتاد. اگر زنجانی اعدام شود، ضراب می تواند بعد از مرگ زنجانی بسیاری از واقعیت ها را کتمان کند.»

روز 27 آوریل، ضراب مدعی شد که درباره اتهاماتی نظیر کلاهبرداری بانکی و توطئه برای پولشویی بی گناه است. این اتهامات در آمریکا مجازات حداکثر 75 سال زندان دارد. ضراب قبلا در فلوریدا از حق خود برای آزادی به قید وثیقه استفاده نکرده بود.

به گفته سلطانی «ضراب یکی از افراد مورد اعتماد و نزدیک به زنجانی و یکی از مدیران ارشد شرکت های وی بوده است. آنها دو نفری بیش از 70 شرکت تاسیس کرده اند و بسیاری از این شرکت ها توسط ضراب اداره می شدند.»

این عضو مجلس ایران همچنین گفت: «ضراب قبل از دستگیری زنجانی اغلب به ایران رفت و آمد می کرد. وی چندین بار به ما پیغام داده بود که رابطه ای با زنجانی ندارد. اما این کاملا واضح است که وی با زنجانی و یکی از مدیران وی در ارتباط بوده است.»

سلطانی تاکید کرد: «بخش عمده ای از دارایی های زنجانی در ترکیه به نام ضراب است.» اما چند ماه پیش، رسول کوهپایه زاده، وکیل زنجانی ادعا کرده بود که قدرت تانجیل، یکی از شرکای زنجانی، به صورت غیرقانونی بخشی از دارایی های موکلش در ترکیه را تصرف کرده است.

سلطانی افزود، بیش از 30 اتهام متوجه زنجانی و ضراب است که از جمله شامل «سرقت پول وزارت نفت ایران» است.

وی افزود: «زنجانی به اعدام محکوم شده، اما باور ندارد که اعدام خواهد شد. به همین علت حکم اعدام را جدی نگرفته است.» به گفته سلطانی: «12 هزار میلیارد تومان (4 میلیارد دلار) پول وزارت نفت ایران در دست زنجانی است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------