آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آیت الله هاشم زاده هریسی: برخی که چشم دیدن محبوبیت هاشمی را ندارند، «هاشمی هراسی» راه انداخته اند



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,هاشم زاده

آیت الله هاشمی اصلاً تصمیمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان ندارد. ایشان قبل از انتخابات و حتی بعد از رای آوردنشان هم قصدش این بود که رئیس نشود، از آن زمان تاکنون تصمیمش همین است.

آیت الله هاشم زاده هریسی از «هاشمی هراسی» برخی جریانات انتقاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار انتخاب، درباره احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست خبرگان اظهار داشت: کسی که به مجلس خبرگان ورود کرده، با رای مردم در انجا حضور دارد، پس هرکس که در انتخابات پیروز انتخابات شده، می‌تواند کاندیدای ریاست شود و صلاحیت برای ریاست مجلس را نیز دارد. یکی از  آن افراد هم آقای هاشمی رفسنجانی است.

وی در واکنش به برخی انتقادات علیه آیت الله هاشمی گفت: سخنان در مورد عدم صلاحیت هاشمی نه از نظر حقوقی و نه از نظر شرعی و اخلاقی درست نیست.

این نماینده مجلس خبرگان تاکید کرد: البته آیت الله هاشمی اصلاً تصمیمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان ندارد. ایشان قبل از انتخابات و حتی بعد از رای آوردنشان هم قصدش این بود که رئیس نشود، از آن زمان تاکنون تصمیمش همین است.

وی در تشریح چرایی عدم کاندیداتوری آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست خبرگان گفت: اولاً در مجلس خبرگان افراد خوب و بزرگی وجود دارد که آقای هاشمی می خواهد انها کاندیدا شوند، مثل آقای امینی که بهترین گزینه کنونی می تواند باشد.

وی در ادامه افزود: ایشان احساس می کند اگر یکی از اعضای خبرگان کاندیدای ریاست شود و رای بیاورد، به او می تواند کمک کنند و او را تقویت کند تا بهتر بتوانند خدمت کنند تا اینکه خودش رئیس باشد.
 
ایت‌الله هاشم زاده هریسی در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از ورود هاشمی به بحث ریاست خبرگان هراس دارند گفت: این یک سوال است که چرا هراس دارند؟ آقای هاشمی دست راست حضرت امام بود رفیق 60 ساله مقام معظم رهبری است و الان با حکم رهبر معظم انقلاب در بزرگترین و مهمترین ارگان کشور و نهاد کشور که مجمع تشخیص مصلحت نظام است، خدمت می کند.

وی افزود: قابل اعتمادترین و با تجربه ترین فرد در مجمع، آقای هاشمی است که خادم ملت است که هیچگونه خیانتی نمیکند. این مسائل را وقتی مطرح می کنیم یعنی حکم رهبری را زیر سوال می بریم. ایشان که از قبل از انقلاب شکنجه ها دیده تا این انقلاب به پیروزی و به ثمر رسیده، چه رئیس شود، چه نشود به کشور خدمت می کند و نمی آید به اسلام و انقلاب ضربه وارد کند.

وی تاکید  کرد: در حال حاضر  ایشان مورد تهاجم قرار می گیرد و شاهد هستیم که یک کلمه از خودش دفاع نمی کند، چرا؟به دلیل اینکه جامعه دچار تنش نشود و آرام باشد و اختلاف نباشد. ایشان خودشان را خرج این نظام می کنند. حالا اگر ایشان رئیس شوند چه اشکالی دارد؟ چرا می ترسند و هاشمی هراسی می کنند و نمی دانم. اینکه می گویند اگر او رئیس شود، نظام را عوض می کند، دروغ و غلط است. اصلا خبرگان نمی تواند رهبری را شورایی کند، شورایی بودن یا نبودن مربوط به قانون اساسی است و خبرگان نمی تواند قانون اساسی را تغییر بدهد.

آیت الله هاشم زاده هریسی در پایان خاطرنشان کرد: من اینجا تاکید می کنم جای ترسی از آقای هاشمی نیست، آنهایی که این مسائل را رواج می دهند، ترس شان بابت انقلاب و اسلام نیست، آقای هاشمی اهل این کارها نیست، انقلاب بچه این آدم است و کسی به بچه خودش آسیب وارد نمی کند. این آقایان چشم دیدن محبوبیت و جایگاه ایشان را ندارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------